NL/NH

Alle de sjove små forumlege og tematråde vil være i dette forum, og du er velkommen til at oprette nye.
burrus

Indlæg af burrus » 29. aug 2009 23:20

flexliner er gode til "mindre" hunde hunde :wink:

store hunde bør have snor på - max 2 meter... og jo større de er jo bedre bør de også være til at forstå en meget simpel kommando - "plads"!
gå pænt hund!  :lol:   hvis hunden går pænt, så bliver gåturen som regel også længere, da den er SÅ meget nemmere at gå med og dermed bliver turen som også meget skønnere!  :D  

jeg HADEDE seriøst at gå med vores hund lige da jeg var flyttet hjem - fordi hun gik og hev og sled i alle retninger...
3 måneder træning, 20 minutter hver dag med forskellige øvelser og vupti, så ku vi gå tur i pver 1½ time UDEN at jeg blev træt i hånden e.l. pga. hun trak... og lærer hunden at gå plads, sikre indkald, dæk/sit på afstand osv. - så er det også mere trygt at tage snoren af bagefter  :D  

vores hund VED jeg at jeg kan afdække uanset sted og tid!
Har oplevet en gang at en hare kom fræsende med hunden i halen ned gennem haven - et højt klart "DÆK!" og hunden dækkede af på stedet, så haren ku løbe hjem i sikkerhed...
og ja hun er jagthund!  :lol:  
men opdraget :wink:  

positiv lydighedstræning er nøglen til at vi ALLE kan være her  :D  
både store og små - og dem som er bange for små og store hunde :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 30. aug 2009 09:56

Jeg ville aldrig tage chancen med en flexiline!
der er så mange hunde som er blevet kørt ned pga sådan en line (det er umuligt at være 100% obs på sin hund hele tiden vil jeg vove at påstå!)

Pia: imponerende :D Coda er i en bølle periode lige nu så ser bare frem til at hun bliver mere voksen og ikke føler trang til lige at prøve grænser ;)

(giver aldrig en kommando hun får lov at slippe for at gennemføre, så det burde ske en dag!!)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 30. aug 2009 12:06

Burrus: Ja en hund der kan gå pænt er meget skønnere at gå med! Kan huske lige da vi fik Sussie så trak både Rasmus og Sussie, men ikke hvis jeg gik en lang tur med Sussie og min mor gik en lille tur med Rasmus (han var ny oppereret på det tidspunkt :wink: )

Men når ens hunde vejer under 15 kg til sammen er det nu ikke det største problem :lol:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 30. aug 2009 14:24

NH: Dumme hårklipper brændte sammen da jeg var nået næsten halvvejs med kærestens hår...

NL: at altid have en ekstra hårklipper liggende.. som bare virkede uden opladning og bare var PERFEKT til det... tror aldrig håret har været så ens længde som efter den nye her...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 14:26

NH: det er MEGA dyrt at købe skolebøger når man starter på radiograf uddannelsen! det er en af de dyreste uddannelser at starte på ift bogindkøb :shock:

NL: en mor som skylder en 2000 og godt vil låne en de sidste 2400 til bøgerne  :D  så så snart pengene er gået ind bliver der bestilt maaaaaaaange bøger 8-)  
så bliver jeg totalt anatomi nørd  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. aug 2009 14:59

burrus skrev:NH: det er MEGA dyrt at købe skolebøger når man starter på radiograf uddannelsen! det er en af de dyreste uddannelser at starte på ift bogindkøb :shock:

NL: en mor som skylder en 2000 og godt vil låne en de sidste 2400 til bøgerne  :D  så så snart pengene er gået ind bliver der bestilt maaaaaaaange bøger 8-)  
hold da op så er jeg vist heldig med jeg "kun" skal af med 2500 for mine bøger.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 30. aug 2009 15:11

darkangel87 skrev:
burrus skrev:NH: det er MEGA dyrt at købe skolebøger når man starter på radiograf uddannelsen! det er en af de dyreste uddannelser at starte på ift bogindkøb :shock:

hold da op så er jeg vist heldig med jeg "kun" skal af med 2500 for mine bøger.
Hvad blev der lige af: "det skal være gratis for unge at få en udannelse i Danmark"????? :lol:  8-)
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 15:20

ja det tænkte jeg også på.. hvor blev skolepengene lige af?  :lol:
Pia B

Ringling

Indlæg af Ringling » 30. aug 2009 20:43

Har du prøvet www.pensum.dk??
Der er penge at spare  :wink:
Hilsen Lotte
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 20:54

jep jep - og samlet set blir elounge billigst :wink:
Pia B

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 30. aug 2009 21:29

NL: At være forelsket :oops:

NH: At den man er forelsket i er en 19 årig minkavler!! :shock:
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Thitte

Indlæg af Thitte » 31. aug 2009 14:11

FrkHoumann skrev:NL: At være forelsket :oops:

uuh, den er træls! o:
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 31. aug 2009 21:27

Thitte skrev:

uuh, den er træls! o:
Ja det er lige netop hva den er :shock:
Ihh altså!
Tjek min nye hjemmeside:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 1. sep 2009 05:30

hvad er der galt med en minkavler udover mink lugter ret meget
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 1. sep 2009 18:15

Jeg er MEGET imod pelsfarme. Det er der i vejen.
Tjek min nye hjemmeside:

Besvar