Findes de ?

Beskrivelse mangler
jeanettk

Findes de ?

Indlæg af jeanettk » 11. jun 2009 21:04

Hej.

Jeg skriver med en, som avler hamstre, og hun siger det er sibiriske hamstre, men i siger jo at der ikke findes sibiriske hamstre?

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. jun 2009 21:09

Det er fordi personen ikke er klar over hvordan det i virkligheden hænger sammen. Nogle mennesker vil tilgengæld heller ikke lytte og forstå, f.eks. mange dyrehandlere.

Det er et gammelt udtryk fra den gang man troede at vinterhvide og cambels var den samme art.

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 11. jun 2009 21:10

Jeg skrev os at der ikk fandtes sibiriske, for det har jeg fået atvide herinde, men hun skriver at hendes er "rene"..

Desiree

Indlæg af Desiree » 11. jun 2009 21:10

Nej de findes ikke. De som oftest hos dyrehandlere kaldes sibiriske er: vinterhvide, campbells eller hybrider (blanding vinterhvide/campbells).
Så hvis hun  ikke ved hvilken art hun har, er det måske ikke så smart at avle på dem ?
mvh Desiree

Desiree

Indlæg af Desiree » 11. jun 2009 21:13

jeanettk skrev:Jeg skrev os at der ikk fandtes sibiriske, for det har jeg fået atvide herinde, men hun skriver at hendes er "rene"..
Det er de ikke. I hvert fald ikke rene sibiriske, for de eksisterer ikke.
mvh Desiree

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 11. jun 2009 21:14

Nej det er jo det, men hun avler hamstre og har ikk lige unger pt.
Men hun siger hendes er sibiriske og at de findes? :/

Desiree

Indlæg af Desiree » 11. jun 2009 21:15

Nu har vi da vist fået slået fast at de ikke findes, eller?
Ikke for at være grov altså, det lød vist lidt sådan... Men seriøst, det gør de altså ikke. Det kan du godt hilse hende fra dansk hamsterforening og sige, for det er den officielle holdning hos foreningen.
Senest rettet af Desiree 11. jun 2009 21:18, rettet i alt 1 gang.
mvh Desiree

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 11. jun 2009 21:17

Jeg fortalte hende at alle hamstre i dyrehandlere blev kaldt sibiriske, men oftest er hybrider, men så skrev hun at hun startede med at købe hamster i dyrehandler og at dyrehandleren har forstand på dyr, og at hendes er rene.

burrus

Indlæg af burrus » 11. jun 2009 21:17

jeanettk skrev:Nej det er jo det, men hun avler hamstre og har ikk lige unger pt.
Men hun siger hendes er sibiriske og at de findes? :/
så synes jeg at du skal give hende linket:
www.hamsterland.dk  :wink:  

så ku det jo være hun blev klogere  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 11. jun 2009 21:19

Det er ikke ret mange dyrehandlere der har ligeså god forstand på hamstre som hamsterforeningen har.
mvh Desiree

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 11. jun 2009 21:19

Nej det er jo det.

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 11. jun 2009 21:43

Som Pia skrev, giv hende linket herind til, men håb nok ikke for meget på, at hun ændrer mening. :wink:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. jun 2009 21:44

Nogen folk er for påståelige til at ville erkende at deres dyr er fejl kategoriseret, det er ikke umagen værd at prøve at lære folk noget hvis de aligevel ikke gider at lytte. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 11. jun 2009 22:20

som de andre siger findes sibiriske ikke   :wink:  altså hvis hun bliver ved med at svare dig igen er der ikke rigtig noget at gøre  :wink: men det viser jo bare hvor uviden hun er om hamstere  :wink: derfor ville jeg nok ikke købe af hende altså hvis du vil have rene vinterhvide eller de andre  :P

skulle ikke undre mig hun selv var dyrhandler sådan som hun beskytter dem  :lol:  :lol:

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 11. jun 2009 22:23

jeanettk skrev:Jeg fortalte hende at alle hamstre i dyrehandlere blev kaldt sibiriske, men oftest er hybrider, men så skrev hun at hun startede med at købe hamster i dyrehandler og at dyrehandleren har forstand på dyr, og at hendes er rene.
Hvis hun selv opdrætter, har hun så en side, hvor man kan skrive til hende  :wink:

Låst