En lille "charmetrold"

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
BittéHamstereN

En lille "charmetrold"

Indlæg af BittéHamstereN » 21. dec 2009 18:04

I dag skulle min mor og jeg lige havde købt de sidste par gaver ind. Jeg kom så i tankte om hundene. De skal jo ikke snydes. Så vi kørte ud til en dyrehandler. Jeg valgte tre reb, et lilla til Sussie, gul/brun til Juno og blå til Rasmus. Så så vi deres hamstere og ejeren af butikken kom hen til os. Han ville vise os en helt særlig lille hamster. Hamsteren var 4-5 måneder, sagde han. Jeg faldt selvfølgelig for den speciele hamster. Så min mor måtte ofre lidt penge på en advent gave til mig :D Vi har siden døbt ham Grimling Alian Charmetrold eller bare Grimling i daglig tale :wink: I vil med det samme forstå navnet, når i ser billederne :lol:

Lad mig præsentere:

Grimling Alian Charmetrold:
Billede

Grimling igen:
Billede

Grimling nede i sit bur, man kan se hans duftkirtler tydeligt :D
Billede

Hans bur står ovenpå vores terrarium, hvor der er 28 grader, så der er nok 26 i buret. Han kommer så ind på mit værelse når der er varmt (der er kun 18-20 om vinteren og han skal jo ikke fryse :wink: )

Håber ikke på folk vil skrive al muligt grimt om ham, da jeg synes han er en charmetrold :oops:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 21. dec 2009 18:10

rigtig sød lille fyr
ligner jo desvære resultatet af avl hvor avleren ikke har sat sig ind i generne for den er jo højest sandsynligt en dobbeltfaktor satin
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

contraria

Indlæg af contraria » 21. dec 2009 18:21

eller bare en hårløs, som dyrehandleren har fået med i sin sændning fra grosisten :? ....

uanset hvad, så er grimling altså nogett så.... hmm... ja hans navn siger jo det hele :lol: tillykke med ham.
de venligste hilsner amanda

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 21. dec 2009 18:40

Han skulle meget gerne være hårløs, han er kun meget små hvide dækhår :D Dyrehandleren sagde han var hårløs og der kun faldes 4-5 i Danmark og normal pris er 500 kr, men han solgte den meget billigere og så fortalte han hvordan jeg kunne avle flere hårløse :shock:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

contraria

Indlæg af contraria » 21. dec 2009 18:52

kan du gen give hvad han fortalte du skulle gære?
de venligste hilsner amanda

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 21. dec 2009 18:57

contraria skrev:kan du gen give hvad han fortalte du skulle gære?
Får at få alve hårløse?

Parre ham med en tilfældig hun. Tage en unge fra det kuld og parre ham med den unge (når den bliver gammel nok) og så skulle der komme hårløse (han sagde der nok ville komme omkring 3 )

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 21. dec 2009 19:39

ja den med der ikke findes mange hårløse er rigtigt de eneste kendte er kwo's
du skal bare huske at hårløse hunner ikke kan give mælk, hvis du skulle finde på at videre på en hårløs unge
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 21. dec 2009 19:42

darkangel87 skrev:ja den med der ikke findes mange hårløse er rigtigt de eneste kendte er kwo's
du skal bare huske at hårløse hunner ikke kan give mælk, hvis du skulle finde på at videre på en hårløs unge
Hvis ikke de kan give mælk, hvad gør man så ved så små unger :shock:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 21. dec 2009 19:44

BittéHamstereN skrev:
darkangel87 skrev:ja den med der ikke findes mange hårløse er rigtigt de eneste kendte er kwo's
man lader vær med at avle på hunnerne der er hårløse, for ungerne vil dø inden for kort tid uden mælk.
det gælder jo selvfølgelig ikke den der kun er split for hårlø.
men det er nok en god ide at snakke med kwo om avlen.
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 21. dec 2009 20:05

darkangel87 skrev:
BittéHamstereN skrev:
man lader vær med at avle på hunnerne der er hårløse, for ungerne vil dø inden for kort tid uden mælk.
det gælder jo selvfølgelig ikke den der kun er split for hårlø.
men det er nok en god ide at snakke med kwo om avlen.
Nårh på den måde :wink: Regner godt nok ikke med at avle på ham lige med det samme, kender jo ikke hans personlighed osv endnu :oops:

burrus

Indlæg af burrus » 21. dec 2009 23:15

hårløse er slet ikke noget der er "ønskværdigt" i DK efter min mening - ikek ude hos "alle og enhver" hvor unger evt. ender i dyrhandlen...
risiko'en for at en "uviden" avler på en hårløs hun er ALT for stor  :(  

trist at se, at de nu er endt i dyrhandlen  :(  

men godt at se at du har fået dig et fint kæledyr  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 21. dec 2009 23:16

desuden er "jamen de koster normalt 500" bare et salgstrick...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 22. dec 2009 12:42

burrus skrev:hårløse er slet ikke noget der er "ønskværdigt" i DK efter min mening - ikek ude hos "alle og enhver" hvor unger evt. ender i dyrhandlen...
risiko'en for at en "uviden" avler på en hårløs hun er ALT for stor  :(  

trist at se, at de nu er endt i dyrhandlen  :(  

men godt at se at du har fået dig et fint kæledyr  :D
Nu var der jo så heldigvis kun ham i dyrehandleren og han har jo ikke fået ham sammen med et kuld, så det var bare ham :wink:

Det med de 500 kr kan man godt høre er et trick, men synes nu ikke 150 kr for ham var så galt :oops:

LUX

Indlæg af LUX » 22. dec 2009 14:05

Jeg synes han er RIGTIG fiiiin  :D
Jeg kan nemlig godt li halvskadede dyr.
Vi har også en nøgen rotte (og har efterhånden haft et par stykker) og et par halvskadede.

Han ser deeeeejlig ud :mrgreen:
Sofie

liv

Indlæg af liv » 22. dec 2009 15:42

speciel men rigtig sød!  :wink: tillykke med din lille ven det er jo også dejligt at have en unika engang imellem haha :lol:

Låst