Min kommende hamsters bur

Beskrivelse mangler
Låst
SofieLilje

Min kommende hamsters bur

Indlæg af SofieLilje » 15. jun 2010 20:52

Hej gutter og gutinder.  :mrgreen:
Idag var jeg ude og hente dette fine bur, og et magentil i en anden farve, til bare 50 kr.
Platformen og stigen har jeg selv sat i af træ.
Løbehjulet og drikkedunken købte jeg igår.
Udover disse ting, skal jeg selvfølgelig have en masse carefresh i(er blevet anbefalet dette?), som han/hun kan grave og putte under. :D Jeg vil også smide et par gamle rør fra toiletpapir der ind, og noget toiletpapir, han/hun kan bygge rede i.
Jeg har læst et sted, at man ikke behøver at have en madskål. Det er bedre at ligge foderet rundt omkring, som den så skal lede efter? Passer det, eller skal jeg anskaffe mig en skål? :)

Ellers nogle gode råd til indretningen, som hamsteret kunne få glæde af?  :)
Billede
Billede

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 17. jun 2010 15:52

Det er et fint bur, er det til en guldhamster eller en dværg?
Det kunne da også være flot at købe noget legetøj til hamsteren,
som en vippe fx. det elsker de :D
eller sætte en skål ind med et sandbad (chinchillasand)
Hvis jeg var dig ville jeg alligevel sørger for at hamsteren har en madskål, så maden er samlet et sted... men det er rigtigt at hamsteren også godt selv kan lide at samle mad sammen, man kunne jo gøre begge dele  8-)
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

SofieLilje

Indlæg af SofieLilje » 17. jun 2010 17:35

Dette er til dværghamsteren. Har lige bestilt et noget større bur til guldhamsteren, ellers er det magentil. :)

Men ja - sandbadet skal jeg have. Til dem begge. Jeg har engang haft et dværghamster, der havde en vippe. Den blev bare ikke brugt. Men det er selvfølgelig forskelligt fra hamster til hamster. :P
Jeg overvejer også at købe sådan en lille run ''metalbold'', som man kan lægge godbider i, eller frugt.. =)

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 17. jun 2010 19:43

Det er et rigtigt fint bur til dværghamsteren :) Min Dværghamster 'Sugar' går selv rundt i sådan et bur  :wink:
Og ja det er forskelligt, min Guldhamster elsker hans vippe... men nu har jeg oss selv lavet den til ham, så er glad for han bruger den  8-)
de elsker sandbadet... Din Hammi får det godt i det bur, min elsker det.  :oops:
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

SofieLilje

Indlæg af SofieLilje » 17. jun 2010 20:25

Ja, jeg er også godt tilfreds med det. :D
Har din dværghamster det godt i det? =) Og hvad har den ellers af legetøj der i? Måske du kunne poste et billede?  :oops: Bare til lidt inspiration. :D hehe.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 19. jun 2010 10:33

Ser godt ud! Hvad med nogle træ rør eller broer? :)
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 25. sep 2010 19:43

Det er et rigtig fint bur, og hylden er super godt lavet!

Jeg tænker, at du måske kan fylde ud med en lille hængekøje? Og selvom den måske ikke bliver brugt som den er ment til, kan den måske bruges som 'tag' til et lille hyggerum?  :wink:

Låst