Tynd hamster på 4 mdr :( - OPDATERET

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Spot

Indlæg af Spot » 30. aug 2009 09:48

tror det har meget at gøre med arv, eller måske de første dage som unge (der er jo altid en der får mindre mad)
Jeg stopfodrer ludvig men han er alligevel super tynd!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. aug 2009 10:26

Har du prøvet med killingemælk?

Hamsteren forbrænder også en del ved at skulle gnave i nødder (endnu mere hvis det er med skal) - det gør den ikke med flydende ting.

Kan du evt. sætte et billede ind af hende?

En af mine unger var en tur hos dyrlægen med sin ejer fordi den var blevet meget tynd og den måtte altså ikke være under de 30g.
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er sådan med din, hvis den f.eks. bare er lille af bygning, men det er jo svært for os at vurdere.

Tiina

Indlæg af Tiina » 30. aug 2009 16:20

Billede
Müslie i forhold til et 15cm i diameter-hjul

Billede
Her kan man især se det ved maven..

Billede
Også her, ved maven
.. Hilsen Tina, lykkelig ejer af kaninerne Birger og Nayomi

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. aug 2009 16:51

ja, hun ser tynd ud, men hun ser jo heldigvis ikke skrantende ud  :)

Prøv æg, banan, ærter, kokos og killingemælk. Og hvis du er bekymret, må du jo ringe til dyrlægen.

Tiina

Indlæg af Tiina » 30. aug 2009 17:22

Må de også godt få lidt af den kogte æggeblomme, nu hvor hun alligevel skal ha noget af æggehviden..?

Og 1000 tak for alle rådene, dem er mig og Müslie meget glade for :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. aug 2009 17:59

ja, det er vist faktisk æggeblommen der er bedst hvis hun også skal fedes op (jeg har måske sagt hviden før). Der skulle være mange flere kalorier (både protein og fedt) i æggeblomme, mens æggehvide stort set kun er protein (og færre ifølge den oversigt jeg har). Men hun må gerne få begge dele (kogt).

Spot

Indlæg af Spot » 31. aug 2009 13:33

synes hun ser ernormt tynd ud :/
Ville nok tage hende til dyrlægen og få tjekket tænder mm.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Tiina

Indlæg af Tiina » 1. sep 2009 13:27

Jeg skal lige høre..
Hamstere har kun fortænder, ikke? Ingen kindtænder eller andet?
For så vil jeg helst gerne spare hende for en stressende dyrlægetur, og prøve og se om jeg selv kan tjekke hendes tænder :)
For hun er 100% frisk, livlig, spiser og drikker normalt osv. Så vil helst gerne gøre det jeg selv kan først, og så ta hende til dyrlægen om nødvendigt..

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. sep 2009 14:37

Tiina skrev:Jeg skal lige høre..
Hamstere har kun fortænder, ikke? Ingen kindtænder eller andet?
For så vil jeg helst gerne spare hende for en stressende dyrlægetur, og prøve og se om jeg selv kan tjekke hendes tænder :)
For hun er 100% frisk, livlig, spiser og drikker normalt osv. Så vil helst gerne gøre det jeg selv kan først, og så ta hende til dyrlægen om nødvendigt..
Jo en hamster har skam bestemt kindtænder, de sidder bare så langt inde i munden så de er umulige at tjekke hvis hamsteren er levende, men det burde heller ikke være nødvendigt at tjekke andet end fortænderne hvis du mistænker der er noget galt med dens tænder. :D

Her kan du se et kranium fra en guldhamster, og så hvor kindtænderne sidder: http://www.skullsunlimited.com/WSM-606.html
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Tiina

Indlæg af Tiina » 1. sep 2009 16:59

Okay, men så vil jeg prøve at tjekke de bisser jeg kan se når prinsessen engang vågner (:
Og tak for billedet, egentlig ret facinerende at de har så mange tænder, synes jeg  :shock:

Tiina

Indlæg af Tiina » 2. sep 2009 14:07

Så har hun fået tjekket tænder, og de ser fine ud :D
Det ville også undre mig, hvis der var noget galt med dem for hun gnaver huld i selv de hårdeste ting..

Hmm hvad søren kan være grunden til hun er så tynd..?
Ind til videre giver jeg den stakkels afkræftede mor skylden, selvom hun jo ikke kan gøre for at hun får unger hele tiden. :/

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 2. sep 2009 18:59

Tiina skrev:Så har hun fået tjekket tænder, og de ser fine ud :D
Det ville også undre mig, hvis der var noget galt med dem for hun gnaver huld i selv de hårdeste ting..

Hmm hvad søren kan være grunden til hun er så tynd..?
Ind til videre giver jeg den stakkels afkræftede mor skylden, selvom hun jo ikke kan gøre for at hun får unger hele tiden. :/
hvis mor får unger hele tiden - hvad så med at tage hannen fra sådan at hun kan få lidt ro?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. sep 2009 20:35

Tiina har kun ungen, ikke moren  :wink:

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 2. sep 2009 20:43

*Må indrømme at jeg ikk har læst hele tråden igennem*

Ville bare lige nævne at jeg også havde en vinterhvid der vejede konstant 25 gram...
Dyrlægen vurderede at hun bare var meget lille af str... Hun var frisk hele tiden...

Tiina

Indlæg af Tiina » 3. sep 2009 09:08

Hurra, hun har taget 1-2 gram på :D
Vægten svingede mellem 31-32 gram, så det går da fremad.
Tror jeg vil give hende 1-2 uger med nødder, solsikkekerner osv (og selvfølgelig også normal foder) og hvis hun ikke har taget bare lidt mere på, så kommer hun med til dyrlægen.
Tror jeg vil gå op og fortælle det til hende (altså Müslie), det virkede ihvertfald på min første hams at "true" med dyrlæge, så blev den rask i en fart  :lol:

Låst