Habitrail

Beskrivelse mangler
lukaspoul

Habitrail

Indlæg af lukaspoul » 26. feb 2010 10:44

Hej med alle jer. Er ny i dette forum.

Jeg har lige købt et bur mærket Habitrail, hende jeg købte det af (brugt) sagde jeg ville kunne købe delle til buret i de fleste dyrehandler.
Nu er mit problem så bare, at jeg ikke kan finde noget til det nogen steder...

Det jeg ville købe til buret var rør til at koble på...kender i nogle forretninger det sælger rør til Habitrail bure?
Tror i evt at andre rør kan passe på mit bur?

xDeamp

Indlæg af xDeamp » 26. feb 2010 15:24

Hvilket habitrail bur er det du har købt?
Og hvor i landet befinder du dig? :D

lukaspoul

Indlæg af lukaspoul » 27. feb 2010 17:10

Det er det store af dem, hedder vist ovo loft? eller noget lignende.

Det er orange og hvidt.

Vi bor på Falster.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 28. feb 2010 12:23

Der er flere udenlandske online forretninger, der sælger det. Prøv at søge det på Google. Ellers er her et par links til dig.  :)

http://www.everythingforpets.com/category/use.dept.968/

http://www.seapets.co.uk/products/pet-s ... ducts.html

http://www.petplanet.co.uk/dept.asp?dept_id=337

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 28. feb 2010 12:38

Lige en advarsel: Hvis du skal have/har dværghamster i buret, (det er efter min mening ikke egnet til guldhamster), skal du ikke bruge den vandflaske der er formet som en paddehat! Jeg har selv oplevet, at en af mine dværge kom ind under flaskens fod og mistede livet, da den ikke ikke selv kunne komme ud igen. Det skete på bare en nat!

lukaspoul

Indlæg af lukaspoul » 28. feb 2010 13:35

Hmm ville jo netop undgå at skulle bestille fra udlandet da porto er så meget dyrere. Og fik netop afvide da jeg købte buret at det blev forhandlet mange steder :x

Ved ikke om det er den vandflaske, den er rund og blå, sidder uden på buret..

lukaspoul

Indlæg af lukaspoul » 28. feb 2010 13:54

Hvorfor mener du egentlig ikke at buret er egnet til en guld?
Det er 70x33..

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 28. feb 2010 16:32

Det er ikke egnet til guldhamstere, fordi de kan blive for store til rørene og der ikke er plads til et stort nok hjul :wink:  

Jeg har set de rør i "solsidens dyrehandel" i Nørresundby, men ellers har jeg aldrig set dem før..

Jeg ville nok ikke bruge buret, da det ser ud til nemt at udvikle en stor luftfugtighed.. Jeg ville personligt aldrig bruge sådan et bur til dyr :wink: Det ligner mere legetøj end noget til levende dyr :shock:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

xDeamp

Indlæg af xDeamp » 28. feb 2010 17:37

Jeg har set de rør mange andre steder. Eller mange og mange, i ikast og i bonnie dyrecenter i herning.

Men vil nok give de andre ret i et man ikke skal have en guldhamster der i. Jeg havde en gang en til min gamle Robo, men der er jo også en seriøs størelses forskel (:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 1. mar 2010 10:40

Ja, det er netop pga. guldhamsterens størrelse, jeg mener at det ikke er egnet.

Prøv at se denne her, (dansk):

http://www.ribezoocenter.dk/bure-habitr ... 75959d8901

Ellers må du selv bruge lidt tid på at søge på nettet.  :wink:

lukaspoul

Indlæg af lukaspoul » 1. mar 2010 12:12

Kan ikke linke, så svarer lidt på det hele. Men kan da blive i tvivl om vi alle taler om det samme bur.

Hjulet skulle vist være stort nok, det er 20 cm i diameter.

Hullerne hvor man kan sætte rør på, er 7 cm i diameter hvor en toiletrulle er 4. (bare til sammenligning) (vær opmærksom på at habitrail har mange ting til mus som selvfølgelig ikke skal sammenlignes her...)

Ja luftfugtighed har jeg også selv tænkt, men der virker absolut ikke fugtigt dernede, og vi lufter jo ud hos hende dagligt.
Der er heller ikke støvet dernede, hvilket jeg nemlig også selv har haft tænkt på.

Angående at det ligner legetøj, så ja det gør det muligvis, men det gør de fleste hamsterbure jo efterhånden..

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. mar 2010 11:58

Her er et billede af OVO Loft buret. Jeg synes bare ikke, at det ser ud til at der er meget plads til en guldhams, men som jeg sagde, så er det min mening.
Vandflasken, tja ved ikke, om det er optimalt, at hamsteren skal ligge ned og drikke. De kan også hurtigt få fyldt røret med strøelse, så det suger vandet.
Vedhæftede filer
media.jpg
media.jpg (22.58 KiB) Vist 6045 gange
62620_loft.gif
62620_loft.gif (36.35 KiB) Vist 6045 gange

lukaspoul

Indlæg af lukaspoul » 3. mar 2010 10:35

Nej i ved jo en del mere om det, da jeg aldrig tidligere har haft hamster.
Buret er jo dog anbefalet til også guldhamstere, og også større eller har samme størrelse som mange af de bure jeg ser ved dyrehandleren.

Men vil da helt klart være opmærksom på om hun viser tegn på at buret er for lille til hende.

Tror nu nok hun synes det er rigeligt med plads, hun kommer jo fra et akvarie hvor der gik mange andre hamstere.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 3. mar 2010 12:31

Ja det kan jo sagtens være, din hams er udmærket tilfreds med sit hjem.  :)
Jeg har prøvet at have to hamstere, der ikke kunne lide deres bure. Først efter at have prøvet forskellige bure til dem, blev de hver især tilfredse til sidst.
Det er bare om, at købe buret så stort som muligt fra starten af.  :wink:

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 26. sep 2010 10:17

Efter at have set billederne af det, ville jeg ikke være så tryg ved vandflasken. Jeg ville være bange for, at mit hamster ikke ville kunne komme tilbage igen, selvom der sikkert ikke er grund til det. :oops:

Låst