Beskrivelse mangler
-
PlayEasy
Spot skrev:Jeg gav 70 kr for 2½ kg rottefoder i maxizoo
(Hamstere og rotter kan godt spise det samme)
Ellers køb fx på
www.zooplus.de
Ok.. men var lige inde og kigge.. og der fandt jeg noget de sagde hed Allaround gnavemix... noget i den stil men der er:
Indhold i %
%
Kanin piller 43%
Hvede 23%
Solsikke stribet 5%
Byg 5%
Havre 3%
Majs Flager 3%
Johannesbrød 3%
Poppet majs farvet 6%
Hvide solsikke 2%
Poppet majs 2%
Poppet Hvede 2%
Gulerødder 1%
Bønne chips 2%
-
Spot
Igen ville jeg aldig fodre med noget med så højt indhold af Kaninpiller. Har endnu ikke set en hamster spise det!
Tror der er mange der er glade for Harry Hamster og Gerry Gerbil (zooplus)
-
PlayEasy
over tale bare min mor og far til at betale det de normalt betale for 1. kilo fodder... Så betale jeg resten;)
-
darkangel87
PlayEasy skrev:Spot skrev:det er efter min mening slet ikke 'rigtig' mad det du viser!
Det er bare kaninpiller (som de piller fra) og forskellige fedende ting!
Der står på posen det er til hamster... Der står:
Foderblandingen der sikrer det daglige næringbehov for kaniner, marsvin
Hamstere, mus og andre små gnavere. Foderskåle skal rengøres jævnligt og gnavere skal altid have adgang til rent drikke vand. Husk at marsvin også skal have tilført C Vitamin.....
og i den lille står der.. ( Norsk):
BRUK: Luksusfôrblanding for kaniner og gnagere som f.eks. marsvin,
Men hvis du ikke mener at det er rigtig.. hvad skal de så spise??
Hamstere,, chinicilliaer, mus, rotter osv. Fôret oppfyller kaniner og gnagers behov for alle livsnødvendige næringstoffer. Klart til bruk. serveres ferskt hver dag i en rengjort fôrskål. Kaniner og gnagere bør fôres fortløbende og ha tilgang til fôret døgnet tundt. Husk også at de altid må ha friskt vann, f.eks. fra en drikkeflaske
de foder er slet ikke godt nok gav mine det da jeg ikke havde særlig mange og en overgang ikke havde mulighed for at få fat i andet foder. og de tabte sig helt vildt og havde slet ingen stabil vægt.
noget helt andet er at chinchillaer ikke må få det foder andre gnavere får pga deres sarte mave
-
PlayEasy
darkangel87 skrev:PlayEasy skrev:Spot skrev:det er efter min mening slet ikke 'rigtig' mad det du viser!
Det er bare kaninpiller (som de piller fra) og forskellige fedende ting!
Der står på posen det er til hamster... Der står:
Foderblandingen der sikrer det daglige næringbehov for kaniner, marsvin
Hamstere, mus og andre små gnavere. Foderskåle skal rengøres jævnligt og gnavere skal altid have adgang til rent drikke vand. Husk at marsvin også skal have tilført C Vitamin.....
og i den lille står der.. ( Norsk):
BRUK: Luksusfôrblanding for kaniner og gnagere som f.eks. marsvin,
Men hvis du ikke mener at det er rigtig.. hvad skal de så spise??
Hamstere,, chinicilliaer, mus, rotter osv. Fôret oppfyller kaniner og gnagers behov for alle livsnødvendige næringstoffer. Klart til bruk. serveres ferskt hver dag i en rengjort fôrskål. Kaniner og gnagere bør fôres fortløbende og ha tilgang til fôret døgnet tundt. Husk også at de altid må ha friskt vann, f.eks. fra en drikkeflaske
de foder er slet ikke godt nok gav mine det da jeg ikke havde særlig mange og en overgang ikke havde mulighed for at få fat i andet foder. og de tabte sig helt vildt og havde slet ingen stabil vægt.
noget helt andet er at chinchillaer ikke må få det foder andre gnavere får pga deres sarte mave
ok... Men er det her godt nok?
http://www.zooplus.com/shop/rodents/foo ... arm/126638 for så vil min mor og far gerne betale for det..
Darkangel87: Måske er det derfor mine hamster veje lidt for lidt... ( fra et andet emen)
-
Lullie
Bestfriend foder er slet ikke ordentligt mad. Ikke kun dårligt for hamstere, også bl.a marsvin og kaniner (kender ikke andre gnaveres foderbehov) Kaniner bliver fede af den blanding, marsvinene risikerer at dø af c-vitamin mangel, og hamsteren spiser ikke op fordi de ikke gider og spise pillerne.
Jeg fodrer med 2 produkter fra vitakraft blandet med en billig gnaverblanding. Det er tilsat protein i mit foder, men giver alligevel lidt kattefoder også.
Inde på zooplus er der også et foder der hedder hamstercripsy, det skulle være ret godt, (foderet jeg nok skifter over til når jeg skal købe nyt foder).
Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste!
![Hjerte :heart:](./images/smilies/herz_104.gif)
-
PlayEasy
Har været inde og kigge på det.. og har set at man også kan bestille det på danske sider så som hjem.dk.... MEN det er 20 kg så det er lige i overkanten...
Så prøver at gå ned i byen i morgen og ser om de har den i 2.75 kg. lige som inde på zooplus og køber den.. Og hvis de ikke har det må jeg købe noget der er bedre end det jeg har.. For så bestiller jeg det efter jeg har været i kroatien.. For tage afsted på lørdag.. så det kan ikke nå at komme hjem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
PlayEasy
burrus skrev:hvis du er i gang med at overveje zooplus - så tag den engelske :
www.zooplus.co.uk ![:wink:](//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f609.png)
den er ofte billigere (pga. kursen på pund!)
Den er billigere på .com
For det koster 5.99 euro og det gir 44 dkk
Og på co.uk
koster det 5.99 British Pound og det er 51 dkk
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
burrus
PlayEasy skrev:burrus skrev:hvis du er i gang med at overveje zooplus - så tag den engelske :
www.zooplus.co.uk ![:wink:](//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f609.png)
den er ofte billigere (pga. kursen på pund!)
Den er billigere på .com
For det koster 5.99 euro og det gir 44 dkk
Og på co.uk
koster det 5.99 British Pound og det er 51 dkk
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
men husk så at porto'en kan være væsentligt billigere fra den engelske - som altid er på 3,9 pund
sidst jeg bestilte derinde fra endte jeg med den tyske pga. zoopoint'ene som jeg har optjent - der har den tyske større udvalg (pointe bliver overført til samme "konto" uanset land) - men jeg betalte s å4 kr ekstra pga. dyrere porto
.com kan sjældent betale sig! :shock:
mit valg er altid mellem .de og .co.uk
(dog har .co.uk ikke nogle bestemte ting pga. engelske fødevare regler... mens de så har nogle bestemte engelske mærker som de andre ikke har...)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
PlayEasy
OK... Men bliver nød til at gå ned at finde noget andet mad der KUN er beregnet til hamstere imorgen.. for kan jo ikk nå at få det hjem inden jeg tager på ferie.. Men tak for hjælpen alle sammen!
-
burrus
det er ikke så svært
gå ned i en dyrehandel og find noget fra prestige med en hamster uden på
eller hvisdu er heldig så find "gerri gerbil" eller "harry hamster" - jeg kan desværre ikke huske hvem der er producenten, men nogle dyrehandlere har det
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk