Det betyder, at der næsten er et år mellem udstillingerne, og fordi der også tidligere har været aflyst udstillinger (pga. sygdom), betyder det, at der generelt kun er udstilling én gang om året.
Derudover foregår udstillingerne skiftende steder i landet, hvilket for nogles vedkommende reelt virker som om der så kun er udstilling ca. hvert andet år.
For det første er det som opdrætter ærgerligt, hvis man gerne vil bruge udstillingsresultaterne i forhold til sin avl. Hamsterne kan så generelt kun nå at komme med på én udstilling, da de skal være fyldt 2 måneder og ikke må være fyldt 2 år - og hvis ens hamster så lige præcis er drægtig på det tidspunkt hvor der er udstilling (og derfor ikke må deltage) eller man ikke kan lige præcis den dato... ja så kom hamsteren aldrig på udstilling.
Selvom der er andre aktiviteter i foreningen, kan jeg - helt ærligt - ikke helt lade være med at tænke på, hvad jeg egentlig får ud af medlemskabet - for jeg synes, udstillingerne er meget vigtige.
For det andet prøver jeg at få de mennesker, der køber mine unger, til at interessere sig for hamsterforeningen og for udstillingerne. Og mange synes faktisk, at det lyder spændende og sjovt med udstilling. Men hvis der så er 1 år til der er udstilling igen - og endnu mere når den så tilfældigvis ligger i den anden af landet - ja, så holder folks interesse altså ikke ved.
Og jeg for den sags skyld gider heller ikke bruge tid på at skabe interesse...
Jeg håber kraftigt, at I i fremtiden vil planlægge, så der er udstilling lidt oftere
mange hilsner
Mette/ Lykke