Mit skabsbur.

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. apr 2010 10:35

Hvordan har du sat plexiglassene på? Er det bare små kroge, der vender op og ned og så skyder du glassene ind i mellem?  :scratch:

Majlund

Indlæg af Majlund » 2. apr 2010 22:18

Mahonia skrev:Hvordan har du sat plexiglassene på? Er det bare små kroge, der vender op og ned og så skyder du glassene ind i mellem?  :scratch:
Ja. Vinklede kroge med gevind. . . (de ligner et L hvor den lange side er den man skruer ind). Det fungerer upåklageligt. Nogle vælger nogle der kan drejes. . . men det her er lige så brugervenligt, syntes jeg.

Jeg havde bøvl med mine store vandflasker dog. Løste det på denne måde i første omgang:
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 3. apr 2010 12:34

Okay, ja jeg synes nok det så ud som om, det var sådan, du havde gjort det.
Smart løsning også med flasken. Man blive helt opfindsom, når det gælder hjemmelavede bure.  :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 3. apr 2010 15:28

Jeg har faktisk spekuleret på om sådan et skab som det jeg har, kunne bruges til hamser også :scratch: Evt. med lidt mindre afstand imellem skufferne. . . så der evt. kunne være 6 - 7 istedetfor 5 skuffer.
. . . . . Det er dog ikke tanker jeg har delt med manden :lol:  8-)
På den ande side er hamstere jo væsentligt mindre "grissende" end marsvin er, så et skab med hylder er måske bedre, da man lettere ville kunne se ind til dyrene. Men har man mange hamser (eller marsvin) er skabsbure da en geniale løsning :D
Mahonia: Hvordan huser du i grunden dine hamser? enkeltbure? eller. . ?

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 5. apr 2010 12:47

Ja mine står i deres bure på nogle lange bordplader på bukke langs væggen i hamsterværelset. En bor dog i akvarie og en står på et kakkelbord. Meget pladskrævende, men jeg vil helst have dem i bure af hensyn til evt. flugtforsøg. De kan komme ud af ingenting, så jeg ville ikke turde bruge løsningen med reolen. Har skam tænk på det.  :wink:

Besvar