Kysse? Eller Hvad !?!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
laurashamster

Kysse? Eller Hvad !?!

Indlæg af laurashamster » 25. dec 2008 22:25

Hej jeg har nu prøvet flere gange at sætte mine to dværghamster sammen ! Men min han vil hellere snuse/kysse eller hvad han gør i ansigtet på hende !?! Han har været et par gange op på hende, men jeg tror ikke det gav noget! SPØRGESMÅL:
1)Hvad er det han gør i ansigtet på hende ?
2) Skal jeg flytte dem fra hinanden når en af dem skriger (Ved ikke om det er bid eller fordi en af hamsterene ikke gider?
DET VAR DET (HÅBER I KAN SVARE)
:arrow:   Alle spørgesmål og historien med var om Dværghamster!
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

liv

Re: Kysse? Eller Hvad !?!

Indlæg af liv » 25. dec 2008 23:38

laurashamster skrev:Hej jeg har nu prøvet flere gange at sætte mine to dværghamster sammen ! Men min han vil hellere snuse/kysse eller hvad han gør i ansigtet på hende !?! Han har været et par gange op på hende, men jeg tror ikke det gav noget! SPØRGESMÅL:
1)Hvad er det han gør i ansigtet på hende ?
2) Skal jeg flytte dem fra hinanden når en af dem skriger (Ved ikke om det er bid eller fordi en af hamsterene ikke gider?
DET VAR DET (HÅBER I KAN SVARE)
:arrow:   Alle spørgesmål og historien med var om Dværghamster!
1. at snuse kysse er normalt de hygger bare :D

2. ligger de og slås i en bold? eller bare et lille kort skrig? er det hannen eller hunnen der skriger?

men når det er dværghamstere skal de jo helst bo sammen hele tiden for der sker noget :wink: så sid og kig og lyt til dem 3 timer eller noget og hver klar med et stykke pap til at skille dem ad! men hvis de ikke direkte slås men bare skriger lidt af hinanden de 3 timer burde de godt kunne bo sammen :wink: normalt er skriget et advarsels tegn om kom ikke tæt på mig eller et lille hey! jeg bestemmer her  :lol:  :lol: normalt skriger hunnen af hannen hvis hun synes han er lige dominerende eller irriterende nok! :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. dec 2008 10:44

ja, du skal holde øje med dem. Skrig kan være fordi de slås, så hold øje med om de ligger og tumler rundt og skriger samtidig. Eller om den ene løber hen til den anden og bider ud efter den/ angriber den.

Som der allerede er sagt, kan de sagtens snuse til hinanden og sådan noget.

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 11:29

Kan jeg godt være på computer mens de sammen.. og ikke hele tiden kigge på dem ? eller skal jeg være klar hele tiden (de er jo socale dyr)
Hilsen Laura

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 26. dec 2008 11:49

laurashamster skrev:Kan jeg godt være på computer mens de sammen.. og ikke hele tiden kigge på dem ? eller skal jeg være klar hele tiden (de er jo socale dyr)
DER ER VIST NOGET DU HAR GRUELIGT MISFORSTÅET!!! Hamstere er IKKE sociale dyr. Undskyld alle udråbstegnene, men det er de virkelig ikke. :oops:
jeg har aldrig prøvet at avle hamstere (må ikke for min mor :( ) men tror da godt du kan være på computeren lidt imens de hygger sig :)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. dec 2008 11:56

Hvis du sidder i samme rum som dem og går hen og tjekker hvad de laver indimellem, så er det fint.
Og hvis de begynder at skrige, skal du selvfølgelig skynde dig hen og se hvad de laver - hvis de slås og bliver ved med det, så må du skille dem ad.

Du behøver ikke sidde og kigge på buret i 3 timer.

Hvis de kommer fint ud af det med hinanden, lader du dem bare være sammen, for de parrer sig jo ikke lige med det samme.

