Tisser på sig selv !?

Beskrivelse mangler
Låst
Trille

Tisser på sig selv !?

Indlæg af Trille » 19. sep 2010 09:48

Hej.

Min nye hamster Daisy, tisser på sig selv inde i huset?
Det er meget mærkeligt og vi kan ikke forstå hvorfor hun gør det?
I hendes hus har hun et hjørne hvor hun, ligger alt hendes mad forråd, men det  tisser hun også på, så da vi skiftede ved hende sidst var noget af maden helt muggent pga. det stærke urin, og det havde kun ligget i 2 dage.
Vi har prøvet at lave et toilet til hende, men det bruger hun ikke.
Vi kan ikke forstå det, da hamstere jo er renlige dyr.'
Hun er da også meget renlig på den måde, at hun altid vasker sig, og sådan noget.
Og hun fejler intet, spiser og drikker godt og sundt.

Er der nogle der har nogle forslag, eller selv har været ude for noget lignende??

Knus fra Daisy og Anne Sofie

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 19. sep 2010 11:48

Jeg har ikke selv oplevet det, men I kan prøve at tage noget af det hun har tisset på, og ligge det der hvor I har lavet et toilet til hende. Det virker måske.
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

Nougat

Indlæg af Nougat » 19. sep 2010 12:05

Jeg har heller ikke oplevet det. Men prøv måske og flytte huset, og stil toilettet(med noget af det strøelse hun har tisset på) i det hjørne.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Wampi

Indlæg af Wampi » 19. sep 2010 13:32

jeg har oplevet at de fleste af mine hamstere også har brugt huset til at tisse i...

Hos mig er det overraskende hvis de ikke gør det efter at være blevet skiftet...

Jeg har oplevet at de gør det mindre hvis jeg øger tiden imellem at jeg skifter deres bur...

når jeg lader dem være i 14 dage og så skifter det hele og ellers bare sørger for at fjerne ting der kunne mugne af madrester m.v. så gør de det ikke...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

anjapie

En lur på toilettet..

Indlæg af anjapie » 24. okt 2010 10:55

Hejsa.

Vores hamster på 8 uger er begyndt, at sove hvor hun og hendes makker har toilet?!!!!! Det finder vi meget underligt! Hun har ellers sovet i sit hus, men har nu skiftet til lidt fugtigere forhold!? Nogen der ved hvorfor hun opfører sig sådan????

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. okt 2010 11:04

Det kan være at makkeren er dominerende og ikke tillader hende at sove andre steder.

Man anbefaler forresten 1 bur pr. hamster, da de er meget territoriale og kan finde på at slå hinanden ihjel, selvom det for 2 sek. siden har gået rigtig godt. :( Der er desværre mange som har haft dårlige erfaringer med at have flere hamstre gående sammen, selvom det var avlspar. :(

Mit råd vil være, at hun får sit eget bur med sit eget hus i. :)

anjapie

Indlæg af anjapie » 24. okt 2010 12:25

Tak for hurtigt svar... De har 2 bure.. men de kan gå ind til hinanden igennem nogle rør og de kan fint sammen. Hannen er 8 mdr og har taget godt imod hende...  Men hun bruger ikke sit hus selvom det ser blødt og hyggeligt ud indeni :) Mon de skal skilles helt fra hinanden?

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. okt 2010 13:36

Er det dværghamstere eller guldhamstere du har? Guldhamstere må ikke gå sammen. Kun sættes sammen i forbindelse med parring og kun så længe parringen varer.
De helt små Roborowski hamstere kan af og til gå sammen i par, men ofte bliver den ene gal på den anden efter parring eller fødsel og så må man endelig skille dem ad, så det ikke ender med store sår eller død.
Ellers vil jeg anbefale at dine hamstere har hvert sit bur, hvor de ikke kan gå ind til hinanden.

anjapie

Indlæg af anjapie » 24. okt 2010 14:02

Tusind tak for dit svar. Vi lukker af, så de ikke længere kan komme ind til hinanden..... Og håber den lille får mere ro :)

Låst