Hej med jer.
Jeg har den 1/9 2011 anskaffet mig en vinterhvid dværghamster han fra Zoo Zity i Hvidovre. Det er min første hamster, men selvom det er den første, har jeg ikke oplevet nogle problemer med ham.
Da han som sagt er købt i dyrehandel er jeg faktisk ikke sikker på hans alder, og hvis nogen synes han ligner andet end en vinterhvid, jamen så byd endelig ind. Lige det er jeg nemlig IKKE klog på Meeeen, jeg kan nu altså godt se han er en dværg, og fx ikke en guld eller marsvin
Har også set i andre tråde at "farverne" på hamstrene har forskellige navne, fx saphir, pearl osv. Nogen der vil komme med et bud på hvilken "slags" min Peanut er?
Hej med jer!
-
Hej med jer!
- Vedhæftede filer
-
- Peanut i madskålen
- Peanut i madskålen.jpg (144.86 KiB) Vist 1593 gange
-
- Peanut
- Peanut.jpg (46.88 KiB) Vist 1593 gange
-
- Peanut gnasker solsikkekerne
- Unavngivet.png (97.22 KiB) Vist 1593 gange
-
- Peanut eeelsker majskolbe
- Unavngivet1.png (122.54 KiB) Vist 1593 gange
Hejsa
Den ligner min hamster på en prik, den er også fra dyrehandler og er ufattelig rolig og tam.
Det er nok en hybrid, da mange dyrehandler ikke er klar over, at der er to arter som minder meget om hinanden og derfor bliver de to arter ofte blandet sammen, hvilket ikke gør hverken din eller min hamster til et mindre godt kæledyr, men man bør ikke avle på dem, da det kan give problemer; den er en blanding mellem vinterhvid og campbell og dens farve minder om den en vinterhvid har:)
Den ligner min hamster på en prik, den er også fra dyrehandler og er ufattelig rolig og tam.
Det er nok en hybrid, da mange dyrehandler ikke er klar over, at der er to arter som minder meget om hinanden og derfor bliver de to arter ofte blandet sammen, hvilket ikke gør hverken din eller min hamster til et mindre godt kæledyr, men man bør ikke avle på dem, da det kan give problemer; den er en blanding mellem vinterhvid og campbell og dens farve minder om den en vinterhvid har:)