Foder anbefales?
Foder anbefales?
Jeg fik jo en pose foder med dengang jeg fik Smølf. Det hedder Mini hamster nature (dværghamster) fra Prestige. Når posen er tom (varer dog lidt endnu), skal jeg finde ud af, hvad jeg så vil fodre med. Kan nogen anbefale en rigtig god foderblanding? - der kan passe til både guldhamster og dværghamster? :tunge:
Ved siden af gives lidt grønt hver dag, youghurtdrops, græskarkerner, kattetørfoder, cornflakes og ind imellem en hundekiks!
Ved siden af gives lidt grønt hver dag, youghurtdrops, græskarkerner, kattetørfoder, cornflakes og ind imellem en hundekiks!
Altså vores hamster får almindelig hamsterblanding - men det er hans Altromin der først er spist op.
Altromin er rottepiller specielt udviklet til lab.rotter.
Både vores Hammi og rotterne får dette foder.
Ved at der efterhånden er en del hamsterfolk der også fodre med Altromin.
Hvis du har lyst til at prøve det kan du sagtens købe et kilo her.
Vi bor i Aalborg.
Vi bor i Aalborg.
Sofie
Tusind mange tak for tilbuddet . . . det kan sagtens være jeg lige vender tilbage vedrørende det på et lidt senere tidspunkt!LUX - part 2 skrev:Altså vores hamster får almindelig hamsterblanding - men det er hans Altromin der først er spist op.
Vi bor i Aalborg.
Men. . . jeg håbede lidt på jeg kunne finde noget godt foder lidt tættere på! Sagen er den, at vi i forvejen kører et pænt stykke efter hunde- og kattefoder :kat1: :kat2: . . . så jeg håbede lidt det med hamsterfoder kunne gøres "let"! Heldigvis har jeg fundet godt ernæringsrigtigt og økonomisk fuldfoder til marsvinene heroppe! :konge: :konge: :konge: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen:
Da det kun drejer sig om 2 hamser :tunge: , behøver jeg ikke skele så meget til prisen som med marsvinefoderet. . . Jeg ved Vitakraft laver godt marsvinefoder. . . men er det de laver til hamstere også rigtig godt? Ved nogen det?
(og undskyld jeg gik noget amok med smilies! Hilsen Charlotte 7 år ).
alt efter art fodre jeg lidt forskelligt...
mine dværge får hamster crispy, mens mine guldhamstere får altromin.
dertil får de alle lidt kattefoder og dværgene får også et stykke altromin hist og her, ligsom jeg har en guldhamster som ikke får altromin fordi han ikke kan lide det :lol:
mine dværge får hamster crispy, mens mine guldhamstere får altromin.
dertil får de alle lidt kattefoder og dværgene får også et stykke altromin hist og her, ligsom jeg har en guldhamster som ikke får altromin fordi han ikke kan lide det :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
begge deleMajlund skrev:Nu spørger jeg nok lidt dumt . . . siden I er så mange der hælder til rottefoder. . . er det så fordi en hams ernæringsbehov ligner en rottes rigtig meget? eller er det fordi det er som "foderpiller" - så hamserne ikke sorterer men helst sikkert får "det hele"?
Hamstere har et lidt højere behov for animalsk protein og derfor er det godt at tilsætte kattefoder (det skal man nu med ALT foder til hamstere, da INTET dækker deres behov!)
men ellers ligner deres behov hinanden rigtig meget!
og altromin piller er så meget bedre, hvis man har hamstere som sortere meget! jeg har et par stykker som ikke kan styre en gnaverblanding! de bliver simpelthen for tynde, fordi de ikke får dækket deres behov ordentligt hvis ikke de får altromin, fordi de sortere i foderet!
mange dværge har dog svært ved at gabe over altrominen, så der må man bare håbe de kan finde ud af blandingsfoderet mine små robo'er har i hvert fald lidt svært ved at holde vægten kun på altromin, da de spiser for lidt af det...
Pia B
Jeg tror det ender med altromin til guldhamsen! - og den gnaverblanding flere bruger til dværghamser så (og så må vi altså lige køre lidt efter hamstermad også! ). Jeg syntes nemlig også det ser ud som om Abrikos sorterer på livet løs i den blanding hun får nu. Vedrørende altromin. . . findes der forhandlere nær mig? - eller er det ikke at finde hos dyrhandlere? (kan godt være Lux så får besøg af mig snart! :oops: ).
brogården burde kunne få det hjem, men det er sjældent de vil tage hjem i mindre end 12,5 kg af gangen - hvilket jo er lidt voldsomt til en hams
men ellers er der lux og de er altid et besøg værd :D :lol:
men ellers er der lux og de er altid et besøg værd :D :lol:
Pia B