Vanrøgt!!
Vanrøgt!!
Forleden dag var Sandra (Killer Queen) igang med at rense ud ved sin søsters dværghamster. Samme dag skulle hendes søster og søsterens bedste veninde tilbringe dagen sammen, ved den lejlighed kom Sandra i tanke om at veninden længe ikke havde snakket om sit dværghamster, men dog stadig ejede det. Hun spurgte derfor om hun ikke måtte gøre rent hos den, da hun allerede var igang, fordi da jeg i 2006 fik en dværghamster, fik hun året efter en selv, og allerede der havde vi mistanke om det blot var for opmærksomhedens skyld, og ikke selve lysten til at passe den.
Jeg lavede dengang en tråd herinde hvor jeg fortalte om hvordan hun 'passede' den, og fik af andre brugere herinde de kommentar, at den sagtens kunne klare sig uden opmærksomhed.
Den sandhed vi fandt var imidlertid en helt anden:
Sådan så buret ud da vi modtog det.
Så meget var der stoppet ned i det.
Det mørke på tremmerne er lort.
At finde madskålen, tog os lidt tid nederunder alt hø og pyntesnore der normalt er i vinkasser.
Dette er hvad kosten består af
En dejlig blanding af lort, pis og noget indtørret jeg ikke tør tænke på hvad er.
Et hjul fyldt med afføring, men hvad gør det når hamsteren allerede er så tilskadekommen med benene at den alligevel ikke kan løbe.
Under de mange lag af hø fandt vi noget vi slet ikke troede var i buret, spåner, i klumper samlet af mange måneders afføring og tis, i hårde klumper.
At drikke af vandflasken, hvis det ellers havde været muligt, måtte smage som at drikke af en andens røv, idet den var smurt ind i lort og andet godt fra tarmssystemet, men idet flasken var fuldstændig tilkalket, tør jeg ikke tænke på hvor lidt væske den har kunnet få.
Efter et grundigt bad (buret) i rodalon, og varmt vand for at dræbe flest mulige bakterier, kom der er relativt pænt bur ud af det hårde arbejde.
Hamsteren selv slap heller ikke for et bad, stanken af amoniak og knudet pels, måtte der gøres noget ved. Vi opdagede til vores stræk en stor knude med tre små sår under dens mave ved det ene bagben, og en duftkritel der var helt gul/orange.
Idag fik vi anskaffet noget gnaver sæbe, der var ph neutralt og gav igen forsigtigt hamsteren et bad mere. Stanken er væk, pelsen er ren og pæn men såret har vi kun, kunnet rense.
Som afslutning på en skrækkelig historie fra virkelighedens østjylland, kan vi oplyse jer om, at vi endnu ikke med god samvittighed, har villet returnere hamsteren til dens retsmæssige ejer.
Jeg lavede dengang en tråd herinde hvor jeg fortalte om hvordan hun 'passede' den, og fik af andre brugere herinde de kommentar, at den sagtens kunne klare sig uden opmærksomhed.
Den sandhed vi fandt var imidlertid en helt anden:
Sådan så buret ud da vi modtog det.
Så meget var der stoppet ned i det.
Det mørke på tremmerne er lort.
At finde madskålen, tog os lidt tid nederunder alt hø og pyntesnore der normalt er i vinkasser.
Dette er hvad kosten består af
En dejlig blanding af lort, pis og noget indtørret jeg ikke tør tænke på hvad er.
Et hjul fyldt med afføring, men hvad gør det når hamsteren allerede er så tilskadekommen med benene at den alligevel ikke kan løbe.
Under de mange lag af hø fandt vi noget vi slet ikke troede var i buret, spåner, i klumper samlet af mange måneders afføring og tis, i hårde klumper.
At drikke af vandflasken, hvis det ellers havde været muligt, måtte smage som at drikke af en andens røv, idet den var smurt ind i lort og andet godt fra tarmssystemet, men idet flasken var fuldstændig tilkalket, tør jeg ikke tænke på hvor lidt væske den har kunnet få.
Efter et grundigt bad (buret) i rodalon, og varmt vand for at dræbe flest mulige bakterier, kom der er relativt pænt bur ud af det hårde arbejde.
Hamsteren selv slap heller ikke for et bad, stanken af amoniak og knudet pels, måtte der gøres noget ved. Vi opdagede til vores stræk en stor knude med tre små sår under dens mave ved det ene bagben, og en duftkritel der var helt gul/orange.
Idag fik vi anskaffet noget gnaver sæbe, der var ph neutralt og gav igen forsigtigt hamsteren et bad mere. Stanken er væk, pelsen er ren og pæn men såret har vi kun, kunnet rense.
Som afslutning på en skrækkelig historie fra virkelighedens østjylland, kan vi oplyse jer om, at vi endnu ikke med god samvittighed, har villet returnere hamsteren til dens retsmæssige ejer.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
den hamster har hun vel ikke fået tilbage?
så fald så håber jeg fandme hun har fåetet ordentligt møgfald med på vejen! :shock: :x
grrr og hvor er forældrene lige henne i den historie :shock: :x :x :x :x
for en i %¤#!
kan ikke skrive det pænere :oops:
godt i fik gjort lidt for den lille! håber virkelig den får en anden ejer! for hun kan da ikke passe dyr! :shock: :x
så fald så håber jeg fandme hun har fåetet ordentligt møgfald med på vejen! :shock: :x
grrr og hvor er forældrene lige henne i den historie :shock: :x :x :x :x
for en i %¤#!
kan ikke skrive det pænere :oops:
godt i fik gjort lidt for den lille! håber virkelig den får en anden ejer! for hun kan da ikke passe dyr! :shock: :x
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
hvor er det forfærdeligt at nogen kan behandle et dyr sådan stakkels hamster
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Nej hun får den ikke tilbage, og jeg kan med knust hjerte fortælle hun har gjort det samme imod et marsvin, og at forældre hellere fodre den til katten end tage den til dyrlæge.
