Råd til at tæmme mit dværghamster

Beskrivelse mangler
Låst
Bamse 2009

Råd til at tæmme mit dværghamster

Indlæg af Bamse 2009 » 31. aug 2009 12:18

Hej Hamster elskere :D

Jeg købte mig en 2 måneder gammel sibirisk dværghamster for 1 lille måden siden. Han har fået navnet "Bamse" fordi han ser lidt buttet ud :oops: Jeg har desværre ikke haft ham rigtigt oppe i min hånd endnu pga jeg er blevet bange for at han bider mig i hånden eller fingrene :? Jeg havde et dværghamster dengang jeg var 11 år og der fra ved jeg at de små dyr kan bide utroligt hårdt! :shock: Jeg har sat ved buret og snakket til min sibiriske dværghamster hver aften og jeg har stukket min finger hen til burets tremmer så den har slikket lidt på min finger med sin tunge :lol: Jeg har kun haft den oppe i min hånd når jeg skulle flytte den fra dens bur og over i et andet bur imens jeg skulle gøres den bur rent. Men der har jeg haft en strømpe på handen pga jeg er bange for den skal bide mig :? Det egentlig pisse pinligt men også enormt træls at have den frygt for vil jo så gerne sidde med det bette dyr i min hånd :)

Nu hvor jeg ikke har haft den oppe i min hånd i 1 måned så frygter jeg også at den vil blive enormt bange for at komme ud i min hånd da den ikke har været det før og da den måske er blevet "menneske sky" eftersom den ikke har været i en hånd i den 1 måned jeg indtil nu har haft den :(

Er der nogle som har nogle gode råd til hvordan man skal gebærde sig når man skal have sit sibiriske dværghamster op af buret og hvordan man skal gebærde sig når hamsteren så er i ens hænder? :idea: Er der nogle som har nogle råd som kan hjælpe mig til at få taget Bamse op af sit bur, for vil jo så gerne snakke med ham :cry:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2009 13:06

ved mine dværge sætter jeg hånden ned i buret og lade den selv undersøge hånden min kravler gerne til sidst selv op i hånden så kan man tage dem op og snakke med uden problemer

Bare for at gøre dig opmærksom på det er der ikke længere noget der hedder sibirisk dværghamster, det var et navn det dækkede over vinterhvide og campbells dværghamstere da man troede de var en og samme art. desvære nægter de fleste dyrehandlere at indse at de ikke findes fordi det er et navn folk kender så der er ingen profit i at ændre på det.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke

Indlæg af Lykke » 31. aug 2009 13:43

prøv at læse de gamle tråde om samme emne plus det der står på hamsterland.dk  :)

Så kan du spørge mere bagefter hvis du ikke synes du har fået svar.

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 31. aug 2009 13:47

Da jeg fik min første hammi hjem, tog jeg min hånd ned i transportkassen, og lod ham snuse. Derefter tog jeg ham bare op for at nusse ham, og så satte jeg ham over i hans bur. Han har aldrig bidt mig, kun nappet for at se om jeg kunne spises hehe..
Da jeg fik min hammi nr to hjem, gjorde jeg det samme. Har aldrig været bange for at de bed eller ville bide mig, for jeg er før blevet bidt af en mus, og synes det gør mere ondt. :)
Tror ikke du skal være så bange for at den vil bide dig, bare vær rolig og forsigtig, så skal det nok gå. :)
Ellers kan du jo prøve at give den nogle godbidder med hånden i starten.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 31. aug 2009 15:12

Jeg tror du husker det liiidt forkert eller så er jeg meget hud på fingrene. Jeg synes i hvert fald ikke det gøre mere ondt end en undulat og det meste bare er choket. :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 31. aug 2009 15:26

De kan altså godt bide rigtigt hårdt, absolut ikke altid så let som en undulat!

Men det kommer helt an på den enkelte hamster, og ikke alle hamstere bider  :)

Det gælder om at overvinde sin frygt. Og hvis man har en hamster der bider, så må man prøve at vænne den fra det, f.eks. kan man prøve først at røre den med 1-2 pensler, så med handske på osv.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2009 15:31

BittéHamstereN skrev:Jeg tror du husker det liiidt forkert eller så er jeg meget hud på fingrene. Jeg synes i hvert fald ikke det gøre mere ondt end en undulat og det meste bare er choket. :wink:
en hamster kan altså godt bide igennem en finger, der er en herinde mener det var zanndra der fik et ret så dybt sår af at blive bidt af en hamster
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 31. aug 2009 16:00

darkangel87 skrev:
BittéHamstereN skrev:Jeg tror du husker det liiidt forkert eller så er jeg meget hud på fingrene. Jeg synes i hvert fald ikke det gøre mere ondt end en undulat og det meste bare er choket. :wink:
en hamster kan altså godt bide igennem en finger, der er en herinde mener det var zanndra der fik et ret så dybt sår af at blive bidt af en hamster
Det var dog en guldhamster og det gik lige igennem neglen. Så ja de bider hårdt.
Min vinterhvide Bertha, har nogle perioder hvor hun lettere bli'r forskrækket end andre, og så bider hun, men ikk spor hårdt. Tror måske mere det er en markering, end et egentligt angreb.

Men som Bitté siger, så tror jeg også at det er mere chokket end selve smerten.
Jeg har bare lært at finde og respektere grænsen, så sker der ikk noget.

Vil dog også sige at man skal måske overveje at ha et andet kæledyr, hvis man er bange for at blive bidt, fordi det vil sandsynligvis ske før eller siden.

(iøvrigt er en stivkrampe vaccine også en god idé :wink: )

Men altså en hamster bider kun hvis der er grund til det. (Ellers nipper de bare lidt til dig :wink: )

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 31. aug 2009 20:20

giv den godbidder nede i buret, så vil den som regel forbinde din hånd med noget godt, dog er der også den risiko for at din finger kommer til at Dufte rigtig godt sådan at de tror din finger er en godbid.

men jeg tager nu bare selv mine dyr op og de skal nok vende sig til det. det er ik mange gange jeg er blevet bidt, men det er da sket.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Låst