Sellnick??

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Hamstervill

Sellnick??

Indlæg af Hamstervill » 3. aug 2010 12:25

Hej  :)

Jeg har 3 hun marsvin i et bur. (De har alle sammen fået kuld)
den ene hun har for tiden fået meget skæl og når man rør og kradser
i det begynder hun at bide! De 2 andre har ikke noget skæl.
når jeg gav hende et bad med en shampoo mod skæl og tænkte det virkede. En uge efter skulle jeg på ferie og afleverede dem til en dyrehandler der skulle passe dem i 3uger. Da jeg så hentede dem igen havde den hun der havde skæl mistet noget pels ved numsen!!
da jeg kiggede på de andre havde den ene mistet meget pels under maven men ikke noget skæl og hun virker ikke irreteret af det! Og den sidste har mistet lidt pels på indersiden af det ene ben!! :cry2:

mit spørgsmål er om det kunne være  Sellnick?? :hcry:
jeg har forresten en han i et andet bur som snart skal kastrerest men han har ikke mistet noget pels!  :?
Senest rettet af Hamstervill 3. aug 2010 20:54, rettet i alt 1 gang.

my heaven

Indlæg af my heaven » 3. aug 2010 18:12

ja, det er ganske sikkert sellnik,det kommer tit efter fødsel,eller flytning
Billede

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 3. aug 2010 20:06

Eller også kan de vel være smittet med det fra dyrehandleren. Til dyrlægen med dem alle - de kan tage prøver af huden og se om det er det, hvis det er svært at bedømme om det er sellnick eller ej.
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Hamstervill

Indlæg af Hamstervill » 3. aug 2010 20:53

ok øv :cry2:

berador

Indlæg af berador » 4. aug 2010 08:21

læser lige det 2 gang næste gang
Senest rettet af berador 4. aug 2010 13:57, rettet i alt 1 gang.

my heaven

Indlæg af my heaven » 4. aug 2010 09:48

den havde jo skæl og kløede før den kom til dyrlægen,så måske har din taget det med til dyrhandleren  ;O)
Billede

Hamstervill

Indlæg af Hamstervill » 4. aug 2010 20:13

Har bestilt dyrelæge til på fredag :)

Håber at det går godt :D

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 5. aug 2010 08:35

Hamstervill skrev:Har bestilt dyrelæge til på fredag :)

held og lykke.
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Hamstervill

Indlæg af Hamstervill » 5. aug 2010 20:34

Cecilie89 skrev:

held og lykke.
tusind tak :D

har bare et spørgsmål:

altså de klør sig næsten aldrig og altså de kan godt lide at blive aet stadigvæk :)

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 5. aug 2010 20:41

Hamstervill skrev:
Cecilie89 skrev:

held og lykke.

har bare et spørgsmål:

altså de klør sig næsten aldrig og altså de kan godt lide at blive aet stadigvæk :)
Sellnick kan vise sig på mange forskellige måder. Jeg har selv en hun som kun klør sig ved hovedet - hun er kælen og jeg ser hende ikke klø sig, men hun har stadig skæl og sår (kun ved hovedet). Hun har netop fået 2. behandling for sellnick ved dyrlægen. For det meste sidder det ved bagbenene eller armhulerne. Men se hvad dyrlægen siger i morgen, så må vi se. :)
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Hamstervill

Indlæg af Hamstervill » 6. aug 2010 09:20

Cecilie89 skrev:
Hamstervill skrev:
Cecilie89 skrev: held og lykke.

har bare et spørgsmål:

Sellnick kan vise sig på mange forskellige måder. Jeg har selv en hun som kun klør sig ved hovedet - hun er kælen og jeg ser hende ikke klø sig, men hun har stadig skæl og sår (kun ved hovedet). Hun har netop fået 2. behandling for sellnick ved dyrlægen. For det meste sidder det ved bagbenene eller armhulerne. Men se hvad dyrlægen siger i morgen, så må vi se. :)

ok tak ved nemlig ikke så meget om det :D

men dyrlægen aflyste idag da han ikk kunne :(  :(
men har fået en ny tid på mandag :)

my heaven

Indlæg af my heaven » 6. aug 2010 11:08

du er nød til at skynde dig til en anden dyrelæge,selnick kan udvikle sig meget hurtigt,og blive livstruende
Billede

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 7. aug 2010 23:02

Husk lige at du ikke skal lade dyrlægen behandle dine marsvin med advocate. Der er flere marsvin der er døde af det. Dyrlæge skal behandle med Ivomec (Ivomectin). Og det er alle dine marsvin der skal behandles samme dag så hvis han ikke vil give dig noget med hjem i en sprøjte (uden nål) så du kan give dem det i munden, så skal du have dem alle med derop. Plus de skal have det en gang mere mellem 10-14 dage efter første behandling (ellers dræber du kun de voksne mider og ikke de larver der bliver klækket efter).

my heaven

Indlæg af my heaven » 8. aug 2010 08:48

Charlotte skrev:Husk lige at du ikke skal lade dyrlægen behandle dine marsvin med advocate. Der er flere marsvin der er døde af det. Dyrlæge skal behandle med Ivomec (Ivomectin). Og det er alle dine marsvin der skal behandles samme dag så hvis han ikke vil give dig noget med hjem i en sprøjte (uden nål) så du kan give dem det i munden, så skal du have dem alle med derop. Plus de skal have det en gang mere mellem 10-14 dage efter første behandling (ellers dræber du kun de voksne mider og ikke de larver der bliver klækket efter).
ja,det er helt rigtigt,husk det endelig
Billede

Hamstervill

Indlæg af Hamstervill » 8. aug 2010 09:26

my heaven skrev:
Charlotte skrev:Husk lige at du ikke skal lade dyrlægen behandle dine marsvin med advocate. Der er flere marsvin der er døde af det. Dyrlæge skal behandle med Ivomec (Ivomectin). Og det er alle dine marsvin der skal behandles samme dag så hvis han ikke vil give dig noget med hjem i en sprøjte (uden nål) så du kan give dem det i munden, så skal du have dem alle med derop. Plus de skal have det en gang mere mellem 10-14 dage efter første behandling (ellers dræber du kun de voksne mider og ikke de larver der bliver klækket efter).
ja,det er helt rigtigt,husk det endelig
ok det skal jeg nok huske og jeg tager alle med der op :)

Besvar