Tynd hamster på 4 mdr :( - OPDATERET
Har du prøvet med killingemælk?
Hamsteren forbrænder også en del ved at skulle gnave i nødder (endnu mere hvis det er med skal) - det gør den ikke med flydende ting.
Kan du evt. sætte et billede ind af hende?
En af mine unger var en tur hos dyrlægen med sin ejer fordi den var blevet meget tynd og den måtte altså ikke være under de 30g.
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er sådan med din, hvis den f.eks. bare er lille af bygning, men det er jo svært for os at vurdere.
Hamsteren forbrænder også en del ved at skulle gnave i nødder (endnu mere hvis det er med skal) - det gør den ikke med flydende ting.
Kan du evt. sætte et billede ind af hende?
En af mine unger var en tur hos dyrlægen med sin ejer fordi den var blevet meget tynd og den måtte altså ikke være under de 30g.
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er sådan med din, hvis den f.eks. bare er lille af bygning, men det er jo svært for os at vurdere.
ja, det er vist faktisk æggeblommen der er bedst hvis hun også skal fedes op (jeg har måske sagt hviden før). Der skulle være mange flere kalorier (både protein og fedt) i æggeblomme, mens æggehvide stort set kun er protein (og færre ifølge den oversigt jeg har). Men hun må gerne få begge dele (kogt).
Jeg skal lige høre..
Hamstere har kun fortænder, ikke? Ingen kindtænder eller andet?
For så vil jeg helst gerne spare hende for en stressende dyrlægetur, og prøve og se om jeg selv kan tjekke hendes tænder
For hun er 100% frisk, livlig, spiser og drikker normalt osv. Så vil helst gerne gøre det jeg selv kan først, og så ta hende til dyrlægen om nødvendigt..
For så vil jeg helst gerne spare hende for en stressende dyrlægetur, og prøve og se om jeg selv kan tjekke hendes tænder

For hun er 100% frisk, livlig, spiser og drikker normalt osv. Så vil helst gerne gøre det jeg selv kan først, og så ta hende til dyrlægen om nødvendigt..
.. Hilsen Tina, lykkelig ejer af kaninerne Birger og Nayomi
Jo en hamster har skam bestemt kindtænder, de sidder bare så langt inde i munden så de er umulige at tjekke hvis hamsteren er levende, men det burde heller ikke være nødvendigt at tjekke andet end fortænderne hvis du mistænker der er noget galt med dens tænder.Tiina skrev:Jeg skal lige høre..

Her kan du se et kranium fra en guldhamster, og så hvor kindtænderne sidder: http://www.skullsunlimited.com/WSM-606.html
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Så har hun fået tjekket tænder, og de ser fine ud 
Det ville også undre mig, hvis der var noget galt med dem for hun gnaver huld i selv de hårdeste ting..
Hmm hvad søren kan være grunden til hun er så tynd..?
Ind til videre giver jeg den stakkels afkræftede mor skylden, selvom hun jo ikke kan gøre for at hun får unger hele tiden. :/

Det ville også undre mig, hvis der var noget galt med dem for hun gnaver huld i selv de hårdeste ting..
Ind til videre giver jeg den stakkels afkræftede mor skylden, selvom hun jo ikke kan gøre for at hun får unger hele tiden. :/
-
hvis mor får unger hele tiden - hvad så med at tage hannen fra sådan at hun kan få lidt ro?Tiina skrev:Så har hun fået tjekket tænder, og de ser fine ud
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Hurra, hun har taget 1-2 gram på 
Vægten svingede mellem 31-32 gram, så det går da fremad.
Tror jeg vil give hende 1-2 uger med nødder, solsikkekerner osv (og selvfølgelig også normal foder) og hvis hun ikke har taget bare lidt mere på, så kommer hun med til dyrlægen.
Tror jeg vil gå op og fortælle det til hende (altså Müslie), det virkede ihvertfald på min første hams at "true" med dyrlæge, så blev den rask i en fart :lol:

Vægten svingede mellem 31-32 gram, så det går da fremad.
Tror jeg vil give hende 1-2 uger med nødder, solsikkekerner osv (og selvfølgelig også normal foder) og hvis hun ikke har taget bare lidt mere på, så kommer hun med til dyrlægen.
Tror jeg vil gå op og fortælle det til hende (altså Müslie), det virkede ihvertfald på min første hams at "true" med dyrlæge, så blev den rask i en fart :lol: