Træt af vinterhvid

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Denise

Indlæg af Denise » 13. jan 2006 21:23

Vi må hænge en minikalender op i burene og med store fede bogstaver markere hvornår det er vinter og tid til pelsforandring, men de skal jo nok lære at læse først :roll:

AJ og Kuglerne

Indlæg af AJ og Kuglerne » 14. jan 2006 00:39

kwo skrev:Sådan er der jo så mange navne der ikke er hvad man kunne forvente.

Flagermus, søko, jordsvin f.eks. kunne jo også gøre at folk forventede noget andet end det det faktisk er. :-)
:lol: :lol: :lol:
Stor hilsen AJ og Kuglerne

Hættemåge

Indlæg af Hættemåge » 14. jan 2006 07:48

Denise skrev:Vi må hænge en minikalender op i burene og med store fede bogstaver markere hvornår det er vinter og tid til pelsforandring, men de skal jo nok lære at læse først :roll:

Hehe ja det kan vidst være et større projekt :D ellers lav 2 tegninger, 1 med vinterpels og en med sommerpels, og lær dem at nå de ser vinte4rpels tegningen skal de skifte :D

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 25. aug 2006 14:04

kwo skrev:Sådan er der jo så mange navne der ikke er hvad man kunne forvente.

Flagermus, søko, jordsvin f.eks. kunne jo også gøre at folk forventede noget andet end det det faktisk er. :-)
Jeg undskylder på forhånd, at jeg river op i gamle tråde, men jeg kunne altså ikke lade være.
Her er også et udmærket eksampel på navneforvirring, når det er bedst. De fugle her hedder tigerfinker, men de er hverken tigerstribede/farvede eller en finke :shock: Den er en hvidprikket rød astrild :roll: Her er så lige et billede af dem (den røde er hannen i yngledrægten, ellers har han de samme farver som hunnen uden for ynglesæsonnen):
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 25. aug 2006 14:14

*tud* jeg må ikke se billedet af de der pippere... :(
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 25. aug 2006 14:32

Hmm, nu kan jeg heller ikke se billedet, men her prøver jeg så med et andet billede :)
Billede
Og her er et bedre billede af hannen i fuldendt yngledrægt:
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 25. aug 2006 14:39

uhhh hvor er de fine :D
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Majsan

Ikke meget har ændret sig

Indlæg af Majsan » 1. aug 2007 09:48

Selvom det er en gammel tråd, så må jeg lige fortælle om min jagt på en Roborovski for nylig.

Da jeg ikke kunne finde nogen opdrættere, her i nærheden af hvor jeg bor, ringede jeg til en 6-8 dyrehandlere.

Der var KUN EN, der vidste hvad jeg talte om, da jeg nævnte ordet Roborovski, og det sidste sted jeg ringede til:

"Har I Roborovski Dværghamstere ?"
"Næh vi har sibiriske hamstere"
"Er det Vinterhvide Dværghamstere I har ?"
"Ja flere af dem er meget hvide"

Derefter gav jeg op.

Så ikke meget har ændret sig  :cry:

PS:
Fik fat i en Roborovski  hos en privat :D  http://www.hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=4396

Jeanette

Re: Ikke meget har ændret sig

Indlæg af Jeanette » 1. aug 2007 09:57

Majsan skrev:
"Har I Roborovski Dværghamstere ?"
"Næh vi har sibiriske hamstere"
"Er det Vinterhvide Dværghamstere I har ?"
"Ja flere af dem er meget hvide"
Haha!!! "Ja, flere af dem er meget hvide".. det er altså lidt sjovt, og også lidt tragisk...

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 1. aug 2007 10:55

åh suk  :roll:  :lol:  :cry:
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 1. aug 2007 12:18

Det er en håbløs kamp at få lidt viden ud til dyrehandlerne :shock:

Nu læste jeg ikke lige hele tråden igennem, så måske er det nævnt her. Men jeg kom lige til at tænke på dengang jeg spurgte i en dyrehandel om de havde vinterhvide dværghamstere, og de svarede at det havde de ikke, men de havde "snowball" hamstere..... og det viste sig at være pearl vinterhvide... suk...

Og da jeg spurgte om guldhamstere, der svarede de også at det havde de ikke, men viste mig så nogle sorte guldhamstere. :roll:
Mvh. Pia

karolinerasmussen

mine hamster kan ikke enes og det er 2 drenge?

Indlæg af karolinerasmussen » 7. mar 2010 17:51

hjæælp!
jeg har 2 vinterhvide dværghamster to hanner, og den ene har bidt den anden så jeg blev nød til at skille den ad i hver sit bur.
vi tog ud der hvor vi havde købt dem og han sagde at de bare skulle være adskilt i 2-3 uger.
på vej hjem kørte vi forbi min kusine og hun har 2 fra samme kuld de er begge hanner og de kan godt enes? vi satte Bumle(den der har bidt den anden) ud til min kusine's bumle angrab dem bare hvad skal jeg gøre?
håber på nogen gode svar, er vildt nervøs. :D

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 7. mar 2010 18:14

Det er meget nemt, de skal ikke gå sammen..!
Hamstere har ikke noget socialt behov & de burde slet ikke gå sammen..! :wink:  
Så få fat i et mere bur & lad dem gå hver for sig..!  :wink:  :D    
De kan højst sandsynligt ikke sammen, igen, for de kan ikke huske hinanden..!  :wink:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

karolinerasmussen

:)

Indlæg af karolinerasmussen » 15. mar 2010 14:17

men nu har min veninde fået ham den 'vilde'.
så jeg tænkte på om jeg kan købe et nyt dværghamster og sætte ind til ham den rolige?
så han ikke keder sig eller noget?
-ps kan man godt sætte en pearl og en saphir sammen?

karolinerasmussen

:)

Indlæg af karolinerasmussen » 15. mar 2010 14:17

men nu har min veninde fået ham den 'vilde'.
så jeg tænkte på om jeg kan købe et nyt dværghamster og sætte ind til ham den rolige?
så han ikke keder sig eller noget?
-ps kan man godt sætte en pearl og en saphir sammen?

Låst