Transport af solgte unger til udstillingen

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
malthesmor

Transport af solgte unger til udstillingen

Indlæg af malthesmor » 17. jan 2009 16:53

Har fået reservation på indtil videre 3 unger som skal medbringes til udstillingen og videre derfra :)
men hvor stor en transport box er acceptabel til hver enkelt unge ?
Har nogen boxe fra is som jeg regner med at kunne bruge til formålet, de måler følgende længde 18cm bredde 13cm højde 10cm.
Ungerne vil jo være 9 uger til den tid, så tror ikke at de kan gå sammen mere :(
Har også overvejet at købe nogen kasser som er større, men mon køberne er interesseret i at betale måske 30kr ekstra for sådan en box ?
(den vil jo kunne genbruges). :D

Æda

Indlæg af Æda » 17. jan 2009 17:13

Tjah.. jeg kan da prøve at spørge Annlaya  :) men hvad måler bokserne? og kan man bruge dem bagefter til bur?
Hilsen Ida <3

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 17. jan 2009 17:27

Æda skrev:Tjah.. jeg kan da prøve at spørge Annlaya  :) men hvad måler bokserne? og kan man bruge dem bagefter til bur?
De vil ikke kunne genbruges som bur, men transport box havde jeg i tankerne :wink:
Syntes jo at hamsterne får en lang transport tur, så vil bare gerne vide hvad acceptabel plads skal være.

burrus

Indlæg af burrus » 17. jan 2009 17:51

hvis de bare skal sidde deri til du kommer derover og til køberen henter den - så ser jeg ingen problemer i den størrelse :wink:  

har haft en 9-ugers i en 0,9 L isbøtte (fra polaris - dem med skilpaddeisen) kbh til Thy i tog :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Æda

Indlæg af Æda » 17. jan 2009 17:56

Jeg tror også det er helt fint med en isbøtte.. det kan være at Lotte har et ekstra bur som ungen kan bo i midlertidigt  :D  Hvis det er i orden med hende selvfølgelig  :wink:
Hilsen Ida <3

Lykke

Re: Transport af solgte unger til udstillingen

Indlæg af Lykke » 17. jan 2009 18:02

malthesmor skrev:Har fået reservation på indtil videre 3 unger som skal medbringes til udstillingen og videre derfra :)
men hvor stor en transport box er acceptabel til hver enkelt unge ?
Har nogen boxe fra is som jeg regner med at kunne bruge til formålet, de måler følgende længde 18cm bredde 13cm højde 10cm.
Ungerne vil jo være 9 uger til den tid, så tror ikke at de kan gå sammen mere :(
Har også overvejet at købe nogen kasser som er større, men mon køberne er interesseret i at betale måske 30kr ekstra for sådan en box ?
(den vil jo kunne genbruges). :D
Kønsopdelt vil 9-uger-gamle unger som regel godt kunne gå sammen - så jeg ville bare tage dem med i et bur.

Det kommer jo også an på, hvem du skal sælge til.

Hvis det er til en der også har dyr på udstilling, skal hamsteren jo sidde i kassen fra kl. 11-17.30 plus transport før og efter. Så er 1l ikke meget plads.
Hvis den er i et bur på udstillingen og bare skal transportere en eller et par timer efter udstillingen, synes jeg godt det kan gå.

Husk agurk eller lignende og lidt mad. Og strøelse og toiletpapir til kasserne.

Jeg sørger for at have en transportkasse med til den, jeg skal have med hjem.
Og til mine egne salgsdyr tror jeg, jeg tager en blanding af papkasser, isbøtter og nogle større plastickasser med. De sidste kommer jo så nok til at koste de 30 kr. Det vil mange nok ikke, men pengene er godt givet ud.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 17. jan 2009 18:03

Jamen hvis de kan gå køns opdelte som 9 uger gamle er det da helt klart det nemmeste. :D
Det ville jo nemt kunne komme til at dreje sig om mindst 12 timer de små skulle sidde i boxe.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 17. jan 2009 18:12

regner med at jeg tager transportkasser jeg fik med svenskerne med til lille amarylis (og hvis nu der var en anden spændende unge)
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 17. jan 2009 18:19

Tager under alle omstændigheder en stak 2L bøtter ( Hjem is) med.
ooo00 Kæresten er is sælger,så mon ik jeg kan få samlet 00ooo

Heidi: Amarylis er noget så sød, kravler selv ud i min hånd når jeg åbner buret, desuden elsker hun godbidder he he :wink:

Ringling

Indlæg af Ringling » 17. jan 2009 18:24

Den unge, som skal til Vordingborg, som AnnaR tager med fra udstillingen til kbh, kommer hjem til mig først. Ved ikke om AnnaR evt. har en (transport)kasse hun kan bruge der? (ellers må min transportkasse komme med på udstillingen på en eller anden måde..)

Jeg har evt. et midlertidigt bur, hvis ikke ungen transporteres til vordingborg samme dag.
Hilsen Lotte
Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. jan 2009 18:38

Ringling skrev:Den unge, som skal til Vordingborg, som AnnaR tager med fra udstillingen til kbh, kommer hjem til mig først. Ved ikke om AnnaR evt. har en (transport)kasse hun kan bruge der? (ellers må min transportkasse komme med på udstillingen på en eller anden måde..)

Jeg har evt. et midlertidigt bur, hvis ikke ungen transporteres til vordingborg samme dag.
Jeg har en ret stor transport kasse som jeg godt kan tage med den den unge Annlaya skal have. Så kan malthesmor bare tage den med i en lille kasse og komme over i den store når vi ankommer til udstillingen.

Lemou

Indlæg af Lemou » 17. jan 2009 18:42

Hvis jeg finder en unge, jeg gerne vil ha', så tager jeg selv transport kasse med...

Jeg tager nok tremmetransportkasse til større fugle..

Ringling

Indlæg af Ringling » 17. jan 2009 21:25

AnnaR skrev:
Ringling skrev:Den unge, som skal til Vordingborg, som AnnaR tager med fra udstillingen til kbh, kommer hjem til mig først. Ved ikke om AnnaR evt. har en (transport)kasse hun kan bruge der? (ellers må min transportkasse komme med på udstillingen på en eller anden måde..)

Jeg har en ret stor transport kasse som jeg godt kan tage med den den unge Annlaya skal have. Så kan malthesmor bare tage den med i en lille kasse og komme over i den store når vi ankommer til udstillingen.
Det lyder bare super Anna  :D
Så tales vi bare ved når tiden nærmer sig
Hilsen Lotte
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 17. jan 2009 21:42

malthesmor skrev:Tager under alle omstændigheder en stak 2L bøtter ( Hjem is) med.

Heidi: Amarylis er noget så sød, kravler selv ud i min hånd når jeg åbner buret, desuden elsker hun godbidder he he :wink:
ih det lyder dejligt så tamme er det de færreste af dem jeg har der er.
psst giver du ikke lidt is så  :lol:
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 17. jan 2009 21:44

darkangel87 skrev:
malthesmor skrev:Tager under alle omstændigheder en stak 2L bøtter ( Hjem is) med.

ih det lyder dejligt så tamme er det de færreste af dem jeg har der er.
psst giver du ikke lidt is så  :lol:
Du kommer bare så gir jeg is  :wink:

Besvar