Nyt hus til Putte :D
Nyt hus til Putte :D
Ja så fik jeg endelig lavet en kæmpehus færdig til Putte.
Min sløjdt lære sagde jeg skulle give det et lag olie. Så det har jeg gjordt. Men nu bliver jeg i tvil om hun godt kan tåle det?
Her er et billede af det:
Min sløjdt lære sagde jeg skulle give det et lag olie. Så det har jeg gjordt. Men nu bliver jeg i tvil om hun godt kan tåle det?
Her er et billede af det:
- Vedhæftede filer
-
- 0007.jpg (8.89 KiB) Vist 5339 gange
KH. Kathrine
Hvis det er for at mætte træet så det ikke udtørrer, ville jeg da foretrække at give det en god omgang olivenolie - så er man da sikker på det ikke skader hammien hvis den gnaver i huset.
Edit: Nå, så lige at du har givet det olie allerede. Som allerede nævnt nå man gå ud fra det er en uskadelig olie din lærer har anbefalet dig
Edit: Nå, så lige at du har givet det olie allerede. Som allerede nævnt nå man gå ud fra det er en uskadelig olie din lærer har anbefalet dig
Psyclon skrev:Hvis det er for at mætte træet så det ikke udtørrer, ville jeg da foretrække at give det en god omgang olivenolie - så er man da sikker på det ikke skader hammien hvis den gnaver i huset.
Putte har fået huset nu. Hun er rigtig glad for det .
Der kommer billeder senere
KH. Kathrine
Nu beskrev du jo hvordan du gjorde. Jeg spurgte om hvad det var for noget olie, her mener jeg et mærke og hvilken type olie? Men de andre har nok ret, hvis han vidste det var til et dyr ville han nok ikke vælge noget alt for giftigt.Vimse skrev:Altså det er sådan noget gul olie man hælder fra en dunk ned på et stykke papir.. Og så smørre man det på med papiret.
Hvor længe har det stået og luftet inden du sætte det ind til hamsteren?
Hun sagde hvist noget med at det var noget meget naturligt olie. Sådan noget der var presstet ud af træ.AnnaR skrev:Nu beskrev du jo hvordan du gjorde. Jeg spurgte om hvad det var for noget olie, her mener jeg et mærke og hvilken type olie? Men de andre har nok ret, hvis han vidste det var til et dyr ville han nok ikke vælge noget alt for giftigt.Vimse skrev:Altså det er sådan noget gul olie man hælder fra en dunk ned på et stykke papir.. Og så smørre man det på med papiret.
Hvor længe har det stået og luftet inden du sætte det ind til hamsteren?
Jeg tænkte også det med at lade det stå at tøre. Jeg tror det stod i 1½ dag. (noget af tiden udenfor)
KH. Kathrine