Et godt gebis. . .

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Et godt gebis. . .

Indlæg af Majlund » 2. aug 2009 01:14

Hmm. . . hermed er det så konstateret, at Abrikos KAN bide! :shock: Min søster er på besøg. . . og så skulle hun jo lige se hamsen :hearts2 . Jeg tager Abrikos op. . . hun virker som hun plejer. . . min søsters finger kommer I NÆRHEDEN af hende (hun rørte hende faktisk ikke). . . men HAPS. . .  :angry:  - så sad gebisset solidt plantet i min søsters finger :shock: (blødte lidt bagefter) . Jeg aner virkelig ikke hvorfor. Det undrer mig lidt. Er det simpelthen fordi guldhamser reagerer sådan på alle de ikke kender eller??? men hvorfor har hun så aldrig bidet mig? Engang hun vist syntes jeg tog træls fat om hende, markerede hun godt nok. . . og jeg opdagede det så og løsnede grebet. . . men rigtigt bidt? - aldrig. . .  før nu :oops:  :scratch:

burrus

Indlæg af burrus » 2. aug 2009 05:52

hun har helt sikkert følt sig truet af det fremmede, som både larmede anderledes (går ud fra i snakkede :wink:  og hendes stemme er helt ny!)
så var der den fremmede lugt ikke mindst og en "ting" som kommer hen i mod hende...
hun KAN godt have sendt nogle signaler, om at I skal stoppe, uden at I har bemærket det :wink:  
og en helt ny fremmed lugt, lyd og ting er meget skræmmende for den lille!

du tager hende op af hendes vante omgivelser hvor hun er 100% tryg og ud til dette larmende nye lugtende ting, som ikke går væk når hun beder om det :wink:  og så har hun kun tænderne som forsvar :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. aug 2009 11:43

Det kunne jeg ikke skrive bedre.  :)  Hun har heller aldrig bidt mig og begge hendes forældre er søde og har heller aldrig bidt mig. Så jeg vil give Pia ret i, at hun har følt sig lidt truet lige i den situation.  :wink:
Håber, din søsters finger har det godt.

Wampi

Indlæg af Wampi » 2. aug 2009 14:42

Husk stivkrampevaccination hvis det er mere end 5 år siden sidst når der er bidt hul : ) bare for en sikkerheds skyld..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

kathrine8D

Re: Et godt gebis. . .

Indlæg af kathrine8D » 2. aug 2009 16:58

Majlund skrev:Hmm. . . hermed er det så konstateret, at Abrikos KAN bide! :shock: Min søster er på besøg. . . og så skulle hun jo lige se hamsen :hearts2 . Jeg tager Abrikos op. . . hun virker som hun plejer. . . min søsters finger kommer I NÆRHEDEN af hende (hun rørte hende faktisk ikke). . . men HAPS. . .  :angry:  - så sad gebisset solidt plantet i min søsters finger :shock: (blødte lidt bagefter) . Jeg aner virkelig ikke hvorfor. Det undrer mig lidt. Er det simpelthen fordi guldhamser reagerer sådan på alle de ikke kender eller??? men hvorfor har hun så aldrig bidet mig? Engang hun vist syntes jeg tog træls fat om hende, markerede hun godt nok. . . og jeg opdagede det så og løsnede grebet. . . men rigtigt bidt? - aldrig. . .  før nu :oops:  :scratch:
ok underligt for ved mig er det omvendt :shock:  (men hun bider godt nok ikke mere!<3 :D )
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Majlund

Indlæg af Majlund » 2. aug 2009 18:24

Jamen så har jeg lært det! :wink: Jeg syntes jo slet ikke det matcher hendes opførsel ellers. . . så fremover må fremmede beundre hende i buret eller hos mig - i sikkerhedsafstand! :wink:  Hun ER jo også stadig bare en dejlig lille fis, der er ved at vænne sig til hendes nye tilværelse her! :hearts2 Efterfølgende har jeg også tænkt på at deres syn jo ike er det bedste. .  . men lugtesans og hørelse skarp.

Majlund

Indlæg af Majlund » 3. aug 2009 00:59

kathrine8D skrev: ok underligt for ved mig er det omvendt :shock:  (men hun bider godt nok ikke mere!<3 :D )
Hvordan omvendt??? :hsmile:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 3. aug 2009 08:44

Majlund skrev:
kathrine8D skrev: ok underligt for ved mig er det omvendt :shock:  (men hun bider godt nok ikke mere!<3 :D )
Hvordan omvendt??? :hsmile:
min bider ikke gæster men MIG :shock:
men jeg må indrømme det er lang tid siden hun har bidt mig!! :oops:  :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 3. aug 2009 12:20

kathrine8D skrev: min bider ikke gæster men MIG :shock:
 :shock: Det lyder godt nok underligt. . . men det er da godt Feta er holdt op med det! Bed den hårdt - eller markerede den bare? :hgrin:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 3. aug 2009 16:08

Majlund skrev:
kathrine8D skrev: min bider ikke gæster men MIG :shock:
 :shock: Det lyder godt nok underligt. . . men det er da godt Feta er holdt op med det! Bed den hårdt - eller markerede den bare? :hgrin:
den markerede bare :D

Låst