Forkerte navne
Forkerte navne
Kom med nogen af de forkerte navne I har set sat på diverse hamstere...
Jeg kan nævne:
"pandahamster" brugt om sorte og hvidbåndede sorte guldhamstere
"babybjørne" om guldhamstere
"angorahamster" om langhårede guldhamstere
"dalmatinerhamster" om dominant spot sorte guldhamstere
"snowball hamster" om pearl vinterhvid dværghamster
"gul sibirisk" om argent campbells dværghamster
Jeg kan nævne:
"pandahamster" brugt om sorte og hvidbåndede sorte guldhamstere
"babybjørne" om guldhamstere
"angorahamster" om langhårede guldhamstere
"dalmatinerhamster" om dominant spot sorte guldhamstere
"snowball hamster" om pearl vinterhvid dværghamster
"gul sibirisk" om argent campbells dværghamster
Mvh. Pia
Det stammer jo som regel fra dyrehandleren, og når folk så én gang har købt en "babybjørn", så er de ret svære at overbevise om at det er en guldhamster.
Jeg er også blevet kontaktet af én engang der ville ha en "pandahamster" til at parre sammen med sin "panda" derhjemme. Hun nægtede at forstå at hun havde en hvidbåndet sort guldhamster, som udemærket kunne parres med andre farver af guldhamster.
Men det er jo dyrehandlerne der finder på nye fikse navne som salgstricks.
Jeg er også blevet kontaktet af én engang der ville ha en "pandahamster" til at parre sammen med sin "panda" derhjemme. Hun nægtede at forstå at hun havde en hvidbåndet sort guldhamster, som udemærket kunne parres med andre farver af guldhamster.
Men det er jo dyrehandlerne der finder på nye fikse navne som salgstricks.
Mvh. Pia
Det værste jeg har hørt om, er amerikanernes "black bear" hamstere. De blev solgt af dyrehandlere som en anden art end almindelige guldhamstere. De skulle ikke have skyggen af aggressivitet i sig og så blev de rask væk 10 år gamle. Salgstricks som virkede rigtigt godt.
Hamsterfolk derovre har brugt utroligt meget krudt på at fortælle folk at det altså bare er helt almindelige sorte guldhamstere, men har haft svært ved at trænge igennem.
Så langt er dyrehandlerne dog ikke gået herhjemme (endnu).
Hamsterfolk derovre har brugt utroligt meget krudt på at fortælle folk at det altså bare er helt almindelige sorte guldhamstere, men har haft svært ved at trænge igennem.
Så langt er dyrehandlerne dog ikke gået herhjemme (endnu).
Kenneth Worm
-
-
I skal lige ha' et guldkorn fra min SFO, det var godt nok ikke et forkert navn, men en hørefejl:
En af drengene spurgte meget alvorligt, om det er rigtigt, at jeg har gorillaer derhjemme.
- Øhh, gorillaer? .... Nåå...du mener chinchillaer
Jeg kan lige se for mig, hvordan han har gået og spekuleret over de gorillaer
En af drengene spurgte meget alvorligt, om det er rigtigt, at jeg har gorillaer derhjemme.
- Øhh, gorillaer? .... Nåå...du mener chinchillaer

Jeg kan lige se for mig, hvordan han har gået og spekuleret over de gorillaer

Stor hilsen AJ og Kuglerne