Creme-basseret skimmel kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 24. nov 2009 14:09

malthesmor skrev:Stort tillykke med kuldet, kun elllers have været sjovt med en ny rekord  :wink: .

Hvad med Venus ?, har hun det godt efter fødslen  :D

Ja rø unger var jo hvad du havde håbet på  :wink:
Ja venus har det skam også helt fint. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Bella

Indlæg af Bella » 24. nov 2009 16:42

Tillykke  :D
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne :-)

Thojac

Indlæg af Thojac » 24. nov 2009 19:54

Tillykke med kuldet, det bliver spændene og se mere til dem senere.

MVH
Gitte

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 24. nov 2009 20:20

Hvor er de søde :D.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Bella

Indlæg af Bella » 24. nov 2009 22:23

Benjamin
Hvis der kommer sortøjet creme, kan man så se skimmelgenet ? Eller vil de bare være bærere af det ?
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne :-)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. nov 2009 16:45

Bella skrev:Benjamin
Hvis der kommer sortøjet creme, kan man så se skimmelgenet ? Eller vil de bare være bærere af det ?
Hvis der kommer creme skimmel så vil det kunne ses ja, genet kan ikke bæres da det er dominant, så enten har dyret genet eller også har dyret det ikke. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Bella

Indlæg af Bella » 25. nov 2009 16:54

Benjamin skrev:
Hvis der kommer creme skimmel så vil det kunne ses ja, genet kan ikke bæres da det er dominant, så enten har dyret genet eller også har dyret det ikke. :D
OK  :D
Gad godt vide hvordan er creme skimmel ser ud  :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 25. nov 2009 16:58

Bella skrev:
Benjamin skrev:
tja den vil være creme farvet med de hvide hår, men jeg har ikke set en før for de skimmel unger jeg selv har fået har været zobel hver gang, så jeg håber på en mink eller creme skimmel i dette kuld. :D

Bella

Indlæg af Bella » 25. nov 2009 17:47

Benjamin skrev:
Bella skrev:
Benjamin skrev: Hvis der kommer creme skimmel så vil det kunne ses ja, genet kan ikke bæres da det er dominant, så enten har dyret genet eller også har dyret det ikke. :D
tja den vil være creme farvet med de hvide hår, men jeg har ikke set en før for de skimmel unger jeg selv har fået har været zobel hver gang, så jeg håber på en mink eller creme skimmel i dette kuld. :D
Men det må da være svært at se så ?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 26. nov 2009 11:09

Bella skrev:
Benjamin skrev:
Bella skrev: OK  :D
Men det må da være svært at se så ?
det skulle det ikke være. :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. nov 2009 20:35

så er ungerne 5 dage gamle, der er 8 rødøjede unger som jeg endnu ikke rigtigt kan se om er mink eller creme og kan heller ikke se om de er skimmel endnu.
alle de sortøjede unger er zobel og to af dem er skimmel.

så 14 unger er altså creme varianter, men så er her også opstået en genetisk umulighed der er nemlig kommet en gylden.
Den har hofte pletterne og kindtegninger og den begyndende orange farve i hovedet, så en agouti variant kan vi vidst hurtigt blive enige om.

men skal den være gylden så kan moren ikke være en creme variant og dermed ikke være mink, men hvad skulle hun ellers være hun ligner en mink og har øjenringe og det hele?

det irriterer mig men samtidigt så kan jeg ikke lade være med at føle mig ret fascineret samtidig. :lol:

her er lige et par billeder her fra i aftes som ikke blev så gode.
Vedhæftede filer
Guldhamster 058.jpg
Alle ungerne.
Guldhamster 058.jpg (38 KiB) Vist 4621 gange
Guldhamster 060.jpg
Skimmel Ungerne.
Guldhamster 060.jpg (44.3 KiB) Vist 4621 gange
Guldhamster 063.jpg
Skimmel ungerne
Guldhamster 063.jpg (44.3 KiB) Vist 4621 gange
Guldhamster 059.jpg
den tilsyneladende gyldne unge?
Guldhamster 059.jpg (36.02 KiB) Vist 4621 gange
Guldhamster 057.jpg
Alle ungerne.
Guldhamster 057.jpg (40.3 KiB) Vist 4622 gange

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 30. nov 2009 15:33

Hvor er de fiine! :D.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. nov 2009 17:00

Interessant!
Det oplagte er vel at en af forældrene har f.eks. gul i sig i stedet for creme? Du må jo prøve at kigge tilbage i stamtavlerne - og så har Hanne jo haft et par kuld med nogle "mærkelige" farver. Jeg ved ikke om din mink stammer fra et af dem?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. nov 2009 17:09

Lykke skrev:Interessant!
Det oplagte er vel at en af forældrene har f.eks. gul i sig i stedet for creme? Du må jo prøve at kigge tilbage i stamtavlerne - og så har Hanne jo haft et par kuld med nogle "mærkelige" farver. Jeg ved ikke om din mink stammer fra et af dem?
ja der er mulighed for at moren kan være tortie men det giver ikke sådan en gylden unge, selvom der var kommet en gul han ville det ikke kunne ses da creme genet (som alle unger bør have fået fra begge forældre da de er ee) ville have dækket den gule farve så gul kan ikke kunne være skyld i dette.

jeg har siddet og tænkt og spekuleret men kan bare ikke finde nogen genetisk logisk forklaring på denne unge, da far er skimmel så skal han jo være ee så det er kun moren der ikke kan være ee, men taget i betraktning af at alle andre unger er ee og at moren totalt ligner en mink og at hun har tydeligt øjenringe så kan jeg ikke komme på hvad hun ellers skulle være.

Især fordi øjenringe som regl bør opstå på varianter hvor man har kombineret creme med umbrous.
desuden er hendes far chokolade så at hun er gul er ikke en mulighed

Så jeg syntes altså dette er temmeligt mærkeligt. :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. dec 2009 10:08

Men kunne der være nogen mulighed for at far faktisk er sortgul skimmel? Jeg aner ikke hvordan skimmel ville virke der, så jeg tænker bare højt...  :)

Ellers må der jo være sket noget i stil med at den gyldne unge har misset et e-gen eller en af forældrene har en Eee-kombination eller hvad man nu kan forestille sig af gen-defekter.

Har du prøvet at spørge Kenneth? Det er jo ikke sikkert han læser med her under annoncering af kuld...

Besvar