Hvad værre er, de overvejer at anskaffe sig en hund!
Nej hun får den ikke tilbage, og jeg kan med knust hjerte fortælle hun har gjort det samme imod et marsvin, og at forældre hellere fodre den til katten end tage den til dyrlæge.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
-
Det var dog skrækkeligt!
Sådanne mennesker skulle simpelthen ha' lov til selv at bo sådan!
Sådan et svin! (sorry, men det synes jeg!)
Sådanne mennesker skulle simpelthen ha' lov til selv at bo sådan!
Sådan et svin! (sorry, men det synes jeg!)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com
http://www.mel-bollen.weebly.com
Egentlig bør du jo melde det til politiet eller dyreværnet. For vanrøgt er da trods alt ulovligt - måske også den eneste måde, de vil stoppe med at behandle dyrene sådan.Rubin skrev:Som afslutning på en skrækkelig historie fra virkelighedens østjylland, kan vi oplyse jer om, at vi endnu ikke med god samvittighed, har villet returnere hamsteren til dens retsmæssige ejer.
Altså for god ordens skyld vil jeg da lige sige, at det at en hamster kan klare sig uden opmærksomhed ikke er det samme som at den ikke skal have mad, vand og rengøring!
Hamsteren tager heller ikke skade af at der er mange ting i buret.
Og den kan også godt svine f.eks. sit hjul til på meget kort tid (jeg har f.eks. hamstere der konsekvent bruger deres hjul som toilet).
Men det der ser/ lyder bare for voldsomt!
Og den kan også godt svine f.eks. sit hjul til på meget kort tid (jeg har f.eks. hamstere der konsekvent bruger deres hjul som toilet).
Det var ikke vildt mange ting, det var overdrevet brug af hø/halm og pynte 'spåne strimler'.Lykke skrev:Altså for god ordens skyld vil jeg da lige sige, at det at en hamster kan klare sig uden opmærksomhed ikke er det samme som at den ikke skal have mad, vand og rengøring!
Manglende opmærksomhed gør at du ikke opdager det sår under bunden.
Og som afslutning, dette har strukket sig over al den tid hun har haft den.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
Hamsteren er jo glad for at kunne gemme sig.Rubin skrev:Det var ikke vildt mange ting, det var overdrevet brug af hø/halm og pynte 'spåne strimler'.Lykke skrev:Altså for god ordens skyld vil jeg da lige sige, at det at en hamster kan klare sig uden opmærksomhed ikke er det samme som at den ikke skal have mad, vand og rengøring!
Men du har ret, jo mere man har sin hamster oppe, jo hurtigere opdager man at der er noget galt med den.
Det, jeg skrev, var bestemt ikke for at forsvare hvad hun har gjort!
Jeg vil nu også erklære mig enig i det Mette skrev, en hamster har ikke brug for den store opmærksomhed og dermed ikke ment at den ikke skal have mad vand og skal have gjort rent i sit bur.Lykke skrev:Hamsteren er jo glad for at kunne gemme sig.Rubin skrev:Det var ikke vildt mange ting, det var overdrevet brug af hø/halm og pynte 'spåne strimler'.Lykke skrev:Altså for god ordens skyld vil jeg da lige sige, at det at en hamster kan klare sig uden opmærksomhed ikke er det samme som at den ikke skal have mad, vand og rengøring!
Men du har ret, jo mere man har sin hamster oppe, jo hurtigere opdager man at der er noget galt med den.
Det, jeg skrev, var bestemt ikke for at forsvare hvad hun har gjort!
Men en socialt behov til mennesker kan hamsteren sagtens leve uden og når man gør rent hos den engang imellem burde man da lige have haft den oppe og se om den skulle have nogen skader eller ej.
Og det der overdrevet brug af hø kan jeg heller ikke se noget galt i for hamsteren kan jo godt lide at have noget at gemme sig i så det er jo fint nok.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Puha! Hun kan være glad for, jeg ikke ved hvem hun er! :evil:
Jeg vil bestemt give Anna ret: Hun/hendes forældre bør meldes for vanrøgt! Godt nok er det "bare" en lille hamster, det er gået ud over, men at de vil have hund, er jo fuldstændig tåbeligt!
Hvad vil de fodre den med? Vil den blive luftet regelmæssigt? Forstår de at opdrage den rigtigt? (Jeg tvivler stærkt). Kan de aktivere den på en god måde? Vil den komme til dyrlæge, når det er nødvendigt? Plus 1000 andre spørgsmål. :?
Åbenbart har de også kat? Jeg tør da slet ikke tænke på, hvordan dens kattebakke ser ud! :(
Mit hjerte bløder for den lille hams. Lov mig hun aldrig får den tilbage igen.
Flot at I tog jer af den. :thumb:
Jeg vil bestemt give Anna ret: Hun/hendes forældre bør meldes for vanrøgt! Godt nok er det "bare" en lille hamster, det er gået ud over, men at de vil have hund, er jo fuldstændig tåbeligt!
Hvad vil de fodre den med? Vil den blive luftet regelmæssigt? Forstår de at opdrage den rigtigt? (Jeg tvivler stærkt). Kan de aktivere den på en god måde? Vil den komme til dyrlæge, når det er nødvendigt? Plus 1000 andre spørgsmål. :?
Åbenbart har de også kat? Jeg tør da slet ikke tænke på, hvordan dens kattebakke ser ud! :(
Mit hjerte bløder for den lille hams. Lov mig hun aldrig får den tilbage igen.
Flot at I tog jer af den. :thumb: