Min guldhamster pige er stadig umulig :(

Beskrivelse mangler
Rexter

Min guldhamster pige er stadig umulig :(

Indlæg af Rexter » 8. jan 2009 22:30

Ja som titlen siger er min guldhamster DeeDee stadig ikke tam. Faktisk tror jeg, at jeg går baglæns nu med fremskridtet  :?

Jeg har siden jeg købte hende prøvet at gøre hende tam med alle tricks i bogen, og også spurgt dette forum om hjælp. Ligemeget har det hjulpet. Mine to dværghamstre er dydsmynstre, så alt hvad jeg har gjort har virket på de to.
Men som sagt er det ved at blive dårligere nu. DeeDee har altid været "umulig" på den måde at hun vil bruge hver en chance på at slippe fri fra enten bur eller hænder, hun gnaver i alt (undtagen det hun gerne må bide i, underligt nok...) og har indtil videre kostet mig mange penge i ødelagt hamster udstyr og bure...
Nu er hun så begyndt på at bide mig, hårdt, hver gang jeg prøver på noget, og det seneste bid resulterede med noget grimt ar-væv på min finger...

Min tålmodighed er virkelig gået ud nu, og jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre med hende. Jeg har virkelig prøvet  :cry:

contraria

Re: Min guldhamster pige er stadig umulig :(

Indlæg af contraria » 8. jan 2009 23:17

Rexter skrev:Ja som titlen siger er min guldhamster DeeDee stadig ikke tam. Faktisk tror jeg, at jeg går baglæns nu med fremskridtet  :?

Jeg har siden jeg købte hende prøvet at gøre hende tam med alle tricks i bogen, og også spurgt dette forum om hjælp. Ligemeget har det hjulpet. Mine to dværghamstre er dydsmynstre, så alt hvad jeg har gjort har virket på de to.
Men som sagt er det ved at blive dårligere nu. DeeDee har altid været "umulig" på den måde at hun vil bruge hver en chance på at slippe fri fra enten bur eller hænder, hun gnaver i alt (undtagen det hun gerne må bide i, underligt nok...) og har indtil videre kostet mig mange penge i ødelagt hamster udstyr og bure...
Nu er hun så begyndt på at bide mig, hårdt, hver gang jeg prøver på noget, og det seneste bid resulterede med noget grimt ar-væv på min finger...

Min tålmodighed er virkelig gået ud nu, og jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre med hende. Jeg har virkelig prøvet  :cry:
hvor gammel er det hun er nu og hvor gammel var hun da du fik hende?

jeg ville nok over veje en aflivning som løsning. da værken du eller nogen anden person vil være tjent med en bidende hamster. og så vil det jo være bedst for hende hvis hun fik fred.
de venligste hilsner amanda

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 8. jan 2009 23:22

bliver hun i buret eller har du hende ude?

Jeg tager bare mine hamstere ud og det har jeg stor erfaring med... jo de kan godt finde på at bide, men hvis man sørge for at tage fat om deres ryg og ned omkring maven, mellem for og bagpoter så skulle de ikke bide, det har de ik gjort ved mig endnu...

Skal sige at hvis jeg ikke sørge for at Angel står på alle 4 når jeg tager hende bider hun... men hun har også 2 unger, men har aldrig oplevet at hun bed før, men når hun er oppe nyder hun bare at bliver nusset og at få lov til at løbe omkring... det er kun når hun er i hendes arkvarie :?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 8. jan 2009 23:25

Hun var 4 uger da han fik hende. Hun er fra mit første kuld.
Hun er af Sandy og Pumpkin, de roligste hamstere i historien.

Hun er vel lige omkring 10 måneder nu.
Synes det lyder som om der er noget totalt galt med hende, og en aflivning ville være en eneste vej.

Tror ikke en aggressiv hamster er en glad hamster. :(

Rexter

Indlæg af Rexter » 9. jan 2009 00:28

Ja købte hende af Hopiw, jeg var også meget glad for DeeDee i starten, og hun er vildt flot at se på, af udseende er hun et pragteksemplar.
Jeg har bare altid ville have en guldhamster efter at have set så mange her, men jeg har virkelig prøvet...
Nu har jeg så ikke rigtigt prøvet på noget med hende det sidste stykke tid fordi hun nu bider efter mig hvis jeg rør hende... Har ingen idé om hvad jeg kunne have gjort for at hun nu hader mig mere end før...

