vand??
-
en dværghamster drikker så lidt at der kan gå et stykke tid før man opdager der er drukket af vandet
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
ellers hvis du er meget itvivl og gerne vil være 100% sikker på den får nok vand så skær en lille agurkeskive i 4 stykker og put en af dem ind til. dog SKAL agurke resterne fjernes næste dag!
+ vandindholdigt mad må ikke gives for meget af det det kan blive til diarè som hamtere i sidste ende godt kan dø af
+ vandindholdigt mad må ikke gives for meget af det det kan blive til diarè som hamtere i sidste ende godt kan dø af
Jeg ville overveje at købe en ny vandflaske, desværre er der mange af dem der ikke er så god kvalitet. Hvis du køber en ny, så når du kigger på den mens du holder den lodret skal kuglen lukke hullet helt. Hvilket nogle ikke gør.
Men det er rigtig nok hvad de andre siger, den drikker så lidt at du nok ikke kan se det.
Men det er rigtig nok hvad de andre siger, den drikker så lidt at du nok ikke kan se det.
Altså, alle mine fire flasker har dryppet, men der er en instruktioner med
For det første, skal man trykke den så langt ind, at det siger svup, så den er helt inde.. Så skal man fylde den helt op til randen, så der er en bue over. Det sker ved, at vandet er "hård" og holder sig sammen... Derfor er der afspændingsmidler i opvaskesæbe, så det bliver blødt... Man kan faktisk høre og se, når man drypper to små dråber opvaskemiddel i en balje vand, da det bliver blødere, men gør det endelig ikke med drikkevandet!
Når du har så fyldt den helt op og skruet låget på, så vender du den og gør en hurtig bevægelse, så kuglen kommer op og ned på plads igen.. Så holder det som regel op med at dryppe
For det første, skal man trykke den så langt ind, at det siger svup, så den er helt inde.. Så skal man fylde den helt op til randen, så der er en bue over. Det sker ved, at vandet er "hård" og holder sig sammen... Derfor er der afspændingsmidler i opvaskesæbe, så det bliver blødt... Man kan faktisk høre og se, når man drypper to små dråber opvaskemiddel i en balje vand, da det bliver blødere, men gør det endelig ikke med drikkevandet!
Når du har så fyldt den helt op og skruet låget på, så vender du den og gør en hurtig bevægelse, så kuglen kommer op og ned på plads igen.. Så holder det som regel op med at dryppe
Mine har aldrig dryppet. Det er dem med rødt plastic i låget, som kan fås i mange dyrehandlere og billigt hos Harald Nyborg.Vimse skrev:Jeg har fået atvide i en dyrehandel (maxi zoo) At alle flasker vil dryppe i starten. Men den kule der sidder der i skal bare lige sliddes lidt. Når den så er blevet det skulle den gerne holde op med at dryppe.
Jeg kan ikke se nogen som helst forklaring på, hvorfor flasker skulle dryppe i starten og så holde op.
Hvis ikke den kan holde op, når man fylder den helt, ville jeg insistere på at få den byttet/ få pengene tilbage.
Det har virket med mig. Min ene drikkeflaske dryppede i starten selvom jeg fyldte den helt om. Men nu drypper den ikke mere.Lykke skrev:Mine har aldrig dryppet. Det er dem med rødt plastic i låget, som kan fås i mange dyrehandlere og billigt hos Harald Nyborg.Vimse skrev:Jeg har fået atvide i en dyrehandel (maxi zoo) At alle flasker vil dryppe i starten. Men den kule der sidder der i skal bare lige sliddes lidt. Når den så er blevet det skulle den gerne holde op med at dryppe.
Jeg kan ikke se nogen som helst forklaring på, hvorfor flasker skulle dryppe i starten og så holde op.
Hvis ikke den kan holde op, når man fylder den helt, ville jeg insistere på at få den byttet/ få pengene tilbage.
KH. Kathrine
Når de er nye, så er kuglen ikke helt på plads endnuLykke skrev:Mine har aldrig dryppet. Det er dem med rødt plastic i låget, som kan fås i mange dyrehandlere og billigt hos Harald Nyborg.Vimse skrev:Jeg har fået atvide i en dyrehandel (maxi zoo) At alle flasker vil dryppe i starten. Men den kule der sidder der i skal bare lige sliddes lidt. Når den så er blevet det skulle den gerne holde op med at dryppe.
Derfor skal man med en hurtig bevægelse sætte den på plads, så det ikke drypper mere... Den sidste var jeg nødt til at gøre 3 gange, før den ville
Har haft mange flere drikkeflasker end de 4 vi har nu ... Har haft gnavere, siden jeg var 5
Jeg synes også det virker helt usandsynligt at en flaske skulle dryppe i starten.
Som Lykke siger er dem fra harald nyborg rigtig gode. Den er den bedste jeg har haft, og så er de rigtig billige.
Men det nytter jo ikke noget at hamsterens bur bliver helt vådt. Jeg ville også gå ned og bytte den, og insitere på det. Jeg har nemlig prøvet at bytte en der dryppede og de var ikke meget for det, men jeg insiterede!
Som Lykke siger er dem fra harald nyborg rigtig gode. Den er den bedste jeg har haft, og så er de rigtig billige.
Men det nytter jo ikke noget at hamsterens bur bliver helt vådt. Jeg ville også gå ned og bytte den, og insitere på det. Jeg har nemlig prøvet at bytte en der dryppede og de var ikke meget for det, men jeg insiterede!