Chagos og Balders bure :)

Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
Chagos Mutti

Chagos og Balders bure :)

Indlæg af Chagos Mutti » 19. jan 2010 11:07

Virkelig dårlig kvalitet, håber I kan overleve dette :)
Vedhæftede filer
hamster.jpeg
hamster.jpeg (86.57 KiB) Vist 5316 gange
Senest rettet af Chagos Mutti 20. apr 2010 12:01, rettet i alt 1 gang.

Riqo

Indlæg af Riqo » 19. jan 2010 12:18

Hvor ser det hyggeligt ud :) Heldige hamster  :lol:

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 19. jan 2010 12:40

Og i den anden ende :)
Vedhæftede filer
hamster.JPG
hamster.JPG (166.19 KiB) Vist 5306 gange

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 19. jan 2010 12:53

Og så hele buret og dens beboer :)
Den sidder og ser tyk ud på min hånd imens den spiser en solsikkekerner :)
Er den ikke kær?  :oops:
Vedhæftede filer
hamster1.JPG
hamster1.JPG (207.23 KiB) Vist 5302 gange
chagp.JPG
chagp.JPG (106.2 KiB) Vist 5302 gange

liv

Indlæg af liv » 20. jan 2010 16:44

Det er bare super flot ud!!  :shock:  :D Den hamster er bare alt alt for heldig!!

Her er en idé hvad med nogen rør under savsmuldet? det elsker mine de kan godt lide og sidde og hygge sig under jorden :D  :D

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 20. jan 2010 17:35

Det ser godt ud :D.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 20. jan 2010 17:36

Riqo skrev:Hvor ser det hyggeligt ud :) Heldige hamster  :lol:
Tak! :)

God idé Liv, jeg har faktisk en trætunnel jeg ikke bruger i buret. Jeg tror, den skal være under broen dækket med underlags materiale.
Jeg har bestilt to køjer fra petpile.dk. Tror du mon den ene kan bruges som en ekstra etage? :oops:
Må jeg se et billed af dit/dine bure. Mener ikke jeg har kunne finde et billed af det herinde :)

Buret er forresten, som jeg har skrevet under NL-tråden kun midlertidigt og fandt det. Jeg har et større som chago og dens ''lillebror'' gerne skal gå i sammen  8-)

liv

Indlæg af liv » 20. jan 2010 17:40

Tror sagtens du vil kunne bruge den ene som ekstra etage altså hvis hammien gider bruge den det er nemlig ikke alle der vil  det  :D

Jeg har ikke et billede hvor jeg har rørene der er gravet ned  :wink:

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 21. jan 2010 18:57

Ups, havde glemt jeg havde bestilt tre køjer fra petpile... Men nu er buret PERFEKT, sætter et par billeder ind i morgen 8-)

Feks er den største spændt ud så den danner en etage og hjulet er mundteret så det hænger i tremmeloftet, rigtig god løsning, jeg kan udnytte burets højde på en meget bedre måde nu  :D
Chago tog tilmed en lille lur i den helt lille på 5 min  :oops:

Hammi

Indlæg af Hammi » 22. jan 2010 01:47

Chagos Mutti skrev:Ups, havde glemt jeg havde bestilt tre køjer fra petpile... Men nu er buret PERFEKT, sætter et par billeder ind i morgen 8-)

Feks er den største spændt ud så den danner en etage og hjulet er mundteret så det hænger i tremmeloftet, rigtig god løsning, jeg kan udnytte burets højde på en meget bedre måde nu  :D
Uh det glæder jeg mig til at se - og at høre om din dværghamster vil bruge det :D

Du havde bestilt 2, men jeg sendte en ekstra med, fordi jeg synes at du skulle have den firkantede model Square (den pink) :P
Med venlig hilsen,
Jeanne

Billede
Køjer, huler, senge og andet til hamstere med stil!
Følg PetPile på Facebook

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 22. jan 2010 08:49

Hammi skrev:
Chagos Mutti skrev:Ups, havde glemt jeg havde bestilt tre køjer fra petpile... Men nu er buret PERFEKT, sætter et par billeder ind i morgen 8-)

