En overvejelse ud i fremtiden....

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
HamsterMiaah

En overvejelse ud i fremtiden....

Indlæg af HamsterMiaah » 12. sep 2009 07:10

Hej alle :D

Lige nu er jeg jo på efterskole, væk fra alle dyrene, men når jeg kommer hjem igen er jeg allerede ved at fikse nogen ønsker/planer indenfor mine hamstere 8-)
* At få et hamsterkuld mere efter sommerferien (mor har sagt Go-for-it, men skal lige have fundet ud af det mere præcist, for til den tid har alle mine hunner rundet 1 år :? )
* .. så til min nye overvejelse :)
Troede aldrig jeg skulle have andet end guldhamstere, efter Bella døde, men her på det sidste er jeg begyndt at få øjnene rigtig meget op for campbells dværghamsterne :D
Har lige været inde på Hamsterland.dk og læse lidt om farverne (ser utrolig spændene ud) og læst at de var lidt større end vinterhvide :D
Har bare lige et par spørgsmål, som jeg ville blive glad, hvis I kunne besvare :D:
* Er campbells hamstere nogen kælne nogen, eller bare nogen "kigge på hamstere"?
* Hvor længe lever campbells hamsteren?
* Er de lette at få gjort tamme?
* Er der forskel på kønnene?
* Kan campbells gå flere sammen i et bur, eller er de også alenedyr?

Det var dét - indtil videre - håber I kan hjælpe mig med at få stillet min nysgerrighed :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. sep 2009 09:29

om campbells er kælne kommer meget an på hvor meget arbejde der er lagt i at tæmme dem, men selv hvis de ikke er helt tamme når du får dem så kan de med et godt læs arbejde blive dejlige.
nu er mine tamme før de flytter hjemmefra og de er faktisk mere stille og rolige som 3 uger gamle end mine guldhamsterunger som 4 uger gamle.
campbells skal så også holdes tamme, de er ikke som guldhamstere der forbliver tamme når de først er blevet tamme, hvis du efterlader en campbells i længere tid (1-2 mdr) så vil du skulle lægge lidt arbejde i at få den helt tam igen, men det kræver ikke så meget som at tæmme den fra en start.
om de er lette at tæmme? de er rimeligt lette og tæmme, og igen kommer det an på hvor meget arbejde der er lagt i dem i deres opvækst, mine unger f.eks elsker at være i hænder allerede før de kommer hjemmefra, hvor hurtigt de så vænner sig til det nye sted ved jeg ikke helt, men det gik vist rimelig hurtigt med Ike som Pia har nu. kwo har jo af gode grunde ikke den store tid til at håndtere unger, så de er ikke så vant til det, men de kan sagtens tæmmes med arbejde. og hvis du holder er hånd nede ved  en campbells der ikke kender dig og en guldhamster der ikke kender dig, er jeg rimelig sikker på at det er den lille campbell der kommer først hen til din hånd, for de virker til at have lidt lettere ved at gå hen og undersøge ting, og det er en fordel.
men jo de er kælehamstere og meget nuttede og dejlige at have med at gøre
de lever ca. 2 år som de fleste andre hamsterarter
der er ikke den store forskel på kønnene faktisk, selvfølgelig er hunnerne lidt mere beskyttende når de har unger, og er meget hurtigt henne ved ens hånd hvilket godt kan virke aggressivt, men for det meste er det bare for at tjekke hvem/hvad det er om det er farligt.

campbells har som alle andre hamstere ikke noget socialt behov og har det helt fint alene. man kan have held med to brødre sammen men chancen for at det varer livet ud hos dem er meget lille. så at holde dem alene er langt det bedste.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 12. sep 2009 15:07

* Er campbells hamstere nogen kælne nogen, eller bare nogen "kigge på hamstere"?
- Kælne vil jeg nok ikke kalde dem, men de er bestemt ikke kun "kigge på" dyr. De er livlige, men alligevel ganske nemme at håndtere :)

- Samme som andre hamster, omkring 2 år.

- Det krævede lidt for mig at få min Tyson tam. Men det var ikke svært :)

Jeg synes der er. Men det plejer jeg at være den eneste der er :)
Jeg synes hunnerne er meget agressive, mens hannerne er ganske rolige.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. sep 2009 15:11

FrkHoumann skrev:* Er campbells hamstere nogen kælne nogen, eller bare nogen "kigge på hamstere"?
- Kælne vil jeg nok ikke kalde dem, men de er bestemt ikke kun "kigge på" dyr. De er livlige, men alligevel ganske nemme at håndtere :)

- Samme som andre hamster, omkring 2 år.

- Det krævede lidt for mig at få min Tyson tam. Men det var ikke svært :)

Jeg synes der er. Men det plejer jeg at være den eneste der er :)
Jeg synes hunnerne er meget agressive, mens hannerne er ganske rolige.
er uenig med dig i at hunner er aggressive for det synes jeg overhovedet ikke de er. de er lige så dejligt tamme som hannerne
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Besvar