AnetteFrost: Da jeg først spurgte om råd her, blev det foreslået at jeg tog hende ud i en løbegård, eller en sofa. Jeg har prøvet mange gange at lade hende gå på min sofa og få massere af godbider. Men ligemeget har det hjulpet, hun bruger hellere tiden på at slippe væk eller bide i sofaen.

contraria

Indlæg af contraria » 9. jan 2009 00:35

entligt er hun jo bare som en hmster skal være. men tam er hun da bestem ikke.  :?

hun lyder til at være meget selvstendig og hun er af den totale overbevisning at hun kun er til pynt(kikke men ikke røre.)

efter som at du har prøvet alt, så er aflivning eneste løsning for både dig og hende.

ikke fordi der som sådan er noget galt med hende. men det er bare ikke en kæle hamster du har dig og hun vil med sikkerhed nok heller ikke blive det hos en anden. og det er ikke til at leve med en hamster som bider. :(

håber du finder en løsning som er ver at leve med for dig.
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 9. jan 2009 06:58

reelt set er der jo to løsninger på dit problem som du fremstiller det...

1 - du investere i et akvarie hun ikke kan slippe ud af og giver hun solide ting som legetøj. så holder du hende rent og skær kigge på hamster. Sørger for hun har mad, vand, legetøj, rent bur osv. så hun ikke mangler noget... På den måde kan du stadig se på den lille hamster hver dag som stadig har det godt...
Den har jo ikke et behov for at komme op i dine hænder - det er kun dit behov... :wink:  Den kan sagtens trives uden at blive nusset med hver dag :wink:  den skal bare have lidt at lave i buret, så klare den sig fint :wink:  Den dag den så blir syg, kan man overveje en aflivning, for behandling ernok ikke muligt med en hamster som ikke kan håndteres..

2 - aflivning...

hvis du kan komme til at fjerne hende fra buret og gøre det rent osv. uden at hun sætter tænderne i dig - så er nr. 1 klart en mulighed :wink:
hun kan ikke gnave sig gennem glas! så et akvarie vil kunne holde hende inde..  giv hende ikke et terrarie - for så har hun lynhurtigt gnavet glideskinnerne totalt i stykker... :wink:

og husk på - de fleste hamstere koster lidt i udstyr hele tiden i form af nyt legetøj, ødelagte flasker osv... det er jo "gnavere" vi snakker om :lol:  

hvilken løsning du vælger er helt o ptil dig selv - synes bare ikke at aflivning er eneste løsning for dig i denne situation...  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lemou

Indlæg af Lemou » 9. jan 2009 08:12

Vi fik jo Coco for en uge siden..
Hun var aggressiv, var sky og i det hele taget uegnet som kæledyr, da hun bed...
Jeg har endnu ikke taget hende op, da jeg ikke vil gøre hende mere nervøs og utryg, men en hel masse rigtige gode godbidder er der blevet brugt.
Hun er blevet meget rolig, men vil stadig ikke røres, men det går fremad :)
Jeg har gjort det på den måde, at når der skal snakkes, så er det på hendes betingelser, før hun er helt tryg ved, at hun selv kommer op på min hånd :)

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 9. jan 2009 21:21

Jeg er enig med Pia her (Burrus).
DeeDee opfører sig i mine øjne som en almindelig hams.
De ER gnavere og hvis man holder dem på deres præmisser så ikk nogen problemmer...

Alle mine ødelægger også deres ting hvis de kan...

Desuden slipper mine slet ikk for mit selskab.
For hvis man tager det i deres tempo, så sker der jo aldrig noget.
De skal jo bare lige finde ud af at der ikk sker noget når man tager dem op...

Lemou

Indlæg af Lemou » 9. jan 2009 21:28

ZannDra skrev:Jeg er enig med Pia her (Burrus).
DeeDee opfører sig i mine øjne som en almindelig hams.
De ER gnavere og hvis man holder dem på deres præmisser så ikk nogen problemmer...

Alle mine ødelægger også deres ting hvis de kan...

