Sover med åbne øjne?

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Sover med åbne øjne?

Indlæg af Majlund » 22. mar 2010 08:30

Nu har jeg oplevet det to gange - en ved hver hams. . . og jeg underer mig over om det nu også er det :scratch:
Sagen er den, at både min dværghams og min guldhams åbenbart kan sove med åbne øjne :?

Her til morgen lå Abrikos med hovedet (og kun hovedet) ude af hendes hus. Hun var helt tom i øjnene og bevægede sig ikke det mindste. Jeg blev så forskrækket at jeg løftede huset af for at se om hun var død :cry: . . . og straks efter det, kom der heldigvis liv i hende :D

For måske 2 uger siden prøvede jeg noget lignende med dværghamsen. Han/hun sad nærmest oppustet som en lille bold i sit løbehjul - også med åbne, tomme øjne. Jeg rørte lidt ved hamsen. . ingen reaktion. Tog derefter hjulet op. .  ingen reaktion. Først da jeg har taget hamsen ud af hjulet i mine hænder er det som om den vågner. Hamsen virkede dybt forundret over den var oppe hos mig. . men kom hurtigt til sig selv og var sit eget glade lille jeg.

Jeg tror simpelthen de begge snorksov :roll:  :lol: . .  men det har jeg da aldrig hørt om at hamser kan gøre med åbne øjne? :scratch:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 22. mar 2010 13:34

Det har jeg nu heller ikke set før, men andre dyr kan jo gøre det, så hvorfor ikke hamstere.  :)

Jeg fandt Abrikos's mor Mini helt livløs i sin rede en aften for ca. en måned siden. Jeg troede også hun var ved at dø, men jeg tog hende op og kaldte på
hende og nuldrede hendes krop forsigtigt, mens jeg fortalte hende, at det var alt for tidligt for hende at dø nu. Hun reagerede, som om hun kunne høre mig, men ikke rigtig kunne vågne. Til sidst vågnede hun dog og sad lidt forvirret i mine hænder og kiggede. Så blev hun sig selv igen og kunne sættes ned i buret og siden har der intet været.
Jeg oplevede det, som om hun var ved at gå i dvale, men jeg ved det ikke. Jeg har bare aldrig oplevet en hams sove tungt og være så svær at vække. Hun var også rimelig kold.  :roll:

Majlund

Indlæg af Majlund » 22. mar 2010 16:06

Nu mærkede jeg ikke på Abrikos. .  så om hun var kold eller ej ved jeg ikke :?  . . men syntes ikke dværghamsen virkede kold :? . . . mere som om den var i en slags coma af en art (eller ja. . . snorksov).
Syntes bare det er så sært at jeg har oplevet det med dem begge. . . men du har sikkert ret. . . nogle dyr (og mennesker) kan jo sove med åbne øjne. . . så det er/var sikkert bare det.

Sikke en forskrækkelse med Minnie. :?  . . men godt hun kom til sig selv igen :D

I øvrigt bliver hendes datter her bare mere og mere dejlig som tiden går :pinklove2: Efterhånden kan hun sidde stille læææææænge hos mig og bare nyde at blive nusset. . . og så er hun så underholdende når hun "opdager" skålen med hasselnødder :lol: Så kravler hun resolut op, og fylder en i hver kindpose. . . og de næste par dage bliver der så arbejdet ihærdigt på at gnave ind til selve nødden. Det er lige fascinerende hver gang at se, hvor lille et hul hun kan gnave og stadig få hele nødden ud :shock: Hun er stadig det mest renlige og ordentlige man kan forestille sig. Alt hvad jeg ligger rundt omkring af mad til at aktivere hende. . . bliver møjsommeligt slæbt hen i madskålen :lol: . . .  "Det er her det skal være. . . så fat det dog" :roll:
Jeg er så glad for jeg fik netop hende :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. mar 2010 12:14

Jeg tror altså bare de har været laaangt væk i deres søvn.  :)

Hvor er det skønt at høre, at Abrikos er blevet så sød og sjov, men hun har det jo også som blommen i et æg hjemme hos jer.
Det med madskålen har hun ikke fra sin mor. Minnie lægger mad i alle hjørner og vælter gerne skålen, så den ligger med bunden i vejret!   :lol: Hun er et værre lille rodehoved.

Majlund

Indlæg af Majlund » 24. mar 2010 01:09

:shock: Nej er hun. . . det havde jeg godt nok aldrig gættet på :lol: Om det så er en meget stor hundekiks, skal den absolut bakses ned i/ovenpå madskålen her :lol: og vælte madskålen?. . . :shock: utænkeligt. . .
Jeg troede det var noget hun havde med hjemmefra. .  men hun er vist bare en lille perfektionist :lol:  :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. mar 2010 09:38

Majlund skrev::shock: Nej er hun. . . det havde jeg godt nok aldrig gættet på :lol: Om det så er en meget stor hundekiks, skal den absolut bakses ned i/ovenpå madskålen her :lol: og vælte madskålen?. . . :shock: utænkeligt. . .
Jeg troede det var noget hun havde med hjemmefra. .  men hun er vist bare en lille perfektionist :lol:  :wink:
Ja det har hun lært af mig!  :lol:  Nej hun var nok bare træt af at bo i Minnie's rodede hjem, så da hun fik sit eget, skulle der være orden!  :D

Låst