Negleklipning?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Saharaspunk

Negleklipning?

Indlæg af Saharaspunk » 12. okt 2010 18:31

Jeg synes at min lille tøs er begyndt at få ret lange negle/kløer.

Har i samme problem og hvad gør i ved det?

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 12. okt 2010 19:24

jeg har klippet negle/klør på min vinterhvide pige en enkelt gang  :D, så det er hvad jeg gør ved det.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 12. okt 2010 19:29

Okay. Jeg har også prøvet at klippe dem, men hun er ikke særlig vild med at blive holdt fast og få klippet negle..

Så hvis der er nogle fif, så ville jeg blive glad. :)

Og hvor lange bliver jeres hamsteres negle?

Nougat

Indlæg af Nougat » 12. okt 2010 20:16

Jeg vil også gerne have nogle tip :-)
Undrer mig over at jeg endnu ikke har oplevet at mine guldhamstre får lange negle. Men det synes jeg min vinterhvide er ved at få. Nogen forklaring på dette?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 12. okt 2010 20:52

Da jeg klippede min vinterhvide Kiwi negle holdte jeg hende bare og fik det overstået hurtigt, andet er der jo ikke rigtigt at gøre.

Ja hvorfor guldhamster ikke får lange negle, det ved jeg ikke  :?:  :oops:

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 12. okt 2010 21:03

Jeg har selv haft en dværg som trængte til at få klippet sine negle ca. hver anden måned, med for mig var det altså så grænseoverskridende, at skulle klippe dem selv, at jeg valgte at tage til dyrlægen og få det gjort. Hun holdte hende bare fast og klippede med en specielsaks og min hamster så overhovedet ikke ud som om det generede hende på nogen måde.

Jeg har læst at nogen har gode erfaringer med at lægge en stor (kogt) sten ind i buret, som hamsteren kan slibe sine negle på, men jeg har ikke selv haft den store succes med det.

Nougat

Indlæg af Nougat » 13. okt 2010 04:59

Hanne dvs at det ikke kun er mine guldhamstre der ikke får lange negle?  :lol:
Har også hørt det er en god idé at lægge en mursten ind i buret.

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 13. okt 2010 08:38

Mine guld har hellere aldrig haft brug for af få klippet deres negle, jeg har også undret mig over hvorfor, for de har de samme tremmebure, rør, underlag og hjul.

Nougat

Indlæg af Nougat » 13. okt 2010 14:01

Okay. Så er det ikke mig der er helt galt på den ;-) Havde nemlig undret mig en del over det.

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 13. okt 2010 15:13

Jeg ved ikke om det er en særlig smart måde, jeg gør det på, men jeg får da klippet deres negle ved det.

Jeg holder den i venstre hånd også får jeg den lille potes tæer til at gå ud over kanten på min hånd, så kan man lige tage saksen ind under og klipper spidserne. Jeg gør sådan, fordi jeg ikke kan lide at holde dem fast.

Synes ikke neglene på deres bagpoter bliver helt så lange.
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

Nougat

Indlæg af Nougat » 18. okt 2010 21:38

[quote="Tine Clausen"]Jeg ved ikke om det er en særlig smart måde, jeg gør det på, men jeg får da klippet deres negle ved det.

Jeg holder den i venstre hånd også får jeg den lille potes tæer til at gå ud over kanten på min hånd, så kan man lige tage saksen ind under og klipper spidserne. Jeg gør sådan, fordi jeg ikke kan lide at holde dem fast.]

Den forstod jeg ikke helt :-) Kan du ikke prøve og forklar det igen? :)
Har nemlig prøvet at klippe negle på min dværghamster, men hun flipper fuldstændig, og dens tænder er ikke ligefrem sjove at have siddende i fingrene ;-)

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 19. okt 2010 10:17

Okay.. Øhm altså en hamster i venstre hånd. Også skal tærerne fra den ene pote ligesom gå ud over kanten på ens hånd, sådan så neglene krummer ned over hånden eller pegefingeren. Så kan man med højre hånd tage saksen ind under neglene, så de krummer rundt om saksens ene gren, også kan man klippe forsigtigt. Forstået nu? Ellers må jeg prøve at tage et billede af det.
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

Nougat

Indlæg af Nougat » 19. okt 2010 14:25

Okay. Ja nu er det forstået ;-)

Hamsti

et lille råd

Indlæg af Hamsti » 23. mar 2011 10:42

Her er et godt råd til negleklipning

Jeg har også en lille vinterhvis og synes det er utrolig svært at få ordentlig fat i hende. Er bange for at hun pludselig hoppe og jeg dermed får klippet forkert  :?
Min kæreste fik så den geniale ide at sætte hende ned i en gammeldags sigte (køkkensi) og så klippe neglene når de kommer igennem hulderne... Super smart og nemt  :D
Dermed skal man kun holde en smule fat i hende og der er ingen panik. Bagefter bliver hun så bestukket med en smule solsikkekerner og så er alt glemt

Nougat

Indlæg af Nougat » 23. mar 2011 22:37

Det lyder da som en rigtig gode idé :-)
Men tvivler på min vil sidde stille så længe!  :lol:
Den holder jeg bare. Efter dyrlægen viste mig, hvor meget jeg egentlig måtte holde, er det gået fint siden.

Låst