Frø er sublimt - Grønt er dårligt!

Beskrivelse mangler
Låst
Bamse 2009

Frø er sublimt - Grønt er dårligt!

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 15:38

Hej alle sammen :D

Min dværghamster, Bamse, har en hel madskål med diverse tørkost til hamstere. Har prøvet flere forskellige slags til ham :wink: Min oplevelse med ham, og oveni også med min gamle dværghamster, er at han elsker at spise de solsikke kerner/frø som er i de forskellige blandinger. Han elsker at sidde med dem i sine små poter og piller skalden af med sine tænder for derefter at spise det indeni :D Han kan spise tonsvis af dem uden problemer. Jeg plejer at fodre ham med dem ved buret hver aften og så ligger der selvfølgelig også nogle i hans madskål. Da jeg har fundet ud af at han kravler op på sit hus på 1. salen, så er jeg begyndt at ligge nogle deroppe om aftenen når jeg går i seng, og det har han også fundet ud af :D

Jeg har flere gange givet ham både tomat, peberfrugt og agurk men tomaten snuser han kun til, imens han kun nipper og spiser ganske lidt af peberfrugten og agurken :? Det skal lige slåes fast at han selvfølgelig ikke får alle tre ting på en gang :wink: Forstår ikke helt hvorfor han ikke rigtigt vil spise frugt og grønt? :(

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. okt 2009 15:44

du skal passe på med at give ham for mange solsikke frø for de feder meget
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Bamse 2009

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 15:49

darkangel87 skrev:du skal passe på med at give ham for mange solsikke frø for de feder meget
Jeg ved hellere ikke om det er decideret solsikke frø, det er bare nogle som er i alle tørkost pakker man kan købe :)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. okt 2009 15:59

Bamse 2009 skrev:
darkangel87 skrev:du skal passe på med at give ham for mange solsikke frø for de feder meget
Jeg ved hellere ikke om det er decideret solsikke frø, det er bare nogle som er i alle tørkost pakker man kan købe :)
der er solsikkefrø i langt de fleste hamsterblandinger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. okt 2009 16:05

der er tit rigtig mange solksikker i de tørkostpakker og nogle mærke har flere af dem end andre.

men med hensyn til frugt og grønt, så er de jo små dyr og spiser ikke ret meget, derfor skal de kun have meget små mængder og med hensyn til tomat så er din hams ikke den eneste der ikke vil have det, men gider heller ikke, tilgengæld er mine meget glade for melon og gulerod.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

liv

Indlæg af liv » 19. okt 2009 16:06

Der er op til hver hamster om hvad de kan lide.. ligesom med mennesker  :lol: solsikkekerner er de normalt vilde med  :D men som Heidi siger skal man passe på da de feder... men nogen bliver ikke tykke af dem andre gør  :wink:

nu så jeg også dit andet indlæg om hamsteren bider.. men hvis du "tør" så kan du købe noget banan/æble babymos og putte lidt på fingertippen som de så slikker af det er mine helt vild med! eller noget frisk banan eller æble  :D

prøv nogen frugter istedet for grøntsager hvis han ikke så godt kan lide dem  :wink: du må bare blive ved med at prøve alle mulige ting indtil han kan lide noget af det  :lol:

Bamse 2009

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 16:22

liv skrev:Der er op til hver hamster om hvad de kan lide.. ligesom med mennesker  :lol: solsikkekerner er de normalt vilde med  :D men som Heidi siger skal man passe på da de feder... men nogen bliver ikke tykke af dem andre gør  :wink:

nu så jeg også dit andet indlæg om hamsteren bider.. men hvis du "tør" så kan du købe noget banan/æble babymos og putte lidt på fingertippen som de så slikker af det er mine helt vild med! eller noget frisk banan eller æble  :D

prøv nogen frugter istedet for grøntsager hvis han ikke så godt kan lide dem  :wink: du må bare blive ved med at prøve alle mulige ting indtil han kan lide noget af det  :lol:
Jeg prøver at give ham noget banan i aften :D

Bamse 2009

Indlæg af Bamse 2009 » 19. okt 2009 17:16

Bamse 2009 skrev:
liv skrev:Der er op til hver hamster om hvad de kan lide.. ligesom med mennesker  :lol: solsikkekerner er de normalt vilde med  :D men som Heidi siger skal man passe på da de feder... men nogen bliver ikke tykke af dem andre gør  :wink:

Nu er banan afprøver og han ser ud til at elske det!!! :D

liv

Indlæg af liv » 19. okt 2009 17:31

Bamse 2009 skrev:
Bamse 2009 skrev:

Nu er banan afprøver og han ser ud til at elske det!!! :D
lyder godt!!  :D

Wampi

Indlæg af Wampi » 19. okt 2009 21:29

vil bare lige nævne at så vidt jeg husker må de ikke få tomat.. mener det er noget med den tilhører natskyggefamilien eller sådan noget.. er ikke helt sikker på hvorfor men kan bare huske at det ikke var så godt for dem : - )

Banan har også altid været en favorit her..

Hvad slags peberfrugt har du prøvet med? mine ville ikke overhovedet røre andre end den røde.. den var til gengæld også en favoritsnack.. specielt de store snackpeberfrugter man kan købe.. de er ekstra søde i det..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst