Født 18. August 2007
Død: 10. Juli 2009
Blev 1 år og knap 11 måneder

James du var så fin og blød, den dejligste pels og ganske enkelt det perfekte temperament.
Onsdag aften fandt jeg to bitte små knuder i hver side af lysken, og i går fredag var de pludselig på størrelse med 1½ ært.
Du kom med hjem og havde egentlig dyrlæge tid på mandag til et tjek - det nåede du aldrig

Vi lå og hyggede på sofaen i en times tid og pludselig tissede du blod - det var let at se at det gjorde ondt

En hurtig aflivning var nødvendig

Du var min første han, du var og er idealet for hvordan jeg gerne vil avle hamstere - dit hvide bånd fascinerede mange i både indland og udland, men dit temperament fascinerede mig endnu mere. Du lå i går og sov på maven af mig - præcis som du gjorde den gang jeg fik dig. Du var en dejlig dreng og du vil aldrig blive glemt

Nu står dit bur tomt - tommere end nogensinde... jeg kan ikke få mig til at tømme det og gøre det rent - det gør så ondt

Nu ligger du og venter på at blive obduceret - jeg vil vide hvad det var der tog livet af dig her på dine gamle dage.
jeg skal aflevere dig inde hos dyrlægen i dag - og så kanjeg hente dig på tirsdag så du kan blive ordentlig begravet

ihhh jeg savner dig lille mand