Hamsteret bruger ikke sit hjul...

Beskrivelse mangler
Rene&Malene

Hamsteret bruger ikke sit hjul...

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 13:20

Hej...
Vi fik for nyligt sådan et hjul, i en pæn størrelse til vores bur, men vi har aldrig set vores lille hun hamster bruge hjulet (Det blev købt som navnet Guldhamster) - Hun går ind i det og hurtigt ud igen.

Kan der være en grund til at hun ikke bruger det?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. jan 2010 13:26

guldhamstere kan kun være guldhamstere så det er rigtigt nok
i skal huske at hamstere er nattedyr og det er derfor ikke sikkert i ser den rende i hjulet.
men i kan prøve at lægge lidt bundstrø i hjulet og se om det bliver væk, så er i sikre på hun bruger hjulet
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 13:54

darkangel87 skrev:guldhamstere kan kun være guldhamstere så det er rigtigt nok
i skal huske at hamstere er nattedyr og det er derfor ikke sikkert i ser den rende i hjulet.
men i kan prøve at lægge lidt bundstrø i hjulet og se om det bliver væk, så er i sikre på hun bruger hjulet
Vidste det var natdyr så prøvede før jeg skrev herinde det med at lægge noget strø i hjulet hvilket fik mig til den konklusion at hun ikke bruger det :)

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 30. jan 2010 14:32

Rene&Malene skrev:
Vidste det var natdyr så prøvede før jeg skrev herinde det med at lægge noget strø i hjulet hvilket fik mig til den konklusion at hun ikke bruger det :)
Hva er det for et hjul?
Det kan jo bare være h*n ikke ved hvordan man bruger den ?  :?:

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 15:44

PlayEasy skrev:
Rene&Malene skrev:
Hva er det for et hjul?
Det kan jo bare være h*n ikke ved hvordan man bruger den ?  :?:
Sådan et ganske almendeligt rundt et i plastic men klemmer ind imellem tremmerne - Det kører ganske fint rundt og er meget stabilt (Ikke noget ryste ryste osv)

liv

Indlæg af liv » 30. jan 2010 15:47

kan du prøve at vise et billede med hjulet? måske er hele buret og hjulet for småt til en guldhamster  :wink: Dyrehandleren sælger generalt meget små plastikbure i alle mulige farver som ser rigtig fansy ud.. de er abre meget meget små!

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 15:58

liv skrev:kan du prøve at vise et billede med hjulet? måske er hele buret og hjulet for småt til en guldhamster  :wink: Dyrehandleren sælger generalt meget små plastikbure i alle mulige farver som ser rigtig fansy ud.. de er abre meget meget små!
Er meget imod sådanne bure og ting og sager, lige pt er det et stort fuglebur de lever i, og er ved at istandsætte et størrere akvarie/terrarie til hende med målene 70x30x45.

Skal også nævne hun lige har født 10 små søde børn :)

Billedet er vedhæftet.
Vedhæftede filer
DSC00631.JPG
Hendes hjul.
DSC00631.JPG (222.76 KiB) Vist 4332 gange

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 30. jan 2010 16:00

Hjulet se meget lille ud.
Hvor stor er det? 15 cm?
De skal gerne have et hjul på minimum 20 cm Ø

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 16:02

PlayEasy skrev:Hjulet se meget lille ud.
Hvor stor er det? 15 cm?
Måske derfor.. Dette er kun Ø14cm, så må jeg prøve at skaffe et størrere hjul :)

PlayEasy

Indlæg af PlayEasy » 30. jan 2010 16:06

Rene&Malene skrev:
Hvor stor er det? 15 cm?
Måske derfor.. Dette er kun Ø14cm, så må jeg prøve at skaffe et størrere hjul :)
Det synes jeg du skal ;) De kan få ondt i ryggen af det ellers  :shock:
Du kan købe et rigtig godt hamster løbehjul her http://lux-shoppen.dk/wodent-wheels-p-209.html

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. jan 2010 16:06

Nemlig, det hjul er kun brugbart til unger og dværghamster, så god ide´ at i vil købe et andet til hende.

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 16:08

Okay, i skal have mange tak for jeres hjælp og råd :)

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 16:10

PlayEasy skrev:
Rene&Malene skrev:
Hvor stor er det? 15 cm?
Du kan købe et rigtig godt hamster løbehjul her http://lux-shoppen.dk/wodent-wheels-p-209.html
Synes det lille ser meget småt ud til sådan en voksen hun hamster, eller er det bare mig? Det ser ret smalt ud nemlig :)

construxi

Indlæg af construxi » 30. jan 2010 16:16

Rene&Malene skrev:
PlayEasy skrev:
Rene&Malene skrev: Måske derfor.. Dette er kun Ø14cm, så må jeg prøve at skaffe et størrere hjul :)
Synes det lille ser meget småt ud til sådan en voksen hun hamster, eller er det bare mig? Det ser ret smalt ud nemlig :)
Det har en løbebane på 7 cm... det burde da være fint
men der står det mellemste er til guldhamstere
Billede

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 30. jan 2010 16:20

construxi skrev:
Rene&Malene skrev:
PlayEasy skrev: Det synes jeg du skal ;) De kan få ondt i ryggen af det ellers  :shock:
Det har en løbebane på 7 cm... det burde da være fint
men der står det mellemste er til guldhamstere
Ja det så jeg lige, havde overset det ved første kig, kender du andre webshops med gnaver tilbehør? Evt butikker i nærheden af Syd sjælland og syd for det? :)

Låst