Chips?

Beskrivelse mangler
Låst
Storega

Chips?

Indlæg af Storega » 13. mar 2009 17:23

Hej allesammen ;)
Forleden dag var jeg hjemme hos min veninde, som også har en hamster. Hun gav på et tidspunkt sin hamster 2-3 stykker chips, og jeg undrede mig lidt over om det er sundt for hamstrene?

Fordi, jeg tænker på at det virker ikke helt.. ja, rigtigt?

burrus

Indlæg af burrus » 13. mar 2009 17:28

nej det er ikke sundt - men du kan være sikker på hamsteren synes det smager godt  :wink:  :lol:

chips har et ekstremt indhold af salte og mineraler - og stivelse i massevis :shock:  

katte kan heller ikke tåle dem - men jeg deler nu altså stadig pænt med min chips elskende hankat de 4 gange om året jeg spiser chips  :wink:

alt med måde - og ting som chips skal være i ekstremt moderate mængder og meget sjældent hvis de overhovedet skal smage :wink:

der er ikke noget rigtig giftigt i og derfor tar de ikke skade af at smage lidt - men deres nyre og urinveje tar skade af store mængder chips pga. saltindholdet - og stivelse har aldrig været rigtig sundt for nogle  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Storega

Indlæg af Storega » 13. mar 2009 17:32

Okay - tænkte det nok ;)
Tak for hjælpen!

Spot

Indlæg af Spot » 15. mar 2009 11:17

Jeg turde ikke give mine chips. Der er utrolig meget salt og krydderi på.. Men de er vilde med det!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst