Sov godt Kiks
Sov godt Kiks
Så er Kiks ikke mere
Det gik enormt hurtigt.. i onsdags var hun ude og tigge godbidder som altid og virkede som sig selv...
Torsdag til midnat kunne jeg knap nok lokke hende ud af reden...
hun var tynd, bleg/grålig i pelsen, træt, umotiveret, langsom og havde diaré
jeg ringede til dyrlægen i dag, men de havde først tid til aflivning tirsdag...
jeg gik lidt med bævende hjerte, men blev enig med mig selv om at hvis ikke hun var væk her til formiddag, måttejeg selv gøre det færdigt :( (det kan jeg heldigvis gøre meget hurtigt og smertefrit)
kl 10:30 i dag fik hun sin sidste godbid - hun spiste den, men meget langsomt... der var ikke meget liv i hende...
Hun var min første hamster nogensinde og har betydet alverden for mig...
Hun blev omplaceret til Birgitte da der gik kludder i alting for mig, men jeg fik hende hjem i foråret igen. En stor tak til birgitte for at jeg måtte få hende hjem igen de sidste 3 måneders tid.
Regnbuebroen
Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.
Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.
Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.
Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.
Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
Det gik enormt hurtigt.. i onsdags var hun ude og tigge godbidder som altid og virkede som sig selv...
Torsdag til midnat kunne jeg knap nok lokke hende ud af reden...
hun var tynd, bleg/grålig i pelsen, træt, umotiveret, langsom og havde diaré
jeg ringede til dyrlægen i dag, men de havde først tid til aflivning tirsdag...
jeg gik lidt med bævende hjerte, men blev enig med mig selv om at hvis ikke hun var væk her til formiddag, måttejeg selv gøre det færdigt :( (det kan jeg heldigvis gøre meget hurtigt og smertefrit)
kl 10:30 i dag fik hun sin sidste godbid - hun spiste den, men meget langsomt... der var ikke meget liv i hende...
Hun var min første hamster nogensinde og har betydet alverden for mig...
Hun blev omplaceret til Birgitte da der gik kludder i alting for mig, men jeg fik hende hjem i foråret igen. En stor tak til birgitte for at jeg måtte få hende hjem igen de sidste 3 måneders tid.
Regnbuebroen
Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.
Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.
Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.
Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.
Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
-
ej hvor er det trist Pia En kæmpe krammer herfra til dig :kram: :hcry:
Hvil i fred Kiks, må du blive taget godt imod derover på den anden side.
Hvil i fred Kiks, må du blive taget godt imod derover på den anden side.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
stakkels dig Pia
R.I.P kiks du var en rigtig smuk lille hamster
kom godt over regnbuebroen
fik tårer i øjnene over både teksten om kiks og om regnbuebroen synes det er rigtig sødt.
R.I.P kiks du var en rigtig smuk lille hamster
kom godt over regnbuebroen
fik tårer i øjnene over både teksten om kiks og om regnbuebroen synes det er rigtig sødt.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
det var bestemt ikke letMahonia skrev:
Det var flot gjort Pia. Det er svært, men det er jo gjort af kærlighed. :kram:
jeg har gjort det flere gange med "vildt" som er kommet til skade...
for pokker det er hårdt når det er ens eget kæledyr
var glad for hun var så langt væk...jeg tror slet ikke hun nåede at registrere noget heldigvis...
håber ikke jeg behøver gøre det igen lige foreløbeligt
men jeg kunne heller bære at se hende sådan - så nødvendigt fordi jeg ikke ku bære at se min elskede Kiks have det sådan...
Pia B
Stort trøstekram her fra! Synes bestemt du har gjort det rigtige, og jeg synes det er virkelig flot, at du selv har haft "nærvær" nok til at give hende fred. En ting er jo at dyrlægen gør det, noget andet er når det er en selv.
Det er en rigtig smuk tekst du har skrevet, jeg fik helt tårer i øjnene over den.
Hvil i fred smukke hamster :lys
Det er en rigtig smuk tekst du har skrevet, jeg fik helt tårer i øjnene over den.
Hvil i fred smukke hamster :lys