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 14:09

Lykke skrev:Hvis du sidder i samme rum som dem og går hen og tjekker hvad de laver indimellem, så er det fint.
Og hvis de begynder at skrige, skal du selvfølgelig skynde dig hen og se hvad de laver - hvis de slås og bliver ved med det, så må du skille dem ad.

Du behøver ikke sidde og kigge på buret i 3 timer.

Hvis de kommer fint ud af det med hinanden, lader du dem bare være sammen, for de parrer sig jo ikke lige med det samme.
jeg sad og kiggede på dem den første havletime så satte jeg mig ligeved siden af dem og gik på computeren. det eneste der skete var at hunnen nogen gange lige skreg af hannen for at vise at hun bestemte :lol: men efter nogen timer så var kunne de enes (de havde ikke slås en eneste gang) hun kunne endda gå over hannen uden der skete noget :lol:

men vil råde dig til den førte nat at sove ved siden af dem da de er mest aktive om natten og derfor kan det volde problemer  :wink: sæt 2 hjul ned til dem og sørg for der er 2 steder at sove så burde det være ok men de kan nemt blive sure på hinanden hvis de begge elsker hjul og de løber oveni hinanden og det er jo ikke sjovt  :wink: hvis de kan enes skal du bare lade dem blive sammen til du kan se hunnnen er gravid så kan du vælge at tage ham fra så hun ikke får unger 3 uger efter igen eller lade dem blive sammen men risikerer unger 3 uger efter  :wink:

vælger du at lade dem blive sammen så SKAL du hvis der kommer endnu et kuld tage hannen fra så hunnnen ikke får 3 kuld itræk så giv hende en pause!! :wink: nogen hunner kan dog styrer det selv neutral men jeg ville tage ham fra for en sikkerheds skyld :wink:

ellers er det en god idé at tage en grund og sætte et fintmasket net i mellem og så indrette hver halvdel til hver hamster lad dem så gå på hver side af nettet i 30-40 min hvor du holder øje med hvordan de reagere på hinanden :wink: prøverg har  de ikke at slås imellem nettet og har de hilst og set hinanden uden der er sket noget i 30-40 min lader du enten den ene kravle over nettet eller bare løfte nettet :wink: på den måde vænner de sig til hinandens dufte og hinandens selvskab :wink: men hver klar med pappet! :D

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 14:39

Hvor stor skal den der parre kasse være ? Det kan være det går bedre vis de har meget plads ?
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 14:43

laurashamster skrev:Hvor stor skal den der parre kasse være ? Det kan være det går bedre vis de har meget plads ?
hmm min var 54*29*29 men  jo mere plads jo bedre :wink: de skal jo bo der et stykke tid

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 14:46

Hvad vis man har en kasse hvor de vender sig til hinanden og bagefter over at bo hos en af dem .. hvor stor skal vende kassen så være ? Kan man godt sætte en hun ned til en han hvor hunene ikke er i brunst (bliver de så bare venner og ikke par før hun er klar)
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 14:48

laurashamster skrev:Hvad vis man har en kasse hvor de vender sig til hinanden og bagefter over at bo hos en af dem .. hvor stor skal vende kassen så være ? Kan man godt sætte en hun ned til en han hvor hunene ikke er i brunst (bliver de så bare venner og ikke par før hun er klar)
ja det kan man når det er dværge :wink: de skal helst bo sammen hele tiden :D men guldhamstere så skal de kun være der nede når de er i brunst :wink:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 14:54

Ok tak ! Jeg er ny begynder i dværg - det er jeg også med guld men jeg har dog mere viden !!!
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 15:02

Nu er der kun træmmer mellem dem .. De virker ligeglade .. men min han er dog lidt intra!!
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

liv

Indlæg af liv » 26. dec 2008 15:05

laurashamster skrev:Nu er der kun træmmer mellem dem .. De virker ligeglade .. men min han er dog lidt intra!!
det lyder godt prøv at lok dem begge hen til heget og se hvordan de reagere  :wink:

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 26. dec 2008 15:06

Hun er en bestemt dame ! Hun  hopper op mod ham og siger et lille skrig!
Hilsen Laura

Himmelbjerget:

Låst