hvide orme!!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

hvide orme!!

Indlæg af liv » 23. sep 2010 21:37

Hej..

Jeg har lige oplevet noget af det mest ulækre nogensinde!! hele mit værelse er dækket til af hvide orme som kom fra hamsternes mad.. Jeg ved ikke hvad det er for en orm men de var ihvertfald mellem 1,5cm til så små man ikke kunne se dem!  :( Hvad kan jeg gøre for at få dem væk? Har fjernet alle jeg kunne se ved hamsterne og i loftet men mit værelse er temmelig stort med mange små gemmesteder  :cry: øv øv hvor er det klamt!!! Og hvad med tøj og andre ting spiser de det??

Hjælp!! hurtigt

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. sep 2010 07:03

mon ikke det er melorme af en slags?

- væk med al mad
- skift hamsternes bure og ryk dem i et andet rum
- og så ville jeg nok give dit værelse en omgang af en slags insektspray, hvis der er så mange som du siger. Støvsug dem op (husk at skifte posen bagefter...). Det kan også være, at de dør, hvis de ikke har adgang til mad, men det skal man jo så være sikker på...

kwo

Indlæg af kwo » 24. sep 2010 16:13

Hvis du har billeder af en af dem, eller kan huske hvordan de ser ud, så findes der nogle bøger på biblioteket om den slags.

Henri Mourier: Husets dyreliv
Henri Mourier: Vilde dyr i hus og hjem
Torben W. Langer: Generende dyr i hus og lejlighed

Der kan man finde billeder og størrelsesforhold på alskens kryb, samt beskrivelser af hvad de lever af og hvordan man bekæmper dem.
Kenneth Worm

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 24. sep 2010 16:56

Du kan evt. fryse nogle ned, så du kan sammenligne med billederne, som Kenneth skriver om.
Og jeg ville gå til forhandleren, der hvor du købte maden (såfremt det er en ny pose der er åbnet). De må give pengene tilbage hvis der er dyr i foderet.
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

liv

Indlæg af liv » 24. sep 2010 20:38

Vi har smidt alt ud, kogt alle tingene i burene, vasket burene og gjort hele mit værelse rent! Håber at det er væk! det ser sådan ud but you never know

liv

Indlæg af liv » 24. sep 2010 20:39

Vi har smidt alt ud, kogt alle tingene i burene, vasket burene og gjort hele mit værelse rent! Håber at det er væk! det ser sådan ud but you never know

Besvar