Jeg har købt et brugt bur, hvor der også fulgte et træhus og en trævippe med.
Kan jeg bare skolde det, for at få det helt rent ? Eller skal jeg smide det ud ?
Mvh. Bella
det er bare at koge noget vand og skylde det med det!Bella skrev:Jeg får en ny hamster på fredag![]()
Jeg har købt et brugt bur, hvor der også fulgte et træhus og en trævippe med.
Kan jeg bare skolde det, for at få det helt rent ? Eller skal jeg smide det ud ?
Mvh. Bella
Jeg ville nu aldrig anvende klorin til ting til dyrene, klorin er ren gift, rodalon er meget bedre og virker også desinfiserendeLykke skrev:Men det skal altså være kogende vand! (ikke bare varmt vand)
Alternativt kan man lægge ting i en klorin-vand-blanding (det bleger dog ting med bark og får lim til at gå lidt i opløsning).
Det skal selvfølgelig skylles godt, men jeg har fået det anbefalet af min dyrlæge.malthesmor skrev:Jeg ville nu aldrig anvende klorin til ting til dyrene, klorin er ren gift, rodalon er meget bedre og virker også desinfiserendeLykke skrev:Men det skal altså være kogende vand! (ikke bare varmt vand)
Alternativt kan man lægge ting i en klorin-vand-blanding (det bleger dog ting med bark og får lim til at gå lidt i opløsning).
Kogende vand slår det meste ihjel af hvad der nu kan være for nogle kryb. Det skal bare ind i alle sprækker (også den side tingen står på).Majlund skrev:Gad vide om det ikke er nok med kogende vand så?Jeg er ikke helt vild med at give det alt for meget andet. . . træ suger jo. . . og de gnaver måske i det
Jeg vil jo også gerne tingene forbliver intakte. . . .
Kogende vand er ikke noget problem på træting.Majlund skrev:På den anden side er sådan en rodalonblanding måske ligefrem mere skånsom mod trætingene end kogende vand er. . . samtidig med den descinficerer