kan hun være? og kan de være?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
burrus

kan hun være? og kan de være?

Indlæg af burrus » 3. maj 2008 09:25

ja nu samler jeg det lige i den her tråd - for ellers bliver benjamins tråd om silverdove vist bare overfyldt med zita!  :lol:  

jeg har fået nogle mystiske unger ud fra tanken om at hun sku være sølvmink..

kan hun mon være Kobber   (eebbppUu) ???
Billede
Billede
Billede
Billede
som unge:
Billede
Billede
Billede

vi ved hun er rødøjet og laver umbrouse unger... og nu har hun fået 2 unger der kunne minde om chokolade og en jeg tror er rust - ungerne er kun 10 dage gamle:
Billede
ham jeg tror er rust:
Billede
han er så småt begyndt at få kindtegninger så kan ikke se hvad hulen han ellers sku være med den farve...

chokoladerne: (to piger - gad vide om amanda stadig vil have dem begge nu hvor de begge er piger :lol: )
Billede
Billede
Billede
Billede

men hun laver også creme unger - eller vi troede de var creme! som 10 dage gamle har de denne farve: hvis de er offwhite kan moren jo ikke være kobber... og de er mere beskidt hvide end creme -  set i forhold til de tidligere creme unger jeg har fået... :-\
Billede
Billede
Billede
(den røde og blå streg er for at vi kan kende forskel på alle tre ;) )

og så de zobel unger - som vi ikke ved om kan være sølvzobel? (der var kun lige de to billeder der var nogenlunde - men der er tre drenge... )
Billede
Billede
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 3. maj 2008 09:28

så kan zita være kobber - og kan de tre unger være chokolade og rust?

men hva hulen er zita så hvis det viser sig at være bare en offwhite eller en sølvzobel imellem de unger :?

synes også de zobel er meget mørke i hovedet? eller kan det svinge?  :?  hmm jeg føler mig tabt bag en vogn lige nu... sidste kuld de lavede var så dejligt "nemt" - men nu er jeg godt nok lettere forvirret igen!  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 3. maj 2008 16:53

Jeg tror faktisk kobber er et meget godt bud. Hvis der skulle være sølvgrå mellem ungerne, og det ikke kan komme fra faren, så kan hun vel være bb ee ppSgsg Uu, som måske kunne hedde en sølvkobber ;) Men det tror jeg nu ikke hun er, for hun virker faktisk ret gennemfarvet ihvertfald på de øverste af billederne.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 3. maj 2008 16:57

tja james kan ikke hve skjult sort med de forældre han har - så det vil ikke ku komme fra ham hvis det er....

hm  ja... jeg kan heller ikke umiddelbart finde andre farver der stemmer med hendes farve og ungerne...  :?  

interessant... så er james Bb  :D  meget interessant!  :lol:
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 3. maj 2008 20:03

Hmm nu hvor jeg tænker over det så kommer Benjy som er far til James jo faktisk fra den samme opdrætter som har opdrættet Black Magic som er forfader til en del af mine dyr. :)

Men jeg syntes ikke du skal drage nogle forhastede konklusioner jeg syntes du skal slappe lidt af og se hvad fremtiden viser for vi kan umuligt sige noget med sikkerhed ud fra de der ret så mørke og utydelige billeder så du kan ikke være sikker på noget endnu...
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Riky

Indlæg af Riky » 3. maj 2008 21:41

burrus skrev:tja james kan ikke hve skjult sort med de forældre han har - så det vil ikke ku komme fra ham hvis det er....

hm  ja... jeg kan heller ikke umiddelbart finde andre farver der stemmer med hendes farve og ungerne...  :?  

interessant... så er james Bb  :D  meget interessant!  :lol:
Hvem er far? Kan du give mig fotografien?
Hej Jana

Riky

Indlæg af Riky » 3. maj 2008 21:54

Jeg skal bestemme dem på besøg.
J.  8-)

contraria

Indlæg af contraria » 3. maj 2008 21:58

haha jana... du kan sakken få lov at komme med bud på farverne når du kommer.

james er hvidbåndet sort (svenskerne forguder hans hvidebånd) han er begyndt at blive brun på hans sorte numse. :lol: men det skyldes vist alderen på ham. :wink:
de venligste hilsner amanda

Riky

Indlæg af Riky » 3. maj 2008 22:16

contraria skrev:haha jana... du kan sakken få lov at komme med bud på farverne når du kommer.

james er hvidbåndet sort (svenskerne forguder hans hvidebånd) han er begyndt at blive brun på hans sorte numse. :lol: men det skyldes vist alderen på ham. :wink:
Jeg kan ikke vente...  :lol: .
Ja, det gør sort. Af og til det gør brunt.
Jana  :wink:

Spot

Indlæg af Spot » 4. maj 2008 09:08

Aner jo intet om det her  :oops:
Men vis i finder ud af noget om james som viser noget om Topsi må i meget gerne sige til :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst