hamster og kat?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
millipigen1

hamster og kat?

Indlæg af millipigen1 » 11. jul 2009 14:36

hejsa folkens

jeg har lige igår fået at vide at jeg må få en kat! men jeg har også hamster så der skal jo tages nogle forholdregler har i nogle ting jeg lige skal være opmærksom på?

på forhånd tak for hjælpen

Millipigen1

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 11. jul 2009 14:40

at katten ikke kan åbne buret eller sådan noget
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 11. jul 2009 14:51

Og at hamsen med sikkerhed ikke kan komme ud - tjek alle mulige flugtveje - også de usansynlige - hamstere er MESTRE i flugt...

liv

Indlæg af liv » 11. jul 2009 16:01

tillykke med du må få en mis!

alt det de andre siger + at hamsteren ikke bliver bange for katten  :wink: de kan blive rigtig bange for andre dyr...

min ene hamster fik også et blik fra min hund og hun var rædselsslagen i en uge efter...  :?

Majlund

Indlæg af Majlund » 10. aug 2009 15:11

Jeg har to hamser og to katte. . . . noget jeg syntes er vigtigt er, at man bruger et plasticbur (kun med tremmer i toppen). Jeg hørte den anden dag at en af drengene fra min ældste søns klasse havde mistet sin hams! :shock:  :( Hans kat havde simpelthen fået hevet halvdelen af hamsen igennem tremmerne. . . det har nok ikke været et kønt syn! :cry:

burrus

Indlæg af burrus » 10. aug 2009 15:23

tremmebure er ganske enkelt "forbudt" hvis katten har adgang til samme rum som hamsterne, når du ikke er hjemme!  så duna bure eller terrarie/akvaire!  :wink:  
så er der du rimelig sikret :wink:  

du kan være heldig at få dig en kat, som ligesom mine to, er bange for hamsterne  :lol:  
min tidligere guldpige Kiks slap ud en af de første aftener og hev noget mavepels af katten - siden har begge katte været bange for hamstere uden for buret  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Siigne

Indlæg af Siigne » 10. aug 2009 15:35

Min kat er altså fuldkommen ligeglad med hamsterne  :wink: Jeg har tremmebure til begge hamstere, og godtnok er katten ikke alene hjemme i samme rum som hamsterne, men det er nu ikke kun pga. dem  :wink:
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Tippi

Indlæg af Tippi » 28. okt 2009 11:20

Da jeg havde hamstere boede de i min bogreol ca. 1,2-1,5 meter oppe. Reolen var fyldt til randen, så der var ikke noget katten kunne hoppe eller klatre op på for at komme op til hamsterne. Her i huset har det været hunden der har ageret hamster-dræber, jeg tror den har 3 eller 4 undslupne hamstere på samvittigheden :(

Held og lykke med "familieforøgelsen" - hvilken kat vil du have?

Stine

Besvar