opbevaring af melorme...
opbevaring af melorme...
ja, hvordan skal man opbevare dem?
Jeg har købt en plastik-bøtte i dyrehandlen og sat dem i bunden af køleskabet.
men nu tog jeg dem ud og de lå helt stille, så jeg troede faktisk de alle var døde... Men efter et øjeblik på køkkenbordet bevæger de sig igen.
Er der for koldt i mit køleskab? Skal jeg prikker huller i plastikbøtten til ilt?
Jeg fik at vide, at jeg skulle give dem lidt havregryn til at spise.
Jeg har købt en plastik-bøtte i dyrehandlen og sat dem i bunden af køleskabet.
men nu tog jeg dem ud og de lå helt stille, så jeg troede faktisk de alle var døde... Men efter et øjeblik på køkkenbordet bevæger de sig igen.
Er der for koldt i mit køleskab? Skal jeg prikker huller i plastikbøtten til ilt?
Jeg fik at vide, at jeg skulle give dem lidt havregryn til at spise.
Når de ligger i køleskabet går de i dvale altså de falder i søvn og på den måde undgår du at de pupper og bliver til biller.
Når du skal fodre dine dyr med dem så tag dem ud og lad dem stå til der er kommet liv i dem og så kan du give dem til dine dyr.
Når melorme er i dvale spiser de ikke så jeg vil ikke tro de skal bruge havregryn det er kun hvis du har dem i stuetempratur de skal bruge mad.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Når du skal fodre dine dyr med dem så tag dem ud og lad dem stå til der er kommet liv i dem og så kan du give dem til dine dyr.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Når melorme er i dvale spiser de ikke så jeg vil ikke tro de skal bruge havregryn det er kun hvis du har dem i stuetempratur de skal bruge mad.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
![kina :kina:](./images/smilies/azn_210.gif)
![Not Worthy :notworthy:](./images/smilies/notworthy.gif)
Det ved jeg faktisk ikke da jeg aldrig har holdt mine i køleskab, men de holder noget længere og de forpubber sig ikke og man undgår en masse biller hvis man ikke vil have dem.Lilly03 skrev:I køleskabet?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
![kina :kina:](./images/smilies/azn_210.gif)
![Not Worthy :notworthy:](./images/smilies/notworthy.gif)
Perfekt!Benjamin skrev:Når de ligger i køleskabet går de i dvale altså de falder i søvn og på den måde undgår du at de pupper og bliver til biller.
Når du skal fodre dine dyr med dem så tag dem ud og lad dem stå til der er kommet liv i dem og så kan du give dem til dine dyr.![]()
Når melorme er i dvale spiser de ikke så jeg vil ikke tro de skal bruge havregryn det er kun hvis du har dem i stuetempratur de skal bruge mad.
Tak for svaret
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: HUH?
ja, det er unormalt!vigsen skrev:Da jeg købte melorme, der var de alle døde.. (og de lugtede meget)
så efter jeg ca. havde haft dem en månede, begyndte der at komme grøn mug på, og jeg smed dem ud. Er det unormalt at de var døde? ö
De skal være levende. Men hvis de står i køleskab, kan de sagtens være i "dvale" - de vil dog begynde at bevæge sig, hvis de står nogle minutter i stuetemperatur.