HJÆLP!!!!

Beskrivelse mangler
PlayEasy

HJÆLP!!!!

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 07:03

Mit ene hamster har slet ikke rørt sin mad jeg gav den i går aftes! Ikke en gang solsikkefrøene der kom med! Er han dårlig?

burrus

Re: HJÆLP!!!!

Indlæg af burrus » 9. jul 2009 07:04

PlayEasy skrev:Mit ene hamster har slet ikke rørt sin mad jeg gav den i går aftes! Ikke en gang solsikkefrøene der kom med! Er han dårlig?
det kan sagtens tænkes den bare har et stort lager i forvejen :wink:  bare tag den med ro :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PlayEasy

Re: HJÆLP!!!!

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 07:06

burrus skrev:
PlayEasy skrev:Mit ene hamster har slet ikke rørt sin mad jeg gav den i går aftes! Ikke en gang solsikkefrøene der kom med! Er han dårlig?
det kan sagtens tænkes den bare har et stort lager i forvejen :wink:  bare tag den med ro :wink:
Okay.. jeg vil nemlig ikke have de  dør mens jeg er på ferie, foor tager afsted på lørdag...
Skal jeg så bare smide det mad ud jeg har givet ham? eller skal jeg bare lad det stå til han spiser af det?

burrus

Indlæg af burrus » 9. jul 2009 07:14

hvis det er alm gnaverblanding så bare lad det ligg :wink:  det rådner jo ikke...
han ska nok nå til det på et tidspunkt :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 07:20

burrus skrev:hvis det er alm gnaverblanding så bare lad det ligg :wink:  det rådner jo ikke...
han ska nok nå til det på et tidspunkt :wink:
Det er det^^ Men kan se han har spist en lille jordnød han fik for nogle dage siden^^ så han spiser da noget

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. jul 2009 09:49

Kan du ikke finde hans lager af foder? Det er nok i reden eller i nærheden. Så kan du jo lige tjekke, hvor meget han egentlig har gemt.
Hvis han spiser sine godbidder, du giver ham, så spiser han nok også sin almindelige mad. Så længe du ikke giver ham for mange godbidder, så han bliver mæt af dem.  :wink:

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 10:12

Mahonia skrev:Kan du ikke finde hans lager af foder? Det er nok i reden eller i nærheden. Så kan du jo lige tjekke, hvor meget han egentlig har gemt.
Hvis han spiser sine godbidder, du giver ham, så spiser han nok også sin almindelige mad. Så længe du ikke giver ham for mange godbidder, så han bliver mæt af dem.  :wink:
Har ikke givet ham en godbid siden i søndags...

Jeg kunne kun finde det her mad.. Det lå i hans rede.. ( det er lagt tilbage igen)
Vedhæftede filer
DSC01595.JPG
DSC01595.JPG (96.64 KiB) Vist 4588 gange

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 11:56

Han er gået over til sin madskål snust lidt, og så bare gået videre...
Men kan ikke forstå hvis hans tænder er for storer, for han får sådan nogle sten agtig ting i hans hamster mad, og han bider i træmmer og træ om natten, så man bliver nød til at sove med ørepropper for det larmer for meget, så kan ikke forstå hvis det er det der er problemet.. Men hvad er det så? :(  :?:

burrus

Indlæg af burrus » 9. jul 2009 11:59

hvad foder får han?
Pia B

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 12:52

Den storer pose til dagligdag og den lille om lørdagen... (for den lille er lidt dyrer)
Vedhæftede filer
DSC01596.JPG
DSC01596.JPG (73.42 KiB) Vist 4572 gange

Spot

Indlæg af Spot » 9. jul 2009 13:29

det er efter min mening slet ikke 'rigtig' mad det du viser!
Det er bare kaninpiller (som de piller fra) og forskellige fedende ting!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 13:36

Spot skrev:det er efter min mening slet ikke 'rigtig' mad det du viser!
Det er bare kaninpiller (som de piller fra) og forskellige fedende ting!
Der står på posen det er til hamster... Der står:
Foderblandingen der sikrer det daglige næringbehov for kaniner, marsvinHamstere, mus og andre små gnavere. Foderskåle skal rengøres jævnligt og gnavere skal altid have adgang til rent drikke vand. Husk at marsvin også skal have tilført C Vitamin.....
og i den lille står der.. ( Norsk):
BRUK: Luksusfôrblanding for kaniner og gnagere som f.eks. marsvin,

Men hvis du ikke mener at det er rigtig.. hvad skal de så spise?? Hamstere,, chinicilliaer, mus, rotter osv. Fôret oppfyller kaniner og gnagers behov for alle livsnødvendige næringstoffer. Klart til bruk. serveres ferskt hver dag i en rengjort fôrskål. Kaniner og gnagere bør fôres fortløbende og ha tilgang til fôret døgnet tundt. Husk også at de altid må ha friskt vann, f.eks. fra en drikkeflaske
Senest rettet af PlayEasy 9. jul 2009 13:42, rettet i alt 1 gang.

Spot

Indlæg af Spot » 9. jul 2009 13:37

det er bare noget de skriver! Bare det at de siger det kan bruges til så mange forskellige arter er helt forkert. Fx bør marsvin og kaniner ikke engang spise det samme!

Jeg synes maxizoo har mange gode produkter.. og ellers søg herinde. der er mange forskellige favoritter rundt omkring ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 9. jul 2009 13:43

Spot skrev:det er bare noget de skriver! Bare det at de siger det kan bruges til så mange forskellige arter er helt forkert. Fx bør marsvin og kaniner ikke engang spise det samme!

Jeg synes maxizoo har mange gode produkter.. og ellers søg herinde. der er mange forskellige favoritter rundt omkring ;)
Men i dyre handlerne koste det jo r*v meget at købe mad...

Spot

Indlæg af Spot » 9. jul 2009 13:45

Jeg gav 70 kr for 2½ kg rottefoder i maxizoo
(Hamstere og rotter kan godt spise det samme)

Ellers køb fx på www.zooplus.de
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst