Bløder ud af øret?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
kathrine8D

Bløder ud af øret?

Indlæg af kathrine8D » 31. jul 2010 17:00

Hejsa hamsterfolk. :)
Har lige et spørgsmål vdr. min dværghamster Feta, der bløder
ud af øret. Er det bare fordi hun har kløet sig?
Eller er det sygdoms et eller andet?

På forhånd tak! :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 31. jul 2010 19:44

Bløder ud af øret ? det lyder ikke rart, er det meget ? og hvordan har Feta det ?
Det kan være en hjerne blødning, men den kan vel også have revet sig som du selv er inde på.

Majlund

Indlæg af Majlund » 31. jul 2010 23:25

Enig. . . det lyder ikke spor godt :? Med mindre der kun er tale om et par dråber blod og du decideret kan se hvor blodet kommer fra og hvorfor syntes jeg du skal tage hende til dyrlægen. . . og så krydser jeg iøvrigt fingre for at der ikke er noget alvorligt galt med lille Feta :)

Loan

Indlæg af Loan » 1. aug 2010 00:05

Majlund du skal tænke på et par dråber blod for dem, er mere kritisk end hvad det er for os.
- De eneste "sygdomme" jeg kender til som kan give blødning fra ørene er en hjerneblødning, og det er sjældent noget godt tegn.
Hilsen
Loan Vejby

Majlund

Indlæg af Majlund » 1. aug 2010 10:40

Loan skrev:Majlund du skal tænke på et par dråber blod for dem, er mere kritisk end hvad det er for os.
- De eneste "sygdomme" jeg kender til som kan give blødning fra ørene er en hjerneblødning, og det er sjældent noget godt tegn.
Jeg ved det godt - men det er fint du lige nævner det. . . jeg tænkte da jeg skrev det på dengang en af mine katte havde fået fat på Vaks igennem den lille bitte række tremmer. . . hvor der var tale om et synligt lille sår og et par dråber blod. . . og jeg gik helt i selvsving :oops: Efterfølgende har jeg jo kunnet konstatere, at han altså helede perfekt uden dyrlægehjælp. I sådan et tilfælde - hvor der kun er tale om et par dråber blod, og man ved hvor det kommer fra og hvorfor. . . så er det ikke altid nødvendigt at tage til dyrlæge.

I tilfældet med Feta - hvor man jo ikke ved hvorfor - ville jeg også være bekymret og derfor søge dyrlæge :?

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 1. aug 2010 10:42

Har lige taget kig på Feta, hun er nemlig stoppet med at bløde,
og er super frisk. Der er en lille rift i hendes øre -men den var ikke tydelig da hun blødte- så hun havde heldigvis
kun revet hul. Pyha!
Hun blødte ikke meget, men der kom alligevel en del, syntes jeg.
Men tusind tak for hjælpen. :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Låst