Tam eller ikke helt tam...?

Beskrivelse mangler
Låst
kathrine8D

Tam eller ikke helt tam...?

Indlæg af kathrine8D » 30. jul 2009 10:02

ja jeg syntes hun er ret tam meeen... alligevel
altså hun kender min stemme og før der kunne hun finde på
at bide mig som om hun ikke kendte mig jeg skulle have en gobid
så hun kunne spise og dufte til mig sådan hun ikke bed mig :shock:
også kunne man tage hende men nu kender hun åbenbart min stemme så
godt at hun ved det er mig der kommer og hun bider ikke mere :D
men hun vil ikke gå op på min hånd når jeg ligger den fladt i buret
så plejer den at bide i min finger :? den spiser alt mad og godbidder
jeg giver den fra HÅNDEN når jeg har den oppe kravler den rundt over det hele på oven i købet går den ind i mine ærmer og kravler rundt "inde" mig :) jeg har haft hende i 5-6 måneder og hun har altid været sød
så spørgsmålet er er hun tam eller har bare stadig ting at lære...?
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 10:29

Det er ikke alle hamstere der vil gå op på hånden.

Det kan godt være hun kan blive mere tam, men det er svært at sige. Du kan jo prøve at arbejde lidt med hende. Må du f.eks. tage hende op?

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 30. jul 2009 12:56

Lykke skrev:Det er ikke alle hamstere der vil gå op på hånden.

Det kan godt være hun kan blive mere tam, men det er svært at sige. Du kan jo prøve at arbejde lidt med hende. Må du f.eks. tage hende op?
ok men hvad mener du med må du f.eks. tage hende..... :oops:
det er min! egen hamster så har selv ansvaret så må jeg gerne
tage den op når jeg vil hvis det er du mener....??? :D

liv

Indlæg af liv » 30. jul 2009 13:01

hun lyder som fin tam  :D som lykke siger er det ikke alle hamstere der kravler op på hånden selv  :D

men når hun er holdt op med at bide ser det ud som om hun er godt på vej! du skal bare tage hende ud og kæle ved hende   :D hamstere kan blive tammere selvom de er meget tamme.. det gælder bare om at bruge tid sammen med dem  :wink:

fx var min feta helt tam ved 3 måneders alderen - troede jeg :oops: jeg kunne nemlig godt have hende oppe hun bed ikke og var ikke bange  :wink: men da hun var ca. 5 måneder begyndte hun at komme frem og stå og ville op ved lågen bare jeg nævnte hendes navn  :lol:  :roll: og hun har bre været super tam siden! hun ved jeg kommer hjem ved 14:00 tiden og der sidder hun altid vågen og lige når jeg kommer ind går hun hen til lågen og vil ud  :P

det er selvfølgelig lidt usædvanligt :wink: min anden hamster sover heeele dagen og vil ikke op det  :lol: men når hun endelig vågner så er hun også rigtig sød  :wink: dog ikke ligeså tam som feta  :wink:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 30. jul 2009 13:03

liv skrev:hun lyder som fin tam  :D som lykke siger er det ikke alle hamstere der kravler op på hånden selv  :D

men når hun er holdt op med at bide ser det ud som om hun er godt på vej! du skal bare tage hende ud og kæle ved hende   :D hamstere kan blive tammere selvom de er meget tamme.. det gælder bare om at bruge tid sammen med dem  :wink:

fx var min feta helt tam ved 3 måneders alderen - troede jeg :oops: jeg kunne nemlig godt have hende oppe hun bed ikke og var ikke bange  :wink: men da hun var ca. 5 måneder begyndte hun at komme frem og stå og ville op ved lågen bare jeg nævnte hendes navn  :lol:  :roll: og hun har bre været super tam siden! hun ved jeg kommer hjem ved 14:00 tiden og der sidder hun altid vågen og lige når jeg kommer ind går hun hen til lågen og vil ud  :P

det er selvfølgelig lidt usædvanligt :wink: min anden hamster sover heeele dagen og vil ikke op det  :lol: men når hun endelig vågner så er hun også rigtig sød  :wink: dog ikke ligeså tam som feta  :wink:
okay tak :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 15:43

kathrine8D skrev:

Jeg mente om din hamster lader dig tage fat, så du kan løfte den ud af buret  :D
eller om du er nødt til at lade hende kravle ud selv eller op i en bøtte først osv.

Spot

Indlæg af Spot » 30. jul 2009 16:39

jeg har også en dyrhandler dværg som ikke har spor lyst til at gå op i hånden ;) så er det sjovere at klatre op i køjen og prøve ved hjælp af min arm at nå op til lågen ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 31. jul 2009 11:44

Lykke skrev:
kathrine8D skrev:

Jeg mente om din hamster lader dig tage fat, så du kan løfte den ud af buret  :D
eller om du er nødt til at lade hende kravle ud selv eller op i en bøtte
først osv.
jo det kan jeg godt :wink:  men det er nu ikke altid det passer den :?

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 31. jul 2009 11:45

Spot skrev:jeg har også en dyrhandler dværg som ikke har spor lyst til at gå op i hånden ;) så er det sjovere at klatre op i køjen og prøve ved hjælp af min arm at nå op til lågen ;)
ok :D

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 31. jul 2009 19:19

hvis den altid kan blive tammere så
går det da frem ad for hver dag der går :D

Låst