Er det her normalt?

Beskrivelse mangler
Låst
Bittet

Er det her normalt?

Indlæg af Bittet » 23. maj 2009 10:58

Hej alle.

Jeg har købt et dværghamster. Vi købte hende i går og bragte hende hjem i et transportbur.
Hendes bur er rimelig stort, det er et terrarie. Hun har en skål med vand, Mad, og sand. Så har hun en drikke dunk til at sidde på væggen, et plastik hjul, to huse, og en udhulet træstamme. Der er savsmuld/spåner i bunden af buret.

I dyrehandlen, virkede hun meget frisk og aktiv.

Men siden vi købte hende i går, har hun bare lagt i hendes hus. Hun har ikke rørt maden og vandet. Hun studerede lige buret da hun kom ind i det, men kun 2 min. og så gemte hun sig i huset.

Jeg har prøvet at lade hende snuse til min hånd her i aftes, hvor jeg holdte et lille stykke agurk. men det var ikke rigtig interresant.

I dag, har jeg også holdt hånden ind til hende med noget mad på, men hun virker ikke interreseret.

Jeg stak en finger langsomt hen til hende, men så væste hun og lagde sig om på siden, (har hørt det eren forsvars stilling)
Så tænkte jeg at hun bare vil have fred, så det får hun.

Min kæreste har været vågen det meste af natte og han har holdt lidt øje med hende. Hun var lige ude i nat og kigge lidt rundt, men så lagde hun sig hen og putte i huset igen.

Men er det meget normalt det her?
Er så bange for at hun ikke falder til og ikke kan lide vores legetøj som vi har købt til hende.

ved godt at hun lige skal falde til, men er stadig så bange for at hun ikke føler sig hjemme i det nye bur.

Nogen der har nogle råd til hvordan vi kan gøre så hun bliver glad?

Ringling

Indlæg af Ringling » 23. maj 2009 11:04

Det lyder helt normalt!
Hun skal bare falde til, så lad hende være lidt i fred de første dage, og tal stille og roligt til hende!
Hun skal nok blive tam  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. maj 2009 11:10

Jeg vil give Ringling ret. Det er en stor omvæltning for sådan en lille hamster, at komme ind i et nyt hjem med alle de nye lyde og dufte. Hun skal nok komme frem, når hun ikke kan styre sin nysgerrighed mere og når hun lige finder ud af, at I ikke er farlige.  :wink:

Bittet

Indlæg af Bittet » 23. maj 2009 11:13

Okay. er lidt mere rolig nu så. (:

det utoligt hvor hurtig man kommer til at holde af sådan et lille dyr.
Har skam haft helt ondt i maven fordi jeg var bange for at hun ikke syntes om at være her.

liv

Indlæg af liv » 23. maj 2009 11:16

nej hun skal lige vænne sig til de nye dufte og lyde  :wink:  ligesom med mennesker hvis vi flytter  :D det skal nok gå over :P

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. maj 2009 11:19

Bittet skrev:Okay. er lidt mere rolig nu så. (:

det utoligt hvor hurtig man kommer til at holde af sådan et lille dyr.
Har skam haft helt ondt i maven fordi jeg var bange for at hun ikke syntes om at være her.
Ja det går lynhurtigt med at få følelser for de små puslinger!  :pinklove:

Hamstere er nu ikke så krævende, så længe de bare har, hvad de har behov for og det har jeres, kan jeg se.  :)

Bittet

Indlæg af Bittet » 23. maj 2009 11:30

Ja, håber vi har det som hun har brug for. Er der noget vi mangler?

Vi har købt noget multivitamin dråber, som skal i hendes vand.

Er faktisk lidt i tvivl om hvor meget mad vi skal putte i hendes skål af gangen. og hvor meget sand hun skal have.

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. maj 2009 11:44

Bittet skrev:Ja, håber vi har det som hun har brug for. Er der noget vi mangler?

Vi har købt noget multivitamin dråber, som skal i hendes vand.

Er faktisk lidt i tvivl om hvor meget mad vi skal putte i hendes skål af gangen. og hvor meget sand hun skal have.
Vitamin-tilskud har hamstere normalt ikke brug for. Heller ikke salt-sten osv.

Hamstere spiser ikke ret meget. Og nogle gange kan de finde på bare at tømme madskålen og bære maden hen der hvor de vil have forrådskammer. En spiseske om dagen er rigeligt, men der sker ikke noget ved at der er ekstra. I kan jo prøve at holde øje med hvor hun laver forrådskammer og hvor meget mad der ligger.

Dværghamstere ruller sig i sandet og skubber til det. En skål eller bøtte med høje sider er derfor godt. 2cm eller sådan noget er fint.

Bittet

Indlæg af Bittet » 23. maj 2009 11:53

Ja okay, vi kom til at fylde hendes madskål helt op. Men bagefter tænkte jeg også: hvorfor så meget, det spiser hun jo ikke.
¨Hehe, jeg skal nok have taget lidt af. (:

Bittet

Indlæg af Bittet » 23. maj 2009 11:54

Den dyrehandel vi købte hende ved sagde at multivitamin skulle vi også have med.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 23. maj 2009 11:56

Bittet skrev:Den dyrehandel vi købte hende ved sagde at multivitamin skulle vi også have med.
Det er helt unødvendigt. De mener også, at hamstere skal have hamstervat  :?  Hvis hamsteren får en god foderblanding og kødproteiner, er den dækket ind med alt, hvad den har behov for  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 13. jun 2009 14:28

Prøv evt. at lokke den med lidt gulerod, det elsker min hamster :) .

Låst