Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
-
burrus
AnetteFrost skrev:
Den er snare brunlig... men synes den er for lys til at kunne være chokolade - det ville dog også kræve at de begge var split sort og at jacob også er split rust - der er dog stor chance for at angel kan være split sort
Ingen af ungerne har kindtegninger endnu, men ved ik hvor tidligt det ses, synes det er tidligt på gyldne, men det er udelukker i det her kuld.
hvis den er brunlig, ingen kindtegninger og har røde øjne ville jeg sige dove...
kindtegninger burde næsten være kommet nu ...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
Jeg synes, den mørke ligner den cinnamon-unge, jeg havde i Roxys sidste (første) kuld. Ungen var ret gammel, før jeg kunne se kindtegninger (måske 4 uger, jeg er ikke sikker).
Hvis den har øjenringe og der evt. kunne være en ukendt umbrouse på forældrene, kunne den evt. være mink? (ee pp U_)
Det kunne vel passe med en lidt lysere farve.
Det her foto fra min hjemmeside
http://www.freewebs.com/lykkehamsteri/a ... 887&prev=1
er vist endda en offwhite og den cinnamon (som altså er satin)
Her er hele det kuld
http://www.freewebs.com/lykkehamsteri/a ... 895&prev=1
Der er også en (sølv?)mink og en sølvdove.
-
Lykke
Når nu jeg kigger igen, kan det da godt være, at den ligner minken mere.
-
AnetteFrost
den er ik cinnamon der er jeg 110% sikker... den er ikke rød og har ikke et rødt skær...
Den har en sjov brun farve blandet op med nåske noget grå... synes ikke helt jeg kan vurdere det endnu...
Men hvis kindtegningerne bruge være til at ana nu... så skal jeg finde deres farve i det gruppe der er ude kindtegninger...
Men kan en chokolade have røde øjn? og kan pp gå ind og lysne pelsen en lillesmule? eller giver det bare kødfarvede øre?
men nu stikker ørene heller ikke ud fra hovedet endnu ik sådan rigtigt.
-
burrus
AnetteFrost skrev:
Men kan en chokolade have røde øjn? og kan pp gå ind og lysne pelsen en lillesmule? eller giver det bare kødfarvede øre?
men nu stikker ørene heller ikke ud fra hovedet endnu ik sådan rigtigt.
tja den kan jo være dove
de har tit et grå-brunligt skær
en rø chokolade hedder brunøret dove
en aa bb pp
men det ville jeg ikke satse på før det er bevist at enten far er bærer af b (dvs han laver en rust eller alm chokolade unge) eller hvis denne unge laver rust-varianter af unger
hvis den ingen kindtegninger har overhovedt vil jeg tro den er dove med den farve
umrbouse burde ikke kunne skjule sig på hverken mor eller far...
alt efter køn kan den jo så være en tortie eller gul variant - og en dove gul han er nok lidt "lysere"/brunligere end alm dove
(har dog aldrig set en)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
burrus
men - farvene er som oftest lettest at begynde at farvebestemme når de er over 14 og har fået øjne og mere pels
Pia B
www.orkenrotte.dk
-
AnetteFrost
tja... kan være det bliver en keeper hvis nu jeg ikke finder ud af farven... ellers også skal den til en der vil avle på den...
er ret meget i tvivl om kønnet... ved dog at en af den er en hun, men kan ikke huske hvilken og synes ik rigtig jeg han se hvad der er hvad mere... lige nu ligner de begge hanner, man har jo set tydlige tegn på at i hvert fald den ene er en hun...
Ret underligt, for jeg har ellers ikke haft problemer før.
-
Desiree
Holder stadig på dove, hvor er de søde :D
mvh Desiree
-
liv
hvor er de bare kære!!
:shock: :love3: :love3: :love3:
-
Lykke
Den er i hvert fald ikke cinnamon.
Og den har ikke øjenringe, så den er heller ikke mink eller sølvmink.
På et/ nogle af billederne ser det ud som om den er ved at få kindtegninger. Ved ikke om en rødøjet sølvgrå kunne se sådan ud?
Der kan ikke være brunøret (bb) inde i billedet vel?
Det kan også godt være den er dove, som Desiree siger - jeg har kun haft en sølvdove, så jeg er nok ikke så skarp til dem...
-
AnetteFrost
Lykke skrev:Den er i hvert fald ikke cinnamon.
På et/ nogle af billederne ser det ud som om den er ved at få kindtegninger. Ved ikke om en rødøjet sølvgrå kunne se sådan ud?
Det kan også godt være den er dove, som Desiree siger - jeg har kun haft en sølvdove, så jeg er nok ikke så skarp til dem...
tja... jo dne er ved at få en lille stribe på begge side af kinderne..
b er en mulighed fra mors side...
Jacobs koder har vi fundet frem til via forældres farver og så hvilke andre farve der er kommet i kuld af samme forældre og så har vi været inde og så på bedsteforælrene, så tror ik vi får Jacobs kode mere præcis.
-
burrus
hmm HVIS den er ved at få striber på begge kinder - så vil sige cinnamon eller noget i den stil
Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Lykke
AnetteFrost skrev:Lykke skrev:Den er i hvert fald ikke cinnamon.
tja... jo dne er ved at få en lille stribe på begge side af kinderne..
b er en mulighed fra mors side...
Jacobs koder har vi fundet frem til via forældres farver og så hvilke andre farve der er kommet i kuld af samme forældre og så har vi været inde og så på bedsteforælrene, så tror ik vi får Jacobs kode mere præcis.
Det var fordi jeg tænkte på brunøret sølvgrå, ligesom Amandas Cantal som jeg låner i øjeblikket. Du har jo sølvgrå inde over, men den ser mere brun ud end jeg tror en sølvgrå er og en brunøret sølvgrå får et brunligt skær. Jeg ved så ikke, om din er for mørk til det (men det bliver nok stadig nemmere at se, når den er lidt ældre).
Og måske kan det, at den er rødøjet, gøre det svært at se om den er brunøret, fordi pp (som regel?) også bleger ørerne.
Du kan jo høre om Amanda har fået nogle billeder af Cantal, da hun var helt lige.
Eller det kan være andre kan kommentere på ideen... (som jo så er rødøjet brunøret sølvgrå eller noget i den stil)
-
burrus
hmm brunøret?
tja jeg tror ikke det er en brunøret sølvgrå... synes de billeder jeg har set på svensk forum af dem minder mere om en mellem ting mellem gylden og sølvgrå i den alder -og sådan virker de ikke...
hmm sidder og tænker rødøjet rust umbrouse eller cinnamon umbrouse... men det er umuligt at sige nu alligevel
lad dem blive lidt ældre... så viser h*n nok sin rette farve
(tålmodighed er en dyd - men pokkers svært!)
Pia B
www.orkenrotte.dk