hjælp, gigantisk mængde af hårtab, hvad gør man?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
HamsterMiaah

hjælp, gigantisk mængde af hårtab, hvad gør man?

Indlæg af HamsterMiaah » 7. mar 2010 12:32

Hej alle

Min hamster Luke ville jeg lige have ud her til formiddag... men ud kom ikke Luke, det gjorde et næsten nøgent væsen, den smukke lange pels var på et område ved halsen helt faldet af, og der var helt lyserødt :cry:  Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvad ville I gøre i den situation?
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 7. mar 2010 12:36

PS faldt lige i "Sygdom"-emnet, over Fanni der fortæller at det nøjagtigt samme er sket for hendes hamster.. og de er også næste ligegamle :shock:  Forskellen er bare at Luke spiser ikke rigtig noget, og er slet ikke speciel aktiv :cry:  :cry:  jeg er i panik :cry:  :cry:
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 7. mar 2010 13:24

Hvis han ikke har synligt utøj - men i stedet er blevet inaktiv og ikke spiser, vil jeg tro det er alderdom. Alderdom lige mod det sidste  :(   :kram:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 7. mar 2010 21:44

Har du læst Benjamins indlæg i min tråd? Ser det ud, som om han har nogen form for utøj? Tror, Benjamin har ret i, at det er alderdom.. :cry:
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 10. mar 2010 10:42

Ved jeg ikke, men har lagt mærke til nogen sorte pletter i pelsen, men det må vel bare være den farve pelsen havde da den var der  :cry:
Bare så deprimerende, kan ikke være hjemme de næste 2 uger, og jeg blir så ked af det hvis hans tid kommer inden jeg når at komme hjem igen :cry:
Billede

Loan

Indlæg af Loan » 10. mar 2010 12:09

Hej Mia

Jeg er bange for det er alderdommen som trykker, men så kan vi gå hånd i hånd igennem den svære tid, for har desværre en dame som også har mistet pelsen, lidt af appatitten, vægt og aktivitet.
- Men hun nærmer sig de 2 år, så det alderen der desværre trykker selvom jeg havde håbet hun skulle på endnu en udstilling.
Hilsen
Loan Vejby

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 20. mar 2010 20:04

-det er jeg da ked af at høre, rubin  :cry:  ja, vi må bare lade dem få den bedste tid ud af deres liv - da det jo netop er den sidste...
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 10. apr 2010 11:01

Luke har nu pludselig fået alt sin pels igen o: Selvfølgelig rigtig godt, men også meget finurligt :P

Men nu har den næstældste i rækken, Trøffel på lidt over 1 år tabt noget af pelsen :( dog ikke så meget som Luke, men stadigvæk :(
Billede

Besvar