Desuden slipper mine slet ikk for mit selskab.
For hvis man tager det i deres tempo, så sker der jo aldrig noget.
De skal jo bare lige finde ud af at der ikk sker noget når man tager dem op...
Der sker skam noget her - også på hendes betingelser - for hun er blevet meget snakkesalig nu og vil gerne kæles for, når hun har lyst :)
Men okay, jeg roder jo også rundt i hendes bur stort set hele tiden, når hun er vågen, dels for at vænne hende sig til mine hænders aktiviteter og for at rydde op efter hende, for hun er jo trods alt en hamster :)
Som vi alle åbenbart har fundet ud af, så kan de da lave ballade :P

Lemou

Indlæg af Lemou » 9. jan 2009 21:30

Men på den anden side, så er den anden lidt sværere at gøre med.. Jeg er nødt til at tage alt det sjove og nødvendige ud i ca. 10 min. tid, før hans nysgerrighed overvinder ham og smutter til mig hånd, men han er ikke til at få fat i.. Men prøver hver dag.. Han har aldrig bidt.. Kun næsten *G*

TJ

Indlæg af TJ » 9. jan 2009 22:56

Godbidder virkede overbevisende godt med den ellers meget hidsige Coconut, der ellers både knurrede, bed og hvæsede (Vidste ikke at hamstere kunne hvæse, men det lød sådan). Kæresten havde hende oppe i dag, for første gang siden vi fik hende for 5 dage siden, hvor det er lidt sværere med Apricot

Men med et stykke tørret æble, lidt agurk eller en banan-chip kommer man langt, i hvert fald med Coconut.  Jordnødder med skal er også et forsøg værd, det virkede også på Coconut. Så prøv det bare, det kan ikke skade i hvert fald. Bemærk, alle de godbidder vi bruger er økologiske.
Senest rettet af TJ 9. jan 2009 23:00, rettet i alt 1 gang.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 9. jan 2009 22:59

TJ skrev:Godbidder virkede overbevisende godt med den ellers meget hidsige Coconut, der ellers både knurrede, bed og hvæsede (Vidste ikke at hamstere kunne hvæse, men det lød sådan). Kæresten havde hende oppe i dag, for første gang siden vi fik hende for 5 dage siden, hvor det er lidt sværere med Apricot

Men med et stykke tørret øble, lidt agurk eller en banan-chip kommer man langt, i hvert fald med Coconut.
undre mig stadig over at i ikke kan få ham op... jeg harve ham oppe hver dag... de må kunne mærke at de er kommet et nyt sted hen og at tingene er anderledes :?
men det kan vi jo også :oops:

TJ

Indlæg af TJ » 9. jan 2009 23:02

AnetteFrost skrev:
TJ skrev:Godbidder virkede overbevisende godt med den ellers meget hidsige Coconut, der ellers både knurrede, bed og hvæsede (Vidste ikke at hamstere kunne hvæse, men det lød sådan). Kæresten havde hende oppe i dag, for første gang siden vi fik hende for 5 dage siden, hvor det er lidt sværere med Apricot

Men med et stykke tørret øble, lidt agurk eller en banan-chip kommer man langt, i hvert fald med Coconut.
undre mig stadig over at i ikke kan få ham op... jeg harve ham oppe hver dag... de må kunne mærke at de er kommet et nyt sted hen og at tingene er anderledes :?
Måske er det de hurtige forandringer i hans dengang "normale" hverdag (Hvad er en normal hverdag for en hamster?) men det går roligt fremad med ham. Han vil gerne snakkes med, men ikke så tit. Han hilser også gerne, når der kommer en hånd ned i buret, specielt hvis hånden holder noget guf. Men han vil ikke rigtig røres ved, kun når han sandbader, og hvis man tager ham op prøver han at bide. Men vi har ikke opgivt endnu :) Han er jo vores lille kæledægge, ligesom Coco er :)

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 9. jan 2009 23:06

TJ skrev:
AnetteFrost skrev:

Måske er det de hurtige forandringer i hans dengang "normale" hverdag (Hvad er en normal hverdag for en hamster?) men det går roligt fremad med ham. Han vil gerne snakkes med, men ikke så tit. Han hilser også gerne, når der kommer en hånd ned i buret, specielt hvis hånden holder noget guf. Men han vil ikke rigtig røres ved, kun når han sandbader, og hvis man tager ham op prøver han at bide. Men vi har ikke opgivt endnu :) Han er jo vores lille kæledægge, ligesom Coco er :)
hm... ok... synes det er sjovt... jeg er aldrig blevet direkte bidt af de unger jeg har haft, tilgengæld har de bidt andre :?  Synes det er meget yankevækkende... men okay jeg har jo også håndteret dem god de var få timer gammel :roll:

Låst