hvordan undgår I dette?

Beskrivelse mangler
Wampi

hvordan undgår I dette?

Indlæg af Wampi » 17. aug 2009 18:55

Ja. ville gerne høre Jer der bruger marsvinebure (dunabure?) til hamsterne hvordan I undgår at hamsterne splintrer der spænderne ad?

I ved de der dimser der holder toppen og bunden sammen?
Min dejlige hamster sys nemlig det er hylende morsomt at sidde der og bide løs uanset hvor meget hun ellers har af aktiviteter og bideting i buret... Jeg fjernede så dimserne og det hjalp lidt.. men nu bider hun bare i de huller der er.. og lyden af hamstertænder mod hårdt plastik med tremmer foroven der rasler med er ikke særlig behagelig om aftenen når man er træt og irriteret fra en rigtig dum dag...

så hvordan undgår I at Jeres gør det?

har prøvet at sætte ting foran stedet men enten bliver de flyttet eller også bliver de brugt til at hun kan nå tremmerne og bide i dem i stedet og så er jeg lissom lige vidt...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 17. aug 2009 20:35

sæt noget tæt masket trådnet op foran, jeg synes nu ikke jeg har problemer, det er mere ved hullet ved drikkeflasten der er et problem hos mig. men der fungere en tunde metalskiver og en møtrik rigtig godt.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 17. aug 2009 22:28

AnetteFrost skrev:sæt noget tæt masket trådnet op foran, jeg synes nu ikke jeg har problemer, det er mere ved hullet ved drikkeflasten der er et problem hos mig. men der fungere en tunde metalskiver og en møtrik rigtig godt.
hmm.. hvordan ville du sætte det fast?? det er jo på indersiden der er sådan nogle små huler ind med et hul i toppen hun synes det er sjovt at bide i.. hullet ved vandflasken bliver også lidt men slet ikke i samme stil som det andet...

har ikke boremaskine eller andet el-værktøj i den stil så søger en løsning man kan lav med alm. husholdningsting.. tæt-hullet net tror jeg godt jeg kan få skaffet men som sagt kan ikke lige se hvordan eller hvor det skulle sættes fast..

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 18. aug 2009 07:06

hm, det der med at sætte det fast ved jeg faktisk ikke, jeg har lige kæbt en limpistol til en 10'er, men ved ik om den kan bruges, da jeg fik det bur jeg har, der var der boret et par mini huller i forvejen. ellers kunne man måske prøve med noget sekuldt lim
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 18. aug 2009 14:15

AnetteFrost skrev:hm, det der med at sætte det fast ved jeg faktisk ikke, jeg har lige kæbt en limpistol til en 10'er, men ved ik om den kan bruges, da jeg fik det bur jeg har, der var der boret et par mini huller i forvejen. ellers kunne man måske prøve med noget sekuldt lim
med lim er jeg bare nervøs for om det smelter plastikket? Har noget universal lim.. der står ikke lige hvad det kan bruges på... det hedder UHU..

contraria

Indlæg af contraria » 19. aug 2009 08:48

jeg har med hæld brugt net af 0,5 x0,5 masker, hvor jeg har prikket/boret huld på vær side af låseren, har så fast gjordt nettet med en strip. :wink:
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 19. aug 2009 09:07

Wampi skrev:
AnetteFrost skrev:hm, det der med at sætte det fast ved jeg faktisk ikke, jeg har lige kæbt en limpistol til en 10'er, men ved ik om den kan bruges, da jeg fik det bur jeg har, der var der boret et par mini huller i forvejen. ellers kunne man måske prøve med noget sekuldt lim
med lim er jeg bare nervøs for om det smelter plastikket? Har noget universal lim.. der står ikke lige hvad det kan bruges på... det hedder UHU..
bare rolig - lim fra limpistol blir ikke så varmt at det kan smelte plastic - slet ikke hærdet plast som burene er lavet af  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 19. aug 2009 15:48

har ikke en limpistol : ) har kun en tube man selv trykker på... er bare nervøs for om det er så kraftigt en slags lim at det smelter plastikket..

Contraria-> men bider hamsteren så ikke bare i hullerne der er boret?

Desiree

Indlæg af Desiree » 19. aug 2009 23:25

Jeg er ret overbevist om at uhu lim ikke vil smelte buret.
mvh Desiree

contraria

Indlæg af contraria » 20. aug 2009 05:56

Wampi skrev:har ikke en limpistol : ) har kun en tube man selv trykker på... er bare nervøs for om det er så kraftigt en slags lim at det smelter plastikket..

Contraria-> men bider hamsteren så ikke bare i hullerne der er boret?
nej for sørger altid for at nettet også dækker for dem. så de eneste de bider over er stripsne, men ind til nu er det lykkes mig at nå at fange dem i det inden de for dem bidt over.
:wink:
de venligste hilsner amanda

Wampi

Indlæg af Wampi » 20. aug 2009 13:22

hmm okay.. vil prøve at finde noget der kan limes foran så... måske et gammelt cdcover eller sådan.. håber det hjælper lidt.. så er der kun tremmerne i hendes legeoverdel men det er nemt fikset for så fjerner jeg bare den når det bliver for meget..

Mange tak for hjælpen.. : )

Pixie007

Indlæg af Pixie007 » 25. nov 2009 15:45

har det samme problem ! ved lige havd du mener men jeg sætter noget foran som et hus eller et hjul men nogle gange kan den lige mase sig ind imellem og bide videre!

Mvh Mie :)

Pixie007

Indlæg af Pixie007 » 25. nov 2009 15:48

har også prblemet med tremerne for oven  :roll:  :wheel: jeg sætter postort fast der var at den kan nå  :wink:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 26. nov 2009 12:58

Hvis man sætter trådnet på, kan man da ikke skille buret af  på midten?
Jeg har sat noget foran og så en stor sten foran (som hun elsker at kravle på) og i den anden ende stor hendes hus foran, så hun ikke kan skubbe det væk :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Pixie007

Indlæg af Pixie007 » 27. nov 2009 17:20

Hjælper det ??

Låst