HJÆLP, der er små dyr i foderet.
HJÆLP, der er små dyr i foderet.
Da jeg skulle fodre, var den røde ske fyldt med
små sorte dyr.
Jeg har nu haft det hele igennem en sigte, men er
det nok. :?
Må de få det foder, for er det farligt for det? :oops:
Det er foder fra Avifauna og noget der hedder
Emotion(staves), som jeg har blandet sammen.
Hvis de ikke må få det, så skal de have fra Vitakraft,
og det er helt nyt foder for dem, så er bange for at
deres mave måske ikke kan tåle overgang til ny foder. :oops:
små sorte dyr.
Mvh. Lene
-
jeg synes du skal gå ned hvor du har købt det og levere det tilbage.... synes det lyder ulækkert, vil ik selv spise dårligmad og kunne derfor heller ikke finde på at give mine dyr noget der var dyr i.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Re: HJÆLP, der er små dyr i foderet.
Der bør jo ikke være dyr i foderet. Hvis de ligner biller, er det nok melbiller (altså melorme der er blevet til biller). Da hamstere fra naturens side er insekt-ædere sker der ikke noget ved at de spiser dem. Det større problem er nok at du ikke vil risikere at de kommer ud i din lejlighed (for så vil de gå i mel osv.).Trunte skrev:Da jeg skulle fodre, var den røde ske fyldt med
små sorte dyr.
Hvis foderet lugter mærkeligt, kan der f.eks. være svamp i, og det ville jeg ikke give hamsterne. Men det lyder ikke som om det er tilfældet.
Kan du ikke nå ned i Avifauna og få en ny pose? (tjek at der ikke også er dyr i)
Tit er grund-indholdet i foderet jo også det samme, så det er ikke sikkert at der kommer problemer af at skifte. Det helt store problem ved skift er vist omkring grønsagerne.
Jeg ville smide det laaangt væk
Man skal aldrig fodre videre med et foder der har været levende dyr i, i form af insekter, møl (som vel også er et insekt ) eller andet, som bestemt ikke har skulle være der fra starten af.. Mange oplever at finde møl (ligner lidt små natsværmere) eller andet i, men det anbefales ikke at fodre videre med det.
Desuden er hamstere ikke særlig sarte, hvad angår hurtige foderskift.. ;)De fleste hamsterblandinger minder meget om hinanden og er ikke noget til vil give dem dårlig mave, selvom man skifter pludseligt.
Man skal aldrig fodre videre med et foder der har været levende dyr i, i form af insekter, møl (som vel også er et insekt ) eller andet, som bestemt ikke har skulle være der fra starten af.. Mange oplever at finde møl (ligner lidt små natsværmere) eller andet i, men det anbefales ikke at fodre videre med det.
Desuden er hamstere ikke særlig sarte, hvad angår hurtige foderskift.. ;)De fleste hamsterblandinger minder meget om hinanden og er ikke noget til vil give dem dårlig mave, selvom man skifter pludseligt.
~ Mvh. Mette og Clean
-
synes du skulle skrive ned og klage til avifauna for det der er for dårligt
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Er det sådan en lille fætter her
Hvis det er det, så kan AviFauna ikke stilles til ansvar, da problemet kommer fra landmandens kornlager
De er ikke direkte skadelige for dyrene, men de ødelægger ernæringsværdien i kornet
Hvis det er det, så kan AviFauna ikke stilles til ansvar, da problemet kommer fra landmandens kornlager
De er ikke direkte skadelige for dyrene, men de ødelægger ernæringsværdien i kornet
Kilde: http://www.kiratin.dk/content/dk/videns ... snudebilleI private husholdninger er det vigtigt at finde kilden til kornsnudebillernes tilstedeværelse og fjerne den. Madvarer under mistanke kan enten opvarmes til 55° C eller lægges et par døgn i dybfryseren. Grundig støvsugning i revner og sprækker omkring stedet vil som regel fjerne de fleste af de omstrejfende biller. Madvarerne bør herefter opbevares i beholdere med tætsluttende låg.
Der kan godt blive ved med at dukke enkelte kornsnudebiller op i en periode, efter at kilden er fjernet. De omstrejfende biller dør dog ud efterhånden, hvis der ikke er adgang til nye fødemuligheder, og hvis man er sikker på, at alle kilder er lokaliseret.
Rattus Norvegius: Ja det var sådan nogle
der var i foderet, jeg har nu smidt det ud,
og posen er kommet i skakten, så jeg ikke
får sådan nogle i min lejlighed.
Mit foder er i en plastik beholder, og den er
helt lukket, så der kan ikke komme noget
derind, men det har åbenbart været, deri
da jeg købte det.
der var i foderet, jeg har nu smidt det ud,
og posen er kommet i skakten, så jeg ikke
får sådan nogle i min lejlighed.
Mit foder er i en plastik beholder, og den er
helt lukket, så der kan ikke komme noget
derind, men det har åbenbart været, deri
da jeg købte det.
Mvh. Lene
Re: HJÆLP, der er små dyr i foderet.
Det er nemlig rigtigt da grund-indholdet består af de samme ting så sker der ikke noget ved at skifte foder.Lykke skrev: Tit er grund-indholdet i foderet jo også det samme, så det er ikke sikkert at der kommer problemer af at skifte. Det helt store problem ved skift er vist omkring grønsagerne.
Jeg har skiftet forder hos mine mange gange uden problemer.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Selvom problemet stammer tilbage fra før Avifauna, kan man jo godt gå derned og klage. De må jo så tage den videre tilbage, hvis de vil.Rattus Norvegicus skrev:Er det sådan en lille fætter her
Kilde: http://www.kiratin.dk/content/dk/videns ... snudebilleI private husholdninger er det vigtigt at finde kilden til kornsnudebillernes tilstedeværelse og fjerne den. Madvarer under mistanke kan enten opvarmes til 55° C eller lægges et par døgn i dybfryseren. Grundig støvsugning i revner og sprækker omkring stedet vil som regel fjerne de fleste af de omstrejfende biller. Madvarerne bør herefter opbevares i beholdere med tætsluttende låg.
Der kan godt blive ved med at dukke enkelte kornsnudebiller op i en periode, efter at kilden er fjernet. De omstrejfende biller dør dog ud efterhånden, hvis der ikke er adgang til nye fødemuligheder, og hvis man er sikker på, at alle kilder er lokaliseret.