Hej alle.
Jeg er helt ny herinde. Fik et guldhamster for to måneder siden, den tammeste dejligeste han. Han var godt nok 1½ år da jeg fik ham. Men nød alt tiden med ham.
Der skete så det, at han ikke rigtig kom ud i nogle dages tid. En nat fangede jeg ham så imens han lige kom ud og drak. Det ene øje så ud som om det var limet sammen, det andet var vokset større?
Vi tog ham så til dyrlægen og vidste godt det var slut. Det viser sig så, at han ikke har kunnet lukke øjet og at det tørrede d. SÅ synd.
Han blev så aflivet den kære dreng.
Men synes aflivningen var meget voldsom? Hun tog ham og holdte ham og stak ham et eller andet sted på maven så han skreg?
Stikker de hamstre i hjerte eller hva?
Kram fra Mandy
Aflivning?
-
Min forrige hamster blev aflivet ved at dyrlægen gav den en indsprøjtning ind i bughulen. Hun have ikke engang taget nålen ud igen, før den var sovet ind. Den fik ikke noget berogligende først. Plejer man det?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Det man afliver med er faktisk det samme som bedøvelse, bare i en anden opløsning. Men nogle dyr oplever en smule svien ved denne væske, hvorfor man kan stikke dem med noget lokaltbedøvende først.
Men at hamsteren skreg behøver ikke at være pga aflivningsvæsken, det kan også bare være fordi den blev holdt og stukket med en nål.
Som Nougat skriver, så virker aflivningsvæsken meget hurtigt og dyret dør næsten med det samme.
Men at hamsteren skreg behøver ikke at være pga aflivningsvæsken, det kan også bare være fordi den blev holdt og stukket med en nål.
Som Nougat skriver, så virker aflivningsvæsken meget hurtigt og dyret dør næsten med det samme.
Kenneth Worm
-
Vi har også fået aflivet en dværg på samme måde som Nougat har. Det gik også stærkt og jeg tror at det var det bedste for vores lille Putte. Dyrlægen sagde at de stikker direkte ind i mavesækken, men da det er et lille dyr, kan de fejlagtigt komme til at stikke i f.eks. leveren, hvorfor det dermed vil tage lidt længere tid før den sover ind.
Men hvor er det synd for trådstarter at hun har haft en dårlig oplevelse med den dyrlæge.
Men hvor er det synd for trådstarter at hun har haft en dårlig oplevelse med den dyrlæge.
Det var vel nok en hård oplevelse for dig. Nu vælger man for det meste det erhverv af kærlighed til dyr og ikke det modsatte, så hun har helt sikkert ikke været ligeglad med, at han fik ondt. Det er nok nærmere som kwo skriver, at han blev holdt og stukket med en nål.
Jeg måtte engang lade dyrlægen aflive vores store hund, fordi hun var meget meget syg og ikke kunne hjælpes.
Det gik virkeligt fredeligt for sig, men alligevel var det at miste hende en meget voldsom oplevelse følelsesmæssigt.
Jeg måtte engang lade dyrlægen aflive vores store hund, fordi hun var meget meget syg og ikke kunne hjælpes.
Det gik virkeligt fredeligt for sig, men alligevel var det at miste hende en meget voldsom oplevelse følelsesmæssigt.