Min guldhamster pige er stadig umulig :(

Beskrivelse mangler
TJ

Indlæg af TJ » 9. jan 2009 23:12

Som sagt, han er langt fra opgivet. Han er jo en lille hyggelig fætter at have med at gøre :) Så mon ikke det kommer ? Det håber vi i hvert fald, ellers er han det første dyr jeg har måttet opgive :D Udover en sindssyg kattekilling, vi havde engang :)

Lemou

Indlæg af Lemou » 9. jan 2009 23:42

AnetteFrost skrev:
TJ skrev:
AnetteFrost skrev: undre mig stadig over at i ikke kan få ham op... jeg harve ham oppe hver dag... de må kunne mærke at de er kommet et nyt sted hen og at tingene er anderledes :?
men det kan vi jo også :oops:
Måske er det de hurtige forandringer i hans dengang "normale" hverdag (Hvad er en normal hverdag for en hamster?) men det går roligt fremad med ham. Han vil gerne snakkes med, men ikke så tit. Han hilser også gerne, når der kommer en hånd ned i buret, specielt hvis hånden holder noget guf. Men han vil ikke rigtig røres ved, kun når han sandbader, og hvis man tager ham op prøver han at bide. Men vi har ikke opgivt endnu :) Han er jo vores lille kæledægge, ligesom Coco er :)
hm... ok... synes det er sjovt... jeg er aldrig blevet direkte bidt af de unger jeg har haft, tilgengæld har de bidt andre :?  Synes det er meget yankevækkende... men okay jeg har jo også håndteret dem god de var få timer gammel :roll:
Hehe.. De må da jo kende din lugt til hudløshed ;)
Har haft oppe i hans lille sovehus (smed kaffeklassen ud, da han samtidig brugte det som toilet  :shock:  :roll: ), hvor han så smuttede ud og fandt så ud af, at det var min hånd.. Der går lige et stykke tid, så løber han tilbage, når han når mine fingerspidser :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 10. jan 2009 09:13

Jeg har oplevet med en dværghamster, at den ikke var så vild med at blive taget op af buret, men lige så snart den var oppe, var den glad og bed ikke.
Jeg tog den derfor op i en plastic-bøtte, som den kravlede op i, ligeså snart den så den (længe leve nysgerrighed...). Når den så var i bøtten, kunne jeg uden problemer tage den med hænderne.

Du kan jo prøve om det kan virke  :D

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 14. jan 2009 17:01

Desværre må jeg sige, at jeg begynder at forstå Rexter efterhånden.  :(

Min fantastisk smukke Ice-T er fuldstændig hysterisk, bare jeg snakker stille med ham. Han kaster sig nærmest frådende imod tremmerne, for at æde mig, hvis han kunne komme til det! Det er gået meget op og ned med ham og jeg synes, han fik det bedre og blev mere medgørlig, da han fik det største bur jeg har, men her i forgårs undgik jeg kun at blive bidt rigtigt hårdt, fordi jeg havde handsker på. Jeg kunne mærke hans tænder igennem stoffet.
Han er virkelig GAL! Han har alt, hvad han skal have og kommer meget ud i løbegård. Jeg har ALDRIG haft så bidelysten en hamster og har egentlig heller ikke lyst til at have det, men han er så smuk med sin flotte lange pels.
Jeg kan heller ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg skal beholde ham eller vælge aflivning. Det er et meget svært valg.  :(

Hopiw, har du mon en ide om, hvad der kan skyldes hans temperament? Kan der være noget i generne?
(Han er også købt hos Hopiw)

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. jan 2009 17:15

Jeg avler altså ikke på aggressive dyr. :(
Alle mine er tamme(også dem jeg selv har avlet) og ingen bider. Jeg håndtere alle ungerne i kuldet.
Jeg ved ikke hvad det er. Har ingen anelse, men gør mig virklig ked af det at folk som køber hos mig ender med aggressive dyr

:(  :(

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 14. jan 2009 17:23

Hopiw skrev:Jeg avler altså ikke på aggressive dyr. :(
Alle mine er tamme(også dem jeg selv har avlet) og ingen bider. Jeg håndtere alle ungerne i kuldet.
Jeg ved ikke hvad det er. Har ingen anelse, men gør mig virklig ked af det at folk som køber hos mig ender med aggressive dyr

:(  :(
"Jeg avler altså ikke på aggressive dyr."

Det tror jeg heller ikke du gør, det undrer mig bare Ice-T er så vild, men det har han jo været lige fra starten. Som regel plejer det at gå over, når jeg har haft nye dyr et stykke tid og har vænnet dem til hænderne og min stemme. Hmmmm.... Han er nok bare lidt egen. Jeg har absolut ikke lyst til at skulle aflive ham, for jeg holder trods alt af den lille fyr. Dog hvis jeg finder ud af, at den er gal oppe i hans lille knold, så er det noget helt andet. Jeg håber det bedste.  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2009 18:35

tja nu har jeg set en enkelt gang hvor han "tændte af" på den måde... og det ser bestemt ikke kønt ud... det er som om der er noget der slår klik i hovedet på ham...  :(  

noget af temperamentet TROR jeg altså stammer helt tilbage fra kiks...
hun havde (i hvert fald da jeg havde hende) også disse hystade anfald hvor hun ville være i fred... hun bed ikke uden at advare først - hun havde dage hvor hun ikke lige havde lyst til hænder... men hun har aldrig bidt mig uprovokeret... tror jeg er bidt af hende 3 gange - alle 3 gange sku jeg have holdt fingrene fra hendes bur, som hun bad mig om... (som ny lærer man på den hårde måde :oops: )
men ellers er kiks jo den dejligste guldhamster... giv hende en tørret banan og vupti man er bedste venner... :lol:

men det er som om ice-t er meget "mere" af det kiks havde/har... han tændte 100% af... det var ligemeget hvad der kom i nærheden - det sku bare dø det :?  

men ellers kan man sidde lige så stille og snakke md ham og nusse lidt omkring hans bur og han sidder bare og hygger over opmærksomheden...

det er underligt...

jeg er "fristet" til at tro at ice-t er en kombination af noget arveligt temperament fra kiks og så noget fysisk galt!  :?  
jeg mener ikke det er noget decideret linje-bestemt - for der er jo MANGE hamstere i samme linje som kiks, som er de dejligste hamstere uden problemer...
men min tanke går på om han har haft en hjerneblødning (ja dt kan man godt overleve) som så sidder og trykker på hjernen og det så giver ham disse psyko anfald...
men jeg ved det ikke.. men voldsomt ser det ud . og vred og stresset, det er han altså når det sker...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. jan 2009 16:42

Du skulle have set ham forleden Pia. Jeg kunne ikke en gang snakke med ham gennem tremmerne, uden han gik til angreb på dem!  :(

Så ville jeg give ham en godbid, for at gøre ham tilpas, men han kunne slet ikke ikke få fat i den gennem tremmerne af bare hysteri. Han bed og bed og bed efter den i ren hidsighed!!! Det er slet ikke til at beskrive.  :cry:
Det er virkelig hårdt at opleve. Jeg har aldrig gjort ham andet end godt, men jeg ar altså også alvorligt bange for, at der er noget galt.  :(
Senest rettet af Mahonia 15. jan 2009 16:44, rettet i alt 1 gang.

burrus

Indlæg af burrus » 15. jan 2009 16:43

Mahonia skrev:Du skulle have set ham forleden Pia. Jeg kunne ikke en gang snakke med ham gennem tremmerne, uden han gik til angreb på dem!  :(

Så ville jeg give ham en godbid, for at gøre ham tilpas, men han kunne slet ikke ikke få fat i den gennem tremmerne af bare hysteri. Han bed og bed og bed efter den i ren hidsighed!!! Det er slet ikke til at beskrive.  :cry:
åh øv :cry:  jeg synes ellers han var begyndt at blive så fin og dygtig i hans nye store bur :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. jan 2009 16:43

Mahonia skrev:Du skulle have set ham forleden Pia. Jeg kunne ikke en gang snakke med ham gennem tremmerne, uden han gik til angreb på dem!  :(

Undskyld, ved ikke hvad jeg har gjort forkert  :(  :(  :cry:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. jan 2009 16:47

Hopiw skrev:

Så så Birgitte, jeg tror ikke det er din skyld. Der er jo desværre bare nogle hamstere som ikke er helt raske. Det er ikke noget vi sådan kan forudse.  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 15. jan 2009 16:48

Hopiw skrev:

jeg tror IKKE du har gjort noget forkert overhovedet!

som jeg har set ham de sidste gange har han været en fin hamster om bare ikkevar så håndtam - det er jo ligsom til at leve med.. ikke alle bliver håndtamme...

Jeg frygter det er fysisk.... :? :(  en hjerneblødning der sidder og trykker på hjernen ville være mit bedste bud - og det kan ingen gøre for :(
at han har et sært temperament kan være helt tilbage fra kiks - og at han er så ekstremt "kikset" når hun er værst - det kan du heller ikke gøre for...  

jeg har aldrig oplevet unger efter den linje sådan - jo der har da været nogle bestemte "trunter" efter kiks - mne ALDRIG i stil med det her!
det er også derfor jeg ikke tror på det kan være ren temperament men noget der trykker på hjernen et sted...
Pia B

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. jan 2009 16:50

Ja, så er der jo aflivning tilbage.  :cry:  :cry:

burrus

Indlæg af burrus » 15. jan 2009 16:52

Mahonia skrev:Ja, så er der jo aflivning tilbage.  :cry:  :cry:
nja både og... det kommer jo også an på om han trives - ud over når han har de flip...  :?
det er opvejning af det gode mod det onde... og så se hvad der vejer mest...
Pia B

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. jan 2009 16:55

burrus skrev:
Mahonia skrev:Ja, så er der jo aflivning tilbage.  :cry:  :cry:
nja både og... det kommer jo også an på om han trives - ud over når han har de flip...  :?
det er opvejning af det gode mod det onde... og så se hvad der vejer mest...
Jo, men jeg tænker også på om han har ondt. Det kan vi jo ikke se. Kun gennem hans adfærd velnok.

Låst