En eller anden form for sår-lignende halløj. Den har ligesom nogen pletter i pelsen hvor den er meget tyndpelset.
Det er KUN den ene selvom de går 3 i det bur.
Jeg købte dem jo af min skole som har haft problemer med skab hos deres mus og rotter, men de forsikrede mig at deres dyr var raske.
Jeg tjekkede dem selvfølgelig stadig grundigt, men da de jo sagtens kan komme af med deres mus og rotter til foder i Zoo, går jeg ikke ud fra de har bildt mig ind at deres dyr var raske.
Alle mus så fine ud da jeg tog dem med hjem.
- Dette er nu lidt over en uge siden, men nu har den ene som sagt fået disse meget mystiske pletter.
Og jeg understreger at det er KUN den ene.
Håber sQ godt nok ikke at det er skab, da jeg i så fald er VOLD bange for at det skal smitte til de andre bure - dem med hamstere i, specielt til ungerne

- eller endnu værre, til katten?
Hvad skal jeg lige gøre hvis det er? Og er der nogen måde jeg kan forhindre det spreder sig.
Har sagt den "syge" mus i en transportkasse for sig selv?
- Bør man aflive den, eller har det nu allerede spredt sig??
Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre at fange problemet på nogen ordentlige billeder, de billeder der viser det bedst er møgdårlige og uden blitz, men som sagt det der viser det bedst, så håber i kan bære over med det..

Og så til sidst et ordentligt billed hvor man kan se det LIDT - men det ser meget værre ud i virkeligheden.