Utoligt eller hvad?

Beskrivelse mangler
Låst
AnetteDamgaard

Utoligt eller hvad?

Indlæg af AnetteDamgaard » 8. sep 2009 16:17

Jeg sad her en eftermiddag og kom til at tænke på om Min dværg hamster Sugar måske ville bryde sig om min Guldhamster Gizmo, Gizmo er en lille ungge men på størrelse med hende.
Nå - Men forsigtigt satte jeg dem sammen i hamster indhegning og holdt godt øje med dem, og var klar til at skille dem ad hvis de begyndte at slås med hinanden
Først begyndte de at snuse stille til hinanden, og de kunne enes sammen hvilket jeg synes der er utroligt! Så jeg lod dem gå sammen i ti minutter og de er gode venner.
Men bare rolig jeg ville aldrig sætte dem i bur sammen, men er det virkelig så underligt AT min guld kan sammen med min lille dværg? :) For normalt er Guldhamstre jo alene dyr og burde slås med det samme...
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 8. sep 2009 16:21

Uansvarligt :?
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

burrus

Indlæg af burrus » 8. sep 2009 16:23

guldhamstere slås jo ikke betingelsesløst - de skal jo først vurdere "modstanderen"

men uanset - så fatter jeg slet slet ikke at du overhovedet overvejer at sætte sammen  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. sep 2009 16:31

synes det er dybt u ansvarligt af dig overhovedet at overveje at sætte dem sammen, har du ikke sat dig ordenligt ind i hamstere, arterne vil slås indbyrdes, lige så vel som guldhamstere vil slås indbrydes og dværge i mange tilfælde vil
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. sep 2009 16:42

Du skal ALDRIG blande to arter sammen.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 8. sep 2009 17:25

*klaskede mig for panden da jeg læste det her*

Næste gang, lad tvivlen komme dyrene til gode... Det ku være endt grueligt galt!
Det er meeeeget uansvarligt...  :?  Håber ikk du gør det igen....

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 8. sep 2009 17:31

Hej stop lige en gang.

Det er altså ikke alle der ved lige meget om hamstere og derfor vil jeg gerne bede om, at der bliver svaret på en ordentlig og forklarende måde.

Kom igen og svar med forklaring på en sober måde, istedet for at kalde et nyt medlem alt muligt, der som udgangspunkt gør sit bedste udfra den viden man nu engang har. Ovenikøbet skriver AnnetteDamgård at hun aldrig ville sætte dem i bur sammen.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 8. sep 2009 19:29

hun ville da ikke parre dem..? og kan virkelig ikke forstå hvad der er så GALT?? hun skulle da bare lige prøve, har selv sat mine to hamstere sammen og (kunne aldrig finde på at sætte dem sammen i buret da det er han og hun :wink: ) de nussede hinnanden og gik så hen og sov i hver sit hjørne :). og så længe der slet ikke var nogen slåskamp og de ikke er sammen i buret såå hvad er virkelig så forfærdelig galt????
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. sep 2009 19:35

kathrine8D skrev:hun ville da ikke parre dem..? og kan virkelig ikke forstå hvad der er så GALT?? hun skulle da bare lige prøve, har selv sat mine to hamstere sammen og (kunne aldrig finde på at sætte dem sammen i buret da det er han og hun :wink: ) de nussede hinnanden og gik så hen og sov i hver sit hjørne :). og så længe der slet ikke var nogen slåskamp og de ikke er sammen i buret såå hvad er virkelig så forfærdelig galt????
Man blander bare ikke to forskellige dyrearter for sjov, det er jo noget man gør for egen fornøjelse og ikke for dyrets skyld.
Og man skal huske at hamsteren som ingen sociale behov har, ikke har nogen glæde af at blive sat til en anden og slet ikke med en helt anden art. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 8. sep 2009 19:39

Benjamin skrev:
kathrine8D skrev:hun ville da ikke parre dem..? og kan virkelig ikke forstå hvad der er så GALT?? hun skulle da bare lige prøve, har selv sat mine to hamstere sammen og (kunne aldrig finde på at sætte dem sammen i buret da det er han og hun :wink: ) de nussede hinnanden og gik så hen og sov i hver sit hjørne :). og så længe der slet ikke var nogen slåskamp og de ikke er sammen i buret såå hvad er virkelig så forfærdelig galt????
Man blander bare ikke to forskellige dyrearter for sjov, det er jo noget man gør for egen fornøjelse og ikke for dyrets skyld.
Og man skal huske at hamsteren som ingen sociale behov har, ikke har nogen glæde af at blive sat til en anden og slet ikke med en helt anden art. :)
nej okay men er hamsterene ikke bare totalt lige glade med hinanden hvis hun sagde de bare var "venner"?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. sep 2009 20:16

kathrine8D skrev:
Benjamin skrev:
nej okay men er hamsterene ikke bare totalt lige glade med hinanden hvis hun sagde de bare var "venner"?
nej det betyder bare at de lige på netop det tidspunkt ikke følte sig truet af hinanden
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 9. sep 2009 15:21

darkangel87 skrev:
kathrine8D skrev:
Benjamin skrev: Man blander bare ikke to forskellige dyrearter for sjov, det er jo noget man gør for egen fornøjelse og ikke for dyrets skyld.
nej det betyder bare at de lige på netop det tidspunkt ikke følte sig truet af hinanden
ok :wink:

Låst