Uh det glæder jeg mig til at se - og at høre om din dværghamster vil bruge det :D

Du havde bestilt 2, men jeg sendte en ekstra med, fordi jeg synes at du skulle have den firkantede model Square (den pink) :P
Jeg undrede mig også lidt over, at jeg havde bestilt tre køjer  :lol:
Men firkanten er rigtig fin, har sat den på den ene side lidt a la et rør  8-)

Her er et par billeder  :lol:

Jeg har også købt noget redemateriale, men jeg vil først give min hamster det her i aften, så jeg kan holde øje med, at den ikke tror det er mad...

Den smagte på køjerne et øjeblik og kom så frem til, at de bare var mere behagelige at sidde på end at spise  8-)
Vedhæftede filer
solsikkekerne i hjulet.jpeg
Det her billed viser meget godt mit største problem med min dværg... Den laver maddepot i sit hjul og vil samtidig også gerne løbe i det.
På billedet er det solsikke kerner den har samlet deri, imens alle andre kerner og nødder ikke må være deri...
solsikkekerne i hjulet.jpeg (73.04 KiB) Vist 5229 gange
køje pink.JPG
Den firkantede køje jeg fik med ekstra! Meget sødt gjort!
køje pink.JPG (165.9 KiB) Vist 5236 gange
chago i køje.jpeg
Min Chago som sidder i den lille trekant. Genert for kameraet som altid!
chago i køje.jpeg (62.53 KiB) Vist 5236 gange
to køjer.jpeg
Her kan man se, hvordan den store trekant fungere som en lille ekstra etage. Hjulet er monteret i tremmerne i loftet.
to køjer.jpeg (89.44 KiB) Vist 5236 gange

construxi

Indlæg af construxi » 22. jan 2010 11:25

hvor ser det hyggeligt ud...
Smart ide med at hænge den firkantede op sådan hvis den altså kan komme ind i den...
Hvor stort er dit bur?... Det ser stort ud
Billede

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 22. jan 2010 11:43

construxi skrev:hvor ser det hyggeligt ud...
Smart ide med at hænge den firkantede op sådan hvis den altså kan komme ind i den...
Hvor stort er dit bur?... Det ser stort ud
Den kan godt komme ind i den firkantede, lige præcist, den kæmper lidt med den rumpe  :lol:

Jeg har lige kopieret et indlæg jeg lavede under NL... Tror det giver fint svar  :)

NL: Det midlertidige bur.
Skridtet fra alm størrelse hamster bur og ''kæmpe''.

Jeg fandt det i stor skrald for et par uger siden og ingen ville have det. Tror det er brugt til egern tidligere eller andet dyr som kræver et lidt højt bur...
Min far gjorde det en del (meget lavere) lavere og selvom tramme afstanden er større end ved det alm og det ''kæmpe'', er min dværg bare for tyk til at kravle igennem og lidt for doven også! Jeg forsøgte tilmed med yoghurt og solsikkekerner og den vil stadig heller være inde i det midlertidige bur end udenfor uden sit hjul.  

Det måler 85x47 og højden er lavet til 43 nu

Nu venter jeg bare på det ''kæmpe'' bur kommer glem hjem. Min far låner det, da jeg gerne vil have at han laver et eller andet det kan stå på, så det ikke står på mit trægulv bare  
Burde vel lægge et par billeder ind af det, er yderst tilfreds med mit fund

Siden det indlæg er jeg dog begyndt at overveje, at dette bliver det faste bur... Det andet er nemlig endnu større... Sådan 120x50x40 eller noget i den stil  8-) Og forresten er trammeafstanden dog stadig d 1 cm... Og min dværg er ret robust  8-)

construxi

Indlæg af construxi » 22. jan 2010 12:39

Okay det er da noget af et luksusproblem at man skal gøre en bur lavere...
Billede

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 22. jan 2010 12:41

Hehe... Måske... Men jeg tror det var sådan en lille meter højt, så jeg frygtede ganske enkelt, at min dværg faldt ned og ville slå sig slemt, hvis den kravlede så højt  :